Noen som har regnet på dette? Kunne tenkt meg en tur til Påskeøya og Falklandsøyene, samt Ushuaia. Dette er langt unna star-områder, så kjenner ikke til bonusregler her. Er det noen som kjenner til dette? Ønsker fortrinnsvis å fly C..
I og med at dette hovudsakleg er OneWorld (LATAM)-område, så reknar eg med du tenkjer å nytte OneWorld-poeng, eller? Og kva poeng (flyselskap) tenkjer du å nytte? Uansett så ser det ut til at du må ta utgangspunkt i Santiago som "base", og booke separate awards til/frå Påskeøyene, Falklandsøyene og Ushuaia/Punta Arenas.
Påskeøya (IPC) fra SCL med LATAM er billig med BA avios. Jeg tror det er 37500 hver vei i business. Jeg planlegger det selv på sikt. Det går også andre å fortsette derfra til PPT for ytterligere 37500 i samme klasse. Tror det er uten YQ/YR også...
Det vet jeg ikke, tenker å se hva som går an å få kjøpt av poeng. Jeg har ingen Oneworld-poeng å bruke, så trenger en kombinasjon av billige poeng/billig award. Har sett litt på routing så SCL-IPC//SCL-USH-PSY//PSY-XXX eller noe slikt. Jeg kjenner jo godt til reglene for Eurobonus med ruter, soner osv, men her er jeg blank Tenker å fly til/fra Sør-Amerika med Star (selvfølgelig) Hva koster dette?
SCL - IPC er: 12,500 Avios i eco, one-way 37,500 Avios i biz, one-way + £8.80 taxes, fees and carrier charges
Hmm.. Så da snakker vi om ca 9000 kr om man kjøper avios med 50% bonustilbud. Eller 10500 kr ca for å kjøpe C-billett. Til vanlig avios-pris koster det drøye 13000kr, så det gir i alle fall ingen mening. Er det normalt for OneWorld at man betaler segment for segment på award?
Eg trur nok at "your best bet" er Norge-Santiago (eventuelt Buenos Aires) på Star Alliance, og så kjøpe dei resterande billettane cash. Det er ikkje felles for OneWorld at ein betalar segment for segment, men det er det for BA Avios og QR Qmiles (med mindre du bookar QR award). For eksempel AA Advantage fungerer på samme måte som Star Alliance, med sonar, men du bookar one-way i staden for t/r.