Besøke LH First Class Terminal i september

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Guden, 16. juli 2015.

  1. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Jeg skal på en liten tur i september OSL-FRA-LAX-HNL og reiser i first class med LH.
    Ser at dette er en fjong greie med First Class Terminalen, men er det verdt ett besøk?
    Har connection på ca. 2 timer, vil jeg kunne dra nytte av å gå ut, så bort til den andre terminalen
    for å menge meg med Derek og Fritz? Eller kan jeg like godt benytte meg av den vanlige loungen
    på selve terminalen?

    Gleder meg mest til å teste hvordan det er å sitte øverst og i front på A380'n über alles :)

    NB. Drar brukbart med poeng på turen siden first gir 300x
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du flyr med Lufthansa OSL-FRA og får bussgate, blir du hentet ved flyet og bragt til ankomsthallen, som ligger kun 5-10 minutter spasertur unna First terminalen. Så er du på rute, får du litt over timen i terminalen.

    Verdt det? Vel, jeg har flydd LH First mer enn 15 ganger og jeg tar alltid turen. det å bli kjørt til flyet og eskortert til setet er noe av det feteste som tilbys i kommersiell luftfart. Du slipper også passkontroll og får tilgang til verdens beste flyplasslounge.

    God tur!
     
    Wiolenze, Satyv, Islending and 3 others like this.
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    På min siste tur droppet jeg FCT til fordel for FCL ved gate B22. Angret ikke på det. Svært lite folk (kun meg + en til da jeg ankom), omtrent helt litt interiør og vesentlig bedre utsikt (tarmac vs. "parkeringsplass"). Ble i tillegg kjørt til flyet også. Da jeg spurte om hvorfor, forklarte de at de kjørte alle pax fra FCL også, dersom gangavstanden fra lounge til gate ble vurdert som "for lang".

    Er det ditt første besøk, ville jeg nok satset på FCT, men gjør research rundt beliggenhet og raskeste vei, slik at du ikke bruker 30 min på å ta deg dit. FCL er uansett er fullgodt alternativ med henhold til innhold, men transport til flyet er ikke 100% garantert. Spør gjerne sjåføren som henter deg ved bussgate. Det var han som sa at han også skulle kjøre meg til avgangen min fra B-loungen (jeg trodde først han hadde drukket, men det viste seg altså å stemme).

    God tur!

    PS.... Hendrick's er månedens børst i First Class. Husk dog å ta med egen agurk ;)
     
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Har de ikke agurk ombord?! Katastrofe!
     
    TOS_EBG and tommy777 like this.
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    I have! Kjørte en 911 Carrera S der i juni :)

    De prøvde først å gi meg en Macan, men blånektet og krevde 911.
     
    Satyv liker dette
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Kupper denne tråden.. Skal fly LH F til Los Angeles 30. august.
    Ankommer FRA litt over 8, og skal avgang Los Angeles skal være 14:05.
    Det vil si at jeg bør ha hvertfall 5 timer i FCT, på denne tiden bør jeg lett rekke både bading, Porsche og en schnitzel? Noe annet jeg bør huske?
     
  8. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Vi hadde 911 for et par uker siden. Det beste med FCT var nesten å parkere 911'en foran FCT og bli møtt av din personlige assistent. Tror forøvrig vi var 4-5 stykker i FCT da vi var der. Det var selvsagt ingen kø i securitien. Pa'en tok passene og ordnet politi-sakene. Vi fikk dem bare tilbake ved avgang. Pa'en fortalte at FCT'en hadde 170 forskjellige typer whiskey. Vi spiste scnitzel med god vin & cognac. Deretter ble det en champagne i bøtte med inn i badekaret. Den siste timen før flyet slappet vi vel bare av. Måtte tross alt være klar for alt på flyet også :)

    Før avgang kom vår personlige assistent og fortalte "Mr. Nissen - Since you arrived in a Porche i have arranged a Porche to your gate/flight". Fikk tatt bilder foran flyet/bilen og tok heisen opp. Ble fult inn i First-kabinen.

    Tror vi hadde litt under 6 timer i FRA.
     
    Travellingalf, Upsaker, Candy and 7 others like this.
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville ha gitt bæng i porscha. Tatt en lett frokost ved ankomst. En time i badekaret med champers og badeand. Fra kl 11 er det lunch og fri flyt. Jeg gjorde akkurat dette forrige uke. Much good. Ankom kl 8.30, gjorde som beskrevet over og før jeg visste ordet av det var det boarding. Tenkte med meg selv at jeg var glad jeg ikke gjorde den porsche greia. Men så bor jeg også i Dubai hvor det går 13 på dusinet av porsche...
     
    Shyneno and Blaa like this.
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke en dum plan det heller.
     
    John in The Tower liker dette
  11. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Nye lesere som ikke vet hva dette dreier seg om må tro vi er gale!
     
    Wiolenze, Sooninson, mrhaakon and 4 others like this.
  12. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Rekker da både 2-3 timer porche, 1 time i badekaret og mat på denne tiden. Blir ikke kjørt til flyet før du trenger. Husk også at du får masse mat og drikke på flyet!

    #ilandsproblemer
     
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de har såpass utvalg i Whiskey ville jeg spurt om de hadde Glengoyne 20 år eller eldre. (Med mindre du er en torvrøyk-tørket-malt-affecionado, da får du hygge deg med noen av islay-merkene). Glengoyne kaller seg highland, men destilleriet (og lagerbygningene) ligger egentlig ikke så høyt. Men de kan sitt håndtverk, og særlg de vellagrede Whiskeyene er vidunderlig komplekse og avrundet i smaken.
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_3304.JPG IMG_3305.JPG

    Meny fra sist jeg var der. Hadde en 22y Bruichladdich
     
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,025
    Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    113
    Var det glengoyne som var borte i 20år?
     
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    ?? Linken gir meg en bråte med Tskjorter med en gang forskjellig slags trykk. Har nok sett dem mer originale: For eksempel den med tegningav en .rølpete fyr i grenselandet mellom ape og menneske. - med taksten: "Instant asshole, just add alcohol" . (For ordens skyld, det var kun et apropos til t skjortene,)
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,025
    Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    113
    Du snakker om linken i signaturen min? :O

    men du svarte altså ikke på spørsmålet :p

    snakker du om den med Donald Trump ? det er en av mine favoritter.
     
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kjenner ikke Glengoyne's historikk, men har besøkt destilleriet - og prøvesmakt. Det var påfallende stor forskjell, til og med mellom 17 og 20(21?) års Whiskeyene.
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    715
    Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har litt over 5 timer i Frankfurt om noen dager. Antar de har badeand i FCL også? Slik at vi kan hente ut et par der før vi rusler bort til FCT etterpå?
     
    CrotchRocket liker dette
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
    SayWhat and KRS like this.

Del denne siden