Hadde nylig noen flighter med Cebu Pacific, Sør Asia lavpris hvor bagasje koster ekstra ect Ingenting å klage på i grunn, men som med Ryanair, nåde deg om du glemmer å skrive ut papirer etc selv, eller lese de små bokstavene. Nåvel..deres maks vekt for carry on var 7 kg. Jeg gikk så glatt gjennom 1 flighten, men ble så henvist til vekten på den neste noen dager senere. Ikke noe problem, jeg visste jo at kofferten ikke hadde fått en eneste ny ting oppi seg. Nå var min koffert plutselig 9,4 kg, og mange uniformerte vekt betjenter ble stramme i maska, og alle argumenter om at jommen...jammen.. etc om at samme pakking var godkjent av de på sist flight funket dårlig & penger måtte skaffes, papirer stemples etc etc. Det mystiske i denne historien var jo at noen timer senere, uten at kofferten engang har vært åpnet, så plasserer SAS ( også 7 kg grense ) den på sin vekt i Hongkong, hvor den scorer 6,8 kg, og bare smil. Forklaring forslag på dette vekt fenomenet...luftfuktighet...høydeforskjeller....osmose...ufo..? Mulig at justervesenet kan ha et nytt marked her...
Hehe,det er en mulighet Andre forslag fra seriøse ingeniører her på kontoret var da at fysikkens lover generelt er helt annerledes sør for ekvator. Et godt eksempel på dette er da oppfattelsen & forståelsen av tid, noe som kan skape forvirring