Bagasjeservice OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nicolai-oslo, 07. aug 2015.

  1. nicolai-oslo

    nicolai-oslo Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Kom hjem fra Madrid på onsdag og selvfølgelig manglet begge bagene.

    Fløy LX til Zurich og SAS derifra til Oslo. Vi hadde 1 time og 40 min mellomlanding.

    Vi fikk en sms torsdag morgen med at bagasjen var lokalisert. Men hørte ikke noe mer. Prøvde så å ringe de men etter 35 min ga jeg opp.
    Samboer prøvde så å ringe kl 15 men fikk beskjed de var stengte kl 14.

    Fredag morgen uten noen bagasje prøvde samboer i 25 min og jeg senere 25 min for å komme gjennom uten suksess. OSL bagasjeservice har et 815... nummer til 2.99 kr minuttet så det har kostet en slant å ringe.

    Nå skal det sies at den ene bagasjen ble levert kl 12.30 og siste bagen ble kjørt fra OSL kl 17 så den bør komme i kveld.

    Er det noen her som har kommet gjennom til Bagasjeservice på OSL før?

    Hvordan er det mulig at det skal ta 2 dager å få bagasjen ettersendt når man er i Europa.

    Skal også sies at jeg hadde priority ta på begge bagene.

    Kundeservicen til SAS er så og si ikke eksisterende på dette området. Skikkelig skuffet over SAS.

    N
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Min datter hadde samme issue med en mellomlanding i CPH fra AMS med et sterkt forsinket fly. All bagasje ble igjen for å si det sånn. Da hun ikke hadde hørt noe annet enn en SMS med beskjed om at bagasjen var lokalisert, tok vi turen opp til Gardermoen for å spørre der. Telefon var som du sier nyttesløst.

    Da vi kom der var det en veldig hyggelig dame som hjalp henne. Hun kunne se at den var kommet til OSL, men ikke hvor den var. Så da tok hun like godt med oss inn på utland og fikk se gjennom all den ventende bagasjen. Ikke bare i det ene bagasjerommet, men tre, fire store stabler rundt om i venteområdet. Heldigvis var den lett gjenkjennelig og vi fant den etter tre minutter. Men det er sykt mye bagasje der og hun fortalte at det tar både to og tre dager før de rekker å sende ut nå i ferien.

    Så mitt tips er å reise opp hvis du har anledning.
     
  3. nicolai-oslo

    nicolai-oslo Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Takk for godt råd. Litt kjipt å kjørt 60 min hver vei for så å ikke finne bagasjen.

    Word tracker sa jo hellet ingenting om hvor bagasjen var. Så på tag når den kom at det var i Zurich bagasjen hadde vært. Hvorfor ikke da få satt status at den var der.

    Leser på Sas sin Facebook side at dette er et problem og ikke bare på OSL men de andre nordiske flyplassene også. Var en i Sverige som hadde ventet i 2 timer uten svar.

    Jeg lurer på om det er noen som svarer i det hele tatt? Så når bagasjen er borte så får man bare pent vente til Sas ringer når bagasjen har dukket opp.

    Som Sas gullkunde synes jeg dette er skikkelig dårlig kundeservice.

    N
     
  4. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    SAS gullkunder har egen telefonservice for mistet bagasje. Mener å huske at det var et dansk eller svensk telefonnummer med 24t service. Denne informasjonen skal du få når du henvender deg til SAS når du har mistet bagasjen. Kanskje noen andre som husker telefonnummeret? (kjekt å vite for flere!)
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker å være mange som sliter med å få flyselskapene til å gjøre jobben sin;

    http://www.dinside.no/934313/5-nordmenn-som-nekta-aa-gi-seg-og-vant-over-flyselskapet

    Mest utrolig er den saken om svømmedommeren. Viser jo klart at man har med en seriøs bransje å gjøre når selskapet hverken svarer kunden eller klagenemda. Mest av alt virker flybransjen som en parodi på et en servicebransje.

    Forbrukerrådet uttaler "Videre sier én av tre at de tviler på at de uoppfordret får det de har krav på av flyselskapet."
    Jeg sier, hvorfor tviler ikke flere? En av tre var ganske få i mine øyne.
     
  6. nicolai-oslo

    nicolai-oslo Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk aldri oppgitt noe gull telefonnummer når jeg oppretter PIR raporten på OSL. I den folderen fra SAS/Star skal det fylles ut et nummer som man kan bruke og det ble heller ikke fylt ut.

    Ringte dagen etter til booking og de som ga meg nummeret til OSL.

    Leste på SAS face om en i Sverige som hadde ringt de kl 11.30 og var da nummer 36 i køen. Da klokken ble 16 og de stengte var vedkommende nr 6 i kø og da stengte de linjen.

    For en kundeservice dette er... så går alt som det skal så har man jo lite å klage på, men blir bagasjen borte så er man ute å sykler.

    Jeg har fått ødelagt min Rimowa koffert 2 ganger og sist gang så grundig at de valgte å erstatte den når jeg kom til Bagorama. Fikk da beskjed om at det er kun SAS sol gjør sånt. Hadde jeg flydd DY ville jeg ikke fått ny.

    Flott om noen har gull nummeret for bagasje.

    N
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kasta desverre brevet med gullnr her om dagen. Men vær klar over at servicen på det nummeret er heller begrenset. De kan ikke hjelpe deg med mindre bagasjen har vært borte mer enn 24 timer, og dersom den har ankommet osl kan de heller ikke hjelpe. Jeg tror det er samme folk som svarer der som svarer ct nummeret og det er ikke 24/7 men 7 til 21.
     
  8. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    "Gullnummeret" kan jeg sende på PM, men det er i Polen, de har også en egen e-mail. Det har vært store problemer med bagasje via CPH denne helgen, de har fortsatt rundt 1000 kolli igjen.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tar gjerne en PM.

    Måtte innom bagasjeservice på OSL i forrige uke. Muligheten for å få køprioritet med EBG (eller høyere) var enten ute av drift eller bevisst deaktivtert (dette var sent på kveld) og førte til laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang venting for undertegnede. Faktisk tok det lenger tid å vente på å få snakke med en SGH-ansatt enn selve flyturen fra det store utland.

    I motsatt ende av skalaen finner man en del andre selskaper som har egne dedikerte køer for statuspax med bagasjetrøbbel i ankomsthallen.
     
    Jan Fredrik liker dette

Del denne siden