Tenkte bruke noen poeng på en førjulshelg i desember med SAS. Hvilke destinasjoner anbefaler dere for et par som vil ha litt julestemning, god mat og kanskje litt shopping?
Drar på førjulstur årlig sammen med samboer og har til nå vært følgende steder: Paris München Riga London Edinburgh (ble nyttårstur, men likevel) Berlin Tyske byer er jo generelt sett vinnere her, men jeg må si jeg likte meg veldig godt i Paris i førjulstiden. Mange markeder, mye god mat rundtomkring i diverse boder, og generelt god stemning. Edinburgh var også fantastisk bra.
Personlege favoritter er Nurnberg, London og København. Berlin er alltid bra, men litt for mange julemarknader spredt ut i dei ulike bydelene. Nurnberg er veldig kompakt og meget bra julemarked. Køben har tivoli og er topp med born ( og dama) London er London, men har winterwonderland i Hyde Park. Likte ikkje Warzawa, Køln eller Milano til jul.
Vi skal til København for fjerde gang på førjulstur. Alltid like koselig der, åsså blir man varm av gløggen i Tivoli med en 6cl nedi...
München! Da har du også muligheten for en dagstur opp til Nürnberg for å se på julemarkedet der, samtidig som julemarkedet i München er veldig bra. To fluer i en smekk!
Foreslår København. Mine årlige innslag er julefrokost hos Frank på Slotskælderen på lørdag, Royal Copenhagen på Strøget, obs ! Få med utstillingene i 3. etg. 6 forskjellige hvert år og ofte meget underholdende. Tivoli lørdag kveld og julefrokost hos Jan på Søllerød kro på søndag. Da kan julen komme.
New york er veldig bra. Macy's, Saks og rockefeller center har jo knall juleforestillinger. Om du er helt nerd som meg anbefaler jeg en tur til Brooklyn Heights også. Det er en av de mest "pyntede" gatene i USA hva angår crazy juledekorasjon fra private. Ca 70 USD hver vei i taxi betalte vi. Taxisjåføren var vel så imponert som vi var, så han ble med på hele seansen (med meeter avslått).
Jeg pleier å legge førsjulsweekends til verdensmetropolen Vadsø. De har både Joker og Kiwi også. Ingenting slår litt trumfpoeng igjen på pepperkakeboksene
Enig med alle som sier København (Få med lys-utsmykningene på D´Angleterre og Tivoli) og London (Julesang-afternoon tea på Sketch er en anbefaling) , og i og med at Are påpeker at ingen har sagt Wien; la nå endelig meg få gjøre det. Verdens vakretse juleby! Forøvrig er Milano hyggelig før jul! Ikke om man ikke vil ha julemarkeder og "klassisk" julestemning, men fint for en tur i La Scala og litt luksus... Ellers er jeg alltid i Stockholm til Lucia, dèt er virkelig jul!
Jada. 2 juler på Manhattan. Minst. Kan være kaldt, men ikke nødvendigvis. Merkelig nok gode priser på Four Seasons det ene året, så det var jo veldig greit. Kanskje på tide å gjenta? Jeg ymtet om det til sjefen tidligere i dag, men middels respons. Jeg tror det eksisterer et spareprogram til sommertur.