Barcelona, eller litt utenfor

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 21. mai 2016.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    vi tar en liten uke i Barcelona før skolen starter opp igjen i august, og lurte på om noen har tips til kjekke hotell for barnefamilier.
    vi var en uke i Santa susanna i fjor, og har vært i salou for tre år siden.
    ønsker tips til steder med basseng(ikke mikroskopiske spa bad, men basseng hvor barna faktisk kan leke) og umiddelbar nærhet til strand.
    hoteller med hel og halvpensjon er også av interesse, da gjerne med innspill til om det er bra servering.

    på forhånd takk :)
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor langt utenfor (leiebilkjøredistanse) er max?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke plages av "homofobi" er Sitges en koselig liten by med gode strender, store og små hoteller og bra utvalg av restauranter.

    Min kone og jeg hadde en deilig ferie her for et par år side.
     
    Edvard and leeds1979 like this.
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    en time er ikke problem.
    men om du har tips til "drømmeplassen" halvannen time unna så skal jeg nok klare det også :)
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en forkjærlighet for S'Agaro og Sant Feliu de Guixols; en drøy time nord for BCN. Ikke for ekstremturistifisert, men samtidig kort avstand til Platja D'Aro som har mer klassiske turistfaciliteter. Slik jeg leser deg har du barn i skolealder, og er de >10 år er Via Ferrata langs klippene ut over havet en fantastisk opplevelse. Fantastiske restauranter, og spesielt fisk/skalldyr er eminent. Har bodd på mange ulike hotell; La Gavina (Svir det sorte kortet) i den ene enden og rimelige Hostal Del Sol (Personlig service, familiedrevet, rent, men med enkel standard til en utrolig rimelig pris) i den andre. Er du vinnerd (som meg) er Villa Mas et must!
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    hotel booket, og da kommer neste spørsmål :)

    gode tips til ting å gjøre sammen med barn?
    IKKE camp nou, da fotballinterressen er fraværende.

    gjerne comicon type sjanger.
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Avhengig av barnas alder:
    Akvariet nede ved Maremagnum, evt. kan dere booke dere inn på dykking i hovedbassenget. Hvis junior mestrer undervannselementet blir det også en ledsaget svømmetur ut blant rokker og hai.
    Portaventura; gigantisk fornøyelsespark ved Salou. et must her er i kjent Insideflyerstil å kjøpe "fasttrack" til alle attraksjonene, i høysesongen virkelig verdt alle pengene. NB: Mest verd det hhvis småtassene er >140cm.
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for tips.
    ikke prøvd å dykke ennå, så vi får nok se på den. men skal absolutt sjekke det ut.

    portaventura tok vi for to år siden. hadde noen supre dager der, og til alle som ser dette; ja fast track er absolutt å anbefale.
     
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    CosmoCaixa anbefales for hele familien. Svært rimelig til meget god kvalitet.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Henter opp igjen denne tråden da vi har booket en uke til Barcelona i slutten av mai. Vi blir da to voksne og to små barn (to år + baby) og sliter litt med å finne ett passende overnattingssted. Vi har ikke bestemt om vi skal ha leiebil enda, men vi trenger heller ikke bo i selve Barcelona.

    Har lest om Sitges og det virker som ett bra alternativ med gode forbindelser til Barcelona, men har noen anbefalinger til hotell e.l. i området som passer til en (små)barnsfamilie?

    Vi er veldig åpne for sted, men det bør være ett hotell/resort med basseng/barnebasseng, god mat og ikke minst frokost på stedet og/eller i gåavstand og gjerne i nærheten av strand. Skader heller ikke om det er relativt lett å bevege seg rundt med barnevogn.
    Og siden vi blir relativt låst på kveldene er det fint om stedet har rom/suiter med separat soverom og gjerne en balkong e.l. der vi voksne kan tilbringe noen timer på kveldene.

    Mange krav her, men håper noen har noen gode innspill!
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    har endf
    har endt opp en timestid med kokal tog både nord og sør for barca.
    konklusjonen er at du virkelig får det du betaler for, enkelt og greit.
    hadde gått for oppvarma basseng når det er såpass tidlig i sesong. de fleste stedene med litt størrelse på har leilighetsalternativ, og muligheter for pensjon eller all inc. ofte underholdning på kvelden for barna
     
    Travellingalf liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Har du noen konkrete alternativer (med oppvarma basseng) du kan anbefale?
     
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Vi (2+2) var i Sitges for halvannet år siden og hadde det veldig fint. Vi booket gjennom Airbnb, så jeg kan ikke hjelpe deg med den biten, men vil på det varmeste anbefale byen.

    Så vidt jeg husker ligger de større hotellene rett nord for og rett sør for sentrum, men det er uansett ikke snakk om spesielt store avstander. Fin gamleby og mange steder med god sjømat. De beste pintxos jeg har spist var på en pintxos-bar i Sitges. (Jeg har googlet litt og tror det må ha vært «Restaurante El Donastiarra», men jeg er ikke helt sikker).

    Strendene er ikke makeløse, men det gjør også at det ikke invaderes av sentral- og nordeuropeere i like stor grad. Det er mange spanjoler der, spesielt i helgene, men mai er kanskje tidlige nok til at det ikke er altfor fullt.
     
    Travellingalf liker dette
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor kan dere ikke overnatte på hotell i Barcelona?
     

Del denne siden