Beste internasjonale hotellprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av markus, 17. okt 2022.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke en tråd på dette, så starter en ny her for å høre om forumets erfaringer.
    Hvilken internasjonal hotellkjede med tilhørende bonusprogram syntes dere er best, og hvorfor?
    Jeg prøver å undersøke og planlegge hvor jeg skal legge hotellnettene fremover, og da heller det jo fort mot Hyatt hvor man har mulighet til å opparbeide seg lifetime status. Har noen netter hos IHG fremover også. Hos Hilton og Radisson har jeg allerede gullstatus via Amex Platinum.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    IHG fungerer fint hos meg.

På diamant nivå får jeg alltid oppgradering, og de har jo sykt mye hoteller over hele verden med alt fra rimelige brands opp til IC og Kimpton.

Wiolenze and markus like this.
  3. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gått for IHG

tobeornot999 liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,764
    Bonuspoeng:
    293
    Til dere som bruker/kan noe om IHG.

Gjelder kjøpte poeng mot status? Altså, kan man kjøpe poeng, få status, og så bruke poengene til å bo, med status?

Ser de har 100% bonus på kjøp av poeng i noen dager nå. (Mellom 10. og 21. oktober)

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,973
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er bare base points og elite bonus points som er tellende qualifying points. For øvrig kan man ofte velge å betale 5-15 EUR mer per natt og få 3-5000 poeng per natt ekstra (men heller ikke tellende mot status), som er en enda bedre deal enn det salget de har nå.

holmen liker dette
  6. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Det avhenger jo veldig mye av reisemønster. Dersom du har et begrenset antall netter over et kalender år så er det jo mulighet for status i Radisson ved kjøp av aksjer. Reiser du mest i Europa så er nok Accorkjeden bedre enn Hilton med større utvalg av hoteller (inkl Sofitel). Ellers har jo Shangrila kjeden supre hoteller - dog få i Europa. Et av de beste hotellene jeg har bodd på i Europa er Shangrila (shard) på toppen av Londons høyeste bygning med herlig utsikt :) Det er flere kjeder som tilbyr mulighet for lifetime status. Dette tilbys også av Hilton. Sitter også med den følelsen at alle de store kjedene med jevne mellomrom rebrander og devaluerer sine status konsept. Stort sett må en nå ha høyeste status for å være garantert Club lounge. Dette er nok en konsekvens av at alle får nest høyeste status «gratis» ved å kjøpe et kredittkort. Om du ikke har planer om lifetime er jo kanskje det beste tips å teste noen ulike programmer over 3 til 5 år for å finne din favoritt.

markus liker dette
  7. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Noe å ta med i vurderingen er at Best Western tilbyr statusmatch med det du har i andre hotellprogram. Vet ikke om andre kjeder også gjør det?

tobeornot999 and jonss like this.
  8. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Statusmatch kommer og går hos mange flyselskap og hoteller. Bare følg med i forumavdelingen for hotellkjeder. I sommer var det f.eks. en veldig god en når IHG relanserte - og akkurat som @phileas skriver, fikk de vel rensket ut en god del gamle status'er i samme slengen, sukk.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    Som regel ikke for IHG uten vilkår.

BW matcher nesten alt, men har ingen verdi utenom evt videre match dersom du finner noen som ikke vet at selv Diamond Select status hos BW er verdiløs. Og det hender faktisk...

Finnes en nettside for slikt, ta en titt på statusmatcher.com

eventyrer liker dette
  10. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Det var en nyttig side, takk for tipset

tobeornot999 liker dette
  11. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    IHG gir bort Diamond status for tiden.

Bolle and Spielhaug like this.
  12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel det «eneste» jeg ikke liker med IHG, for mange kampanjer der det er jo lett å få status. Må nesten ha RA for å «skille seg ut».

Molde liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 and Molde like this.
  14. Figaro

Figaro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Yep, det er ut 2022 og overnatter du 10 netter innen 31.12 så har du topp nivå ut 2023. De har også 2netter for 2k bonus eller 4netter 10k bonus.

Jeg tror jeg kjører de 10 nettene i Bangkok for ca 5k nok.

Del denne siden