Bagasje vekt mysterium

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Rohass, 21. sept 2015.

1. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nylig noen flighter med Cebu Pacific, Sør Asia lavpris hvor bagasje koster ekstra ect
    Ingenting å klage på i grunn, men som med Ryanair, nåde deg om du glemmer å skrive ut papirer etc selv, eller lese de små bokstavene.

Nåvel..deres maks vekt for carry on var 7 kg.
    Jeg gikk så glatt gjennom 1 flighten, men ble så henvist til vekten på den neste noen dager senere.
    Ikke noe problem, jeg visste jo at kofferten ikke hadde fått en eneste ny ting oppi seg.
    Nå var min koffert plutselig 9,4 kg, og mange uniformerte vekt betjenter ble stramme i maska, og alle argumenter om at jommen...jammen.. etc om at samme pakking var godkjent av de på sist flight funket dårlig & penger måtte skaffes, papirer stemples etc etc.

Det mystiske i denne historien var jo at noen timer senere, uten at kofferten engang har vært åpnet, så plasserer SAS ( også 7 kg grense ) den på sin vekt i Hongkong, hvor den scorer 6,8 kg, og bare smil.

Forklaring forslag på dette vekt fenomenet...luftfuktighet...høydeforskjeller....osmose...ufo..?
    Mulig at justervesenet kan ha et nytt marked her...

2. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    forklaringen er vel kanskje enkel.... asia? :)

BangkokBob and Xflipper like this.
  3. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe,det er en mulighet :)
    Andre forslag fra seriøse ingeniører her på kontoret var da at fysikkens lover generelt er helt annerledes sør for ekvator.
    Et godt eksempel på dette er da oppfattelsen & forståelsen av tid, noe som kan skape forvirring

4. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Eller at ferie-brennevinet var drukket opp?

5. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Yep, her er det vel noen skal skal ha litt "tea money" :cool:

Del denne siden