Bagasje ved bonusticket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 21. juli 2021.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kom over noe.

    Jeg har bestilt en bonustur til Tyskland og får selvfølgelig 2 stykker innsjekket bagasje med. Det er det som står der. Men jeg er sølv medlem. På bestillingen med penger står det 3 stykker innsjekket, som er det jeg forventer.

    Noe jeg ikke har fått med meg? Det bør også være 3 stykker på bonusturen (hadde aldri problemer med det).

    Har en bonustur i pluss på freedag til ARN - samme sak. Må sjekke hva innsjekkingsautomaten sier, men det hadde vært ganske gårlige nyheter hadde det endret seg.
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket noen bestillinger der samboer som er sølv er med: tur til Oslo, betalt i Go = 2 kofferter
    tur til LAX, poeng, i pluss/business = 3 kofferter
    Alle flygninger der var med kun SAS.
    På en bonustur der vi flyr business med Lufthansa er det kun 2 stk koffert som er notert, ikke 3 (samme for meg som er gull).
     
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en ren SAS bestilling til ARN og hadden en ren SAS bestilling til DUS. Den ble endret til WF første leg, men oppover er det bare SAS. Da bør jeg ha tre...
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Notert meg det samme selv, at også på biz bonus med SK hele veien, står det nå tre og ikke 4 f.eks
     
  5. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Sjekket på nytt nå, rene SK flyvninger i biz vises med 4, mens andre SA i biz viser med 2, selv med gull/diamant
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det vises ikke på bestilling med Lufthansa, men du får sjekket inn ekstra bagasje som gull/diamant. Det har jeg gjort flere ganger selv. Sølv har ikke ekstra bagasje med *A.

    Sjekket en bestilling jeg har i sept nå. Business til BUD med LH betalt med penger. Er EBD. 2x32 kg innsjekket.
     
    Last edited: 21. juli 2021
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har endringen i bestillingen ført til at jeg får første leg med Widerøe. I den opprinneligge bestillingen hadde jeg ren SAS i Pluss (2 stykker) og min sælvstatus (1 stykke).

    Som det ser ut gjelder sølv status også hos Widerøe:

    Medlemsfordeler i EuroBonus

    Som EuroBonus-medlem får du mange fordeler når du flyr med Widerøe. I seksjonene under finner du fordelene knyttet til de ulike medlemsnivåene.


    Fast Track. Gjelder i perioden 5. juli - 8. august 2021 og 23. desember 2021 - 9. januar 2022.
    • Sølv-prioritet på ventelister.
    Andre medlemsfordeler

    • Ekslusiv informasjon om Widerøes salgskampanjer (krever at du samtidig har registrert profil på wideroe.no).
    • Spar 5% og opptjen nye grunnpoeng når du kjøper vanlig billett for poeng.
    • Rabatter og fordeler fra andre EuroBonus-partnere.
    *NB! Alle reiser i billettypen EcoLight/UngdomLight/StudentLight som er bestilt fra og med 1. april 2021, med avreisedato fra og med 1. mai 2021, har ikke lenger denne bagasjefordelen. Trenger du bagasje ved reise i EcoLight kan du legge dette til under Mine Reiser. Priser finner du her. For reiser i Economy, Flex eller Full Flex får du som EuroBonus Sølv-medlem fortsatt med deg 1 ekstra innsjekket bagasje gratis.


    Så blir det jo en morsom diskusjon med ansatte i Düsseldorf (som ikke hele tiden er up to date) på vegen tilbake at en ren SAS tur (til nå) er 3 inkluderte stykker baggasje...

    Men at det ikke vises i bookingen er veldig dumt.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Widerøe har også ekstra bagasje før Sølv/Gull. Inntil nylig hadde de faktisk bedre vilkår enn SAS siden du til og med fikk dette på EcoLight-billetter, men dette har nå blitt forbedret bort hos Widerøe også.

    Sånn ellers så skal det ikke ha noe å si at du skal fly Widerøe på første leg, da det er bagasjereglene til "Most significant carrier" som gjelder. Dette burde datasystemet på innsjekk ha oversikt over, i motsetning til de forskjellige appene til flyselskapene som sjelden er programmert riktig når det gjelder partnere.
     
    TElg78 liker dette

Del denne siden