Barcelona, eller litt utenfor

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 21. mai 2016.

1. leeds1979

leeds1979 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    vi tar en liten uke i Barcelona før skolen starter opp igjen i august, og lurte på om noen har tips til kjekke hotell for barnefamilier.
    vi var en uke i Santa susanna i fjor, og har vært i salou for tre år siden.
    ønsker tips til steder med basseng(ikke mikroskopiske spa bad, men basseng hvor barna faktisk kan leke) og umiddelbar nærhet til strand.
    hoteller med hel og halvpensjon er også av interesse, da gjerne med innspill til om det er bra servering.

på forhånd takk :)

2. Pingus

Pingus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor langt utenfor (leiebilkjøredistanse) er max?

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    1,051
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke plages av "homofobi" er Sitges en koselig liten by med gode strender, store og små hoteller og bra utvalg av restauranter.

Min kone og jeg hadde en deilig ferie her for et par år side.

leeds1979 liker dette
  4. leeds1979

leeds1979 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    en time er ikke problem.
    men om du har tips til "drømmeplassen" halvannen time unna så skal jeg nok klare det også :)

5. Pingus

Pingus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en forkjærlighet for S'Agaro og Sant Feliu de Guixols; en drøy time nord for BCN. Ikke for ekstremturistifisert, men samtidig kort avstand til Platja D'Aro som har mer klassiske turistfaciliteter. Slik jeg leser deg har du barn i skolealder, og er de >10 år er Via Ferrata langs klippene ut over havet en fantastisk opplevelse. Fantastiske restauranter, og spesielt fisk/skalldyr er eminent. Har bodd på mange ulike hotell; La Gavina (Svir det sorte kortet) i den ene enden og rimelige Hostal Del Sol (Personlig service, familiedrevet, rent, men med enkel standard til en utrolig rimelig pris) i den andre. Er du vinnerd (som meg) er Villa Mas et must!

6. leeds1979

leeds1979 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    hotel booket, og da kommer neste spørsmål :)

gode tips til ting å gjøre sammen med barn?
    IKKE camp nou, da fotballinterressen er fraværende.

gjerne comicon type sjanger.

7. Pingus

Pingus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Avhengig av barnas alder:
    Akvariet nede ved Maremagnum, evt. kan dere booke dere inn på dykking i hovedbassenget. Hvis junior mestrer undervannselementet blir det også en ledsaget svømmetur ut blant rokker og hai.
    Portaventura; gigantisk fornøyelsespark ved Salou. et must her er i kjent Insideflyerstil å kjøpe "fasttrack" til alle attraksjonene, i høysesongen virkelig verdt alle pengene. NB: Mest verd det hhvis småtassene er >140cm.

8. leeds1979

leeds1979 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    takk for tips.
    ikke prøvd å dykke ennå, så vi får nok se på den. men skal absolutt sjekke det ut.

portaventura tok vi for to år siden. hadde noen supre dager der, og til alle som ser dette; ja fast track er absolutt å anbefale.

9. epletyv

epletyv Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    CosmoCaixa anbefales for hele familien. Svært rimelig til meget god kvalitet.

Del denne siden