Engang for veldig lenge siden møttes 4 Flypratere en lørdag i Seattle, svært uformelt hadde vi en skikkelig tur på gulvet langs 777 linjen på Everett. Siden den gang har det vært nesten en tradisjon med treff i Seattle - opp i mot 20 fly interesserte har hatt «julebord» flere år på rad. Siste gang var vel i 2011 eller 2012 og det har vært ymtet noen ganger om å forsøke dette igjen. The gang of 4 er faktisk ennå med - kanskje ikke like aktivt. Så langt er det satt ned en komité som møtes hver søndag ute på Bainbridge Brewing Company - med kun et komité medlem er det lett å organisere og en slipper å dele øl med andre Det ligger en del ideer på planleggings bordet - kanskje ikke alle kommer på plass men noe morro skal kunne få til her i Bakevja (det er slik Seattle blir fremsatt på Flyprat ) det er ennå en flyfabrikk oppe i gata her (faktisk er det flere) det er noen hyggelige bryggerier og noe mat finnes også i området.
Hvis en overlever HKG i nov. er tanken på sine rette plass. Må varsles i god tid Skulle du ikke lufte Doktor`n til uka? Håper det
Ja ... BGO-CPH-YYZ-YVR ... båt fra Vancouver til Victoria .... sjøfly fra Victoria til Seattle ... så til slutt .. SEA-YYZ-CPH-BGO Liten rundtur
Vi (jeg) er ennå tidlig på planleggings stadiet, for de som ikke har vært på «Julebord» i Seattle så har vi tidligere år hatt en helg til kjerne program - og latt de enkelte deltagere komme tidligere og / eller bli lengre. Kjerne programmet har bestått av en privat omvisning hos Boeing på Everett, dette er nede på gølvet hvor vi tildels har vært dypt inne i 777 tanker, hjul brønner etc. Guidende har vært ingeniører som jobber med typen, ofte de samme som er ombord under test flyvninger - dette må ikke forveksles med den offisielle Boeing omvisningen, de er oppe under taket, mens vi har spasert langs hele 777 linjen. Noen ganger har vi i tillegg fått omvisning på Renton også, noe som ikke er tilgjengelig for hvermannsen, det er samme tur som Boeing tilbyr i forbindelse med 737 leveranser (Fun Fact - vi var der samtidig med en fyr ned navn Kjos når han hentet LN-NOB som vel var den første 737-800 til Norwegian). Noe langs disse linjene er hva vi har i tankene, det er noen brikker som må falle på plass, en av kontaktene har gått av med pensjon, men hovedkontakten er ennå på plass(tm). Ellers har vi besøkt Flying Heritage Museum - dette koster noen USD i inngangs penger, men vel verdt det. Interessene er forskjellige, noen liker å fotografere fly og vi har delt oss på ettermiddagen. Så langt er vi ikke sponset av noen - litt omvendt vi sponser Bainbridge Brewing Company - vi tradisjonelt hatt et middager (med drikke) og lunsj sammen (Fredag og Lørdag) mange kommer inn Torsdag og litt uformelt har vi møttes over en øl eller flere. Noen har ytret ønske om øl med støttehjul (Miller, Coors med mere) det er faktisk ikke alltid tilgjengelig her i the Wild West. Vi forsøker også å få med oss noen pensjonerte piloter med skikkelig røver historier (den typen som startet med Bush Flyving i Alaska med stempel motorer og kanskje etter lang tid endte opp i venstre setet hos en av de store) har et par av disse i tankene, vi har også en pensjonert Boeing Direktør som startet karrieren på sjekk inn skranken til Alaska i Faibanks. Uansett morro skal vi ha det.....
Æsj... Påske 2020 skal jeg til Taipei og teste ut 2A i 787-maskinen til TK og BR og FP-tur til Chicago månedskiftet april/mai. Vet ikke om jeg tør spørre om lov å skvise inn en Seattle-tur i samme periode...
Kanskje det går direkte fly fra Dublin til Seattle? Som f.eks DUB-ZRH-VIE-CPH-YYZ-SEA? En vet aldri ...