Bekledning på reise.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Oppirumpadi, 08. aug 2022.

  1. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Synes det ville vært interresant å høre hvilke tanker folk har om hvordan å kle seg for flyreise.
    Selv synes jeg man bør kjøre litt stil, men full dress er kanskje ikke alltid like hensiktsmessig? Spesielt på de lengste turene.
     
    travelislife liker dette
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
  3. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer an på avreiseflyplass, destinasjon, flyselskap og reiseklasse.
     
    travelislife liker dette
  4. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr übercasual uansett flyklasse / selskap / distanse.
    Ikke slitte klær, men t-skjorter (med div. motiv - ikke enfargede) og japanske bukser. Alltid japanske bukser :D

    Viktigere for meg at jeg er komfortabel, enn hva andre tenker om meg. Det er oftere for varmt for meg på flyet enn for kaldt, og med mindre jeg får utdelt pyjamas, så er jeg klar til å legge meg rett ned med kun en t-skjorte på. (merk at det også befinner seg bekledning på nedre del, da.. snakker overdel her)
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr casual, men aldri shorts og sandaler. Hadde en tur i øko på KLM der jeg fikk to stk singlet og shorts på begge sider. Ganske irriterende (og uhygienisk) når de gnisset borti meg ila turen.

    Dress er det vel få som flyr med selv i first. I alle fall på de turene jeg har sett.
     
    Storbaba and travelislife like this.
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,904
    Bonuspoeng:
    183
    Dress kun hvis jeg skal rett på jobb som krever dress. Ellers behagelig bekledning, men ikke slippers/singlet/ol. Skifte til pysj så snart det er praktiskt gjennomførbart på langflight, har medbrakt om jeg vet det ikke deles ut.
     
    Insomnia4u and travelislife like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg reiser i samme klær som jeg alltid går i.
    Olabukse, t-skjorte med et eller annet band på, hettegenser med et eller annet band på, og joggesko. Har ofte med meg shorts i håndbagasjen, så jeg kan skifte før ankomst i feks California.

    Hvis jeg flyr langt, så har jeg med tøfler og joggebukse/pysj.

    Husker en gang jeg fløy F fra BKK til HND, og alle som gikk kledd i dress tok til høyre i døra, mens de som gikk til venstre var svært casual kledd. :cool:
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn sett så er vel shorts mer spiselig i C enn i Y :cool:
     
  9. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Oppirumpadi and holmen like this.
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Som @holmen
    Det jeg pleier å gå i. Har også observert at det er gjerne mer casual i F enn C. Til SA i vinter reiste jeg i hettegenser, jeans og caps. Frãulein i F-lounge i MUC var ikke imponert, men det bryr jeg meg minus om
    Unngår slitt og hullete tøy, men ellers er det meste ok
     
    Eddie47, travelislife and holmen like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Har på meg det vanlige, dongeri (vanligvis svart) og en t-shirt. Om jeg "pynter meg" kan det hende at det er en t-shirt av type polo. Men der går grensen. Komfort er viktig. Dress er ikke komfort for min del, alt for varmt, selv om dressen jeg har nesten er gjennomsiktig.
    Skjønner ikke at flyselskap vil "koke" passasjerene sine.
     
    Eddie47, travelislife and holmen like this.
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Bukse, t-skorte/pique og evt. ei dressjakke/blazer. Sistnemnde synst eg er eit veldig praktisk plagg når ein skal på langtur. Masse lommer til pass, billettar, vaksinesertifikat osb.
     
    Eddie47 and travelislife like this.
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Oppirumpadi liker dette
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Heldekkende latex-catsuit og..

    ah, mens jeg FLYR! Nei da er det vanligvis bukse/shorts og t-skjorte i economy (premium), strekker meg til en poloskjorte i biz. Av og til også en poloskjorte i economy hvis jeg er på jobb og møter kunde rett etterpå.

    Kan også hende jeg har langbukse avreise Norge og bytter til shorts før landing et varmere sted.
     
    olekvi, Upsaker, Oppirumpadi and 2 others like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,040
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr ganske casual her - komfort foran klasse ;) Første turen i C var jeg litt mer pyntet, men ikke veldig. Dropper shorts og slippers med mindre jeg flyr til Hawaii. Da er det helt innafor :D
     
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Man bør tage hensyn til medrejsende, ikke optræde som renlivet egoist "her kommer jeg" typen.
    Meals og drinks bør kunne nydes uden et par behårdede ben eller bare fødder stikker op i næsen på andre rejsende.
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,717
    Bonuspoeng:
    183
    Casual.
    Flyr i det jeg bruker til daglig.

    Kan fint fly i shorts i F og C, gjør meg seriøst ingenting så lenge det er en fin shorts.

    Var en fin fyr når jeg flydde i SQ C ifra Shanghai til Singapore som flydde F og han kom i Pokémon genser og Balenciaga sko og div. Er ingen som bryr seg med hva man har på seg så lenge man ikke sitter i midtsete med to randoms vedsiden av seg.
     
    Jeanette liker dette
  18. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Kjører lett og ledig, skal jeg rett i møte ligger skjorte i håndbagasjen.
    Dress er vel å betegne som ett ukvemsplagg...?
     
    Jeanette liker dette
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Romslige sko, bukse/jeans og piquet/skjorte/t-skjorte ved ombordstigning. Hvis det er langtur, skifter jeg til pyjamas så fort det lar seg gjøre etter take-off.
     
  20. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 12-13 år med id reiser og da småstrenge krav til påkledning hos forskjellige selskaper, er det godt å kunne reise litt mer casual enn hva som har vært tilfellet tidligere.

    Litt kjedelig å ikke få lov til å bli med flyet grunnet for dårlig bekledning (skjedde aldri med meg, men vet om andre som var mindre heldige). Men klart regler er regler.
     
    Insomnia4u, tobeornot999 and holmen like this.

Del denne siden