Hei! Har skjedd mye det siste året med Diners, økt årsavgift etc etc. Lurer på hva som er det beste kredittkortet akkurat nå for å tjene poeng? Jeg får ikke Amex Platinum pga jeg er under inntektsgrensen .
Amex green + Membership rewards gir 20 Eb-poeng/100 kroner og har betydelig lavere krav enn Amex Platinum. Jeg bytta ut mitt premium-kort hos Amex til fordel for dette, for å øke poengopptjeningen (på bekostning av CT).
Ah, det tenkte jeg ikke på, det er selvsagt en vurderingssak om man ikke er EBD. Likevel ville jeg kanskje driste meg til å si at det er verdt det såfremt man klarer å utnytte CT til premium longhaul reising.
Premium gir 15, Green gir 20. Det er en økning på fem... Platinum møter jeg ikke alderskravet til, og da er det like så greit slik. Siden når begynte SAS med F? Er det ikke Platinum CT er jo verdien langt i fra like stor (i mine øyne).
Har AmEx Premium og opptjent CT (med SAS) begge mine to første år. Syns jeg har fått bra uttelling av dette kortet og CT. I år OSL-CPH-EWR med retur MIA-CPH-OSL og neste sommer blir det OSL-CPH-ARN-LAX-ARN-OSL alt i Plus eller C Og totalpris 100.0000 poeng og ca 1.000,- kroner.
My bad, fikk ikke med meg alle detaljene første gangen, 15 mot 20 poeng er klart forbedring, og CT betingelsene er jo begrenset for Premium kortet.
Hvis man vil ha det enkelt, har stort forbruk og ikke klarer å utnytte CT på en god måte er DNB Saga MasterCard med Eurobonus opptjening et solid kort. 20 poeng per 100 krone, samt 4% Cashback på bensinstasjon, og et kort som fungerer overalt. Grei reiseforsikring, og Avis President Circle, samt noe annet rabattrask. Hvis jeg ikke var poengnerd ville jeg kun hatt det. God nettbank hvor transaksjoner kan kategoriseres (Min Økonomi), noe jeg sparer litt tid på.
Shell Mastercard gir 13,89 poeng pr 100 kroner, ingen årsavgift og 40 øre/liter i rabatt DnB Saga gir 20 poeng pr 100 kroner, koster 99 pr mnd og 4% cashback på drivstoff DnB Mastercard gir 15 poeng pr 100 kroner, koster 49 pr mnd og 4% cashback på drivstoff Hvorfor betale 99kr ekstra pr mnd for å få 6,11 poeng ekstra pr 100 krone?
Rent økonomisk betaler kortet seg hvis man drar mer enn 250 000 kr gjennom kortet, hvilket ikke er uvanlig for en familiefar eller mor som også reiser mye gjennom jobben. Bare familieferier alene er fort 80000kr+. Uavhengig av det ville jeg valgt Saga for spend mellom 150' og 250' også, pga enkelthet med samme PIN som andre kort i DNB og "Min Økonomi", som er nyttig når man har mange transaksjoner gjennom kortet. Merk at denne anbefalinger er basert på ønske om enkelhet og oversikt. Ønsker man å finoptimalisere vil Shell + Norwegian + SAS Amex være utgnangspunktet. Jeg har forsåvidt de også, men det er en annen historie.
Fant denne på denne siden. Ser ut som en oppdatert oversikt men årsavgift og slikt da står ikke her. SAS Amex Eurobonus Classic: 10 poeng SAS Amex Eurobonus Premium: 15 poeng SAS Amex Eurobonus Platinum: 20 poeng SAS Eurobonus Diners Club: 15 poeng SAS Eurobonus World MasterCard: 10 poeng American Express Platinum/Gold/Green: 20 poeng DnB SAGA MasterCard: 20 poeng DnB Private Banking MasterCard: 25 poeng TRUMF + betalingskort: 13,89 poeng TRUMF + betalingskort (Trippel-Trumf): 41,67 poeng TRUMF VISA (hos Norgesgruppen): 27,78 poeng TRUMF VISA (andre varekjøp): 6,94 poeng TRUMF VISA (hos Norgesgruppen. Trippel-Trumf): 55,56 poeng Shell MasterCard (drivstoff): 36,94 poeng Shell MasterCard (andre varekjøp): 13,89 poeng TRUMF + Shell MasterCard: 27,78 poeng TRUMF + SAS Amex Classic/World MasterCard: 23,89 poeng TRUMF + SAS Amex Premium/Diners: 28,89 poeng TRUMF + SAS Amex Platinum: 33,89 poeng TRUMF + American Express Platinum/Gold/Green: 33,89 poeng TRUMF + DnB SAGA MasterCard: 33,89 poeng TRUMF + DnB Private Banking MasterCard: 38,89 poeng TRUMF + SAS Amex Classic/World MasterCard (Trippel-Trumf): 51,67 poeng TRUMF + SAS Amex Premium/Diners (Trippel-Trumf): 56,67 poeng TRUMF + SAS Amex Platinum (Trippel-Trumf): 61,67 poeng TRUMF + American Express Platinum/Gold/Green (Trippel-Trumf): 61,67 poeng TRUMF + DnB SAGA MasterCard (Trippel-Trumf): 61,67 poeng TRUMF + DnB Private Banking MasterCard (Trippel-Trumf): 66,67 poeng