Beste bank?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av leeds1979, 06. sept 2018.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    som trådtittel sier; hva mener dere?

    Har pr i dag dnb med saga.
    God rente og stort sett happy.

    Nå viser det seg at jeg har havnet i en situasjon hvor jeg vurderer å bytte grunnet div med dnb eiendom etc.

    Har fått tilbud av Nordea med god rente.
    Hun sa jeg der ville bli toppkunde, og de tilbyr et kredittkort med lounge tilgang.
    Hva er dette?
    Har de noe eb opptjening?

    Hvilke banker har dere, og hva får dere utav det?
     
  2. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Danske bank, akademikeravtale. Flinke folk, som gjør som de får beskjed om.. ;)
     
    LNAND and michaelsh1 like this.
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Som Saga-kunde fikk jeg elendig lånerente og låneramme, og DNB ble slått av de fleste andre banker. Når det kommer til fordelsprogrammer så ville jeg kanskje også sett mot Danske Bank. Jeg synes fordelene til DNB er null verdt for meg (jeg samler trumf og ikke EB)
     
  4. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde DnB tidligere, men de var så vanskelige å få med på noe som helst så ble byttet bort.
     
  5. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er selv veldig fornøyd med Dnb, har Saga-programmet. Får matchet renten mot AKA-avtalen da jeg uansett kan tre inn i den om jeg vil, og forsikringspremien ble også tilsvarende på gruppeliv. Er ellers fornøyd med Supertilbud og EB-opptjening på kredittkort.
     
  6. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har nettop flytta lån over til Nordea da vi har meget gode betingelser der gjennom jobben, og fått dette Premium Mastercardet som gir Priority Pass og 4 gratis besøk i året.
    Men kjører Ole Brum løsning, der jeg har beholdt forsikringene mine i DNB, og Saga Platinum Mastercardet for Eurobonus opptjening og toppprogram i AVIS og Hertz.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har vært Nordea kunder (altfor?) lenge, men det var vel egentlig først når vi ble Premium kunder jeg ble skikkelig fornøyd. God rente på huslån, enkel tilgang til "personlig" kundebehandler og en del goder som bl.a. Premium MC som også er nevnt av @Teletori
    Vi flyttet også alle forsikringene våre over til Nordea/Tryg i vinter og med en samboer som er medlem av Utdanningsforbundet så snakker vi om e besparelse på rundt 10 000,- i året fra den gamle avtalen vi hadde, og da med like bra eller bedre betingelser.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Som med beste businessklasse, beste sted å reise til og alt annet så er det vel subjektivt. DNB Saga gir ok EB-opptjening, og i tillegg har vi enda ikke fått noen bedre lånerente til tross for at jeg er i akademikerne. I tillegg har de gitt oss den beste prisen på forsikringer, og Saga livsforsikring er meget bra.

    Antar at noen her inne er Private Banking hos DNB, men hvorvidt det gir noen flere goder mtp reiser vet jeg ikke.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en egen Private Banking-tråd, men stikkord er:
    - bra helårs reiseforsikring (dnb best)
    - concierge service
    - avis president's club
    - priority pass med 5 gratis besøk hvert år
    - helsehjelp/legetime på mobilen (kan jo være nyttig på reise..)
     
    OttoL liker dette
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Beste bank er vel relativt. Har hatt 3 banker i løpet av 2018. Skifter man bank så får man like eller bedre vilkår på lån etc... Det er ivertfall min konklusjon og har pr. dags dato DnB med SAGA-programmet. Foreløpig fornøyd.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Så egentlig mer et tegn på at en har godt med cash enn noe annet :p
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for innspill.
    danske bank blir ikke noe av, har ikke akademiker utdannelse så ingenting å hente der.
    snakket med sparebank1 lokalt i dag. de kunne gi meg en strålende avtale på 2,65 nominell:eek::eek:

    blir nok en prat med nordea, om så evt kun for å ha noe å vise til hos dnb.
     
    Travellingalf liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/

    Tar utgangspunkt i hvor lavt jeg kan få ned renten på boliglånet mitt og er fornøyd med Sbanken for mitt behov.

    Når det gjelder forsikringer har jeg bedre tilbud gjennom jobb/medlemskap en jeg kan finne noe annet sted så jeg trenger ikke knytte det sammen for å oppnå bedre betingelser.
     
    jgroneng liker dette
  14. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Er selv veldig fornøyd med DnB saga, samboeren får noe bedre rente og vilkår via NSF, men hovedårsaken til at jeg blir hos DnB er kundebehandleren vår. Kjempetrivelig kar, bare å sende han en mail når finansieringsbevis/lån må ordnes, så fikser han det vi måtte trenge.
    Kan kanskje spare noen kroner på å bytte til Sbanken (som forøvrig har en veldig bra mobilbank og nettbank), men kommer da til å savne kundebehandleren vår.
     
    Spurs liker dette
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dette!

    For alt annet en helt standard låne 75% av bolig, har jeg ikke troen på Sbanken o.lign.
    Altså, de passer veldig bra for veldig mange.. men med litt «spesiell» økonomi så blir nok den type bank ikke mulig.. man er avhengig av å snakke face to face, og lånene går gjerne ikke inn i standard regneark..

    Jeg har en kundekontakt i Saga Plat som treffer meg etter arbeidstid for signering av lån, svarer på mail i helgene, og er bare en kjapp sms unna, selv i ferier(prøver dog la han få ha ferien i fred ;)

    DnB Saga Anbefalles..

    C
     
    Oddvar liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,668
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Sbanken er dyrt med mindre man har under 50% lånefinansiering og får 1.99%. De fleste andre banker gir deg jo det eller mindre når du har under 75-80% finansiering om du spør pent og sier du har snakket med en annen bank. Sbanken gir deg det som står i prislista
     
    Chrisbgg liker dette
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Såpass... enda bedre grunn til å holde seg unna ;)

    C
     
  18. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er litt i samme situasjon. SAGA hos DNB og vært det siden de startet konseptet.

    Jeg er er i ferd med å avslutte mitt 25 år lange forhold til DNB og flytter til Handelsbanken. Sjekk ut de, de satser på personlig kontakt, og har vært veldig bra så langt.
     
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Så brått at det blir snakk om 20k statuspoeng nå, så må prøve å finne på noe lurto_O
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sbanken har de fineste kortene i Norge. Enkel, ren design.

    [​IMG]
     

Del denne siden