Beste app/nettside for hotell når det gjelder avbestilling

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av PetterX, 02. juni 2022.

1. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Hallo!

Jeg lurte på om det finnes noen apper/nettsider/tilbydere som tilbyr best avbestillingsvilkår for overnatting/hotell?

Er i en slik situasjon at det blir mye reising i Europa, men at jeg ikke vet når eller hvor jeg skal og må kaste meg rundt på kort varsel. Dog har jeg noe oversikt men er redd det vil bli en del endringer på mine overnattingsbookinger. Det er derfor kjekt om tilbyder godtar avbestilling uten kostnad nært opptil innsjekkingspunkt.

Alle tips tas i mot med takk.

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat en samleside, men de fleste større kjedene lar deg avbestille direkte i appen deres, så fremt du har kjøpt avbestillbart rom. Dog noe ulike tidsgrenser for avbestilling fra rom til rom og kjede til kjede

tobeornot999 liker dette
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hatt noen problemer med å finne avbestilbare hoteller på hotels.com og booking.com

tobeornot999 liker dette
  4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booker ofte hotell etter ankomst, slipper stress med avbestilling og eventuelle gebyr i siste liten

Eddie47 liker dette
  5. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    Både Accor og Hilton kjeden tilbyr kansellering inntil 24 timer før ankomst. Med det kaoset som det kan tyde på at det blir i sommer er det vel verd å betale «10 prosent ekstra» ved å booke direkte hos hotellet. Skulle en være så uheldig og måtte avbestille også etter denne fristen så er min erfaring at det er mye lettere å endre en bestilling som i utgangspunktet ikke kan endres når en har kjøpt utenom en agent som skal ha opptil 30 prosent honorar. Tips, ha alltid e-post adresse til hotell du skal bo på lett tilgjengelig slik at du raskt får sendt beskjed. Mulig den ikke alltid raskt blir lest men da har du dokumentasjon på at du eks informerte om en dag senere ankomst som du kan vise i resepsjonen. Regner vel med hotellene kommer til å vise ekstra forståelse denne sommeren :)

Last edited: 03. juni 2022
    Eddie47 liker dette

Del denne siden