Har rundet 100' i år og lurer på om det er et annet kredittkort enn Amex Platinum som gir bedre opptjening/fordeler da CT er oppnådd? Bruker Amex til det meste og sper på med Shell Master når Amex ikke kan brukes. Jobber for å tjene mest mulig Trumf som konverteres til EB.
DNB SAGA Mastercard gir 20 poeng. Jeg bruker alltid dette etter at jeg har oppnådd de 100k på Amex. I juli brukte jeg SEB MC pga 10 poeng ekstra, men normalt er jo dette dårligere enn DNB siden det kun gir 15 poeng i Norge.
Om du tjener nok er det vel DNB Private Banking-avtalen med EB-opptjening til 99 kr mnd (som gir 25p/100kr) som er mest gavmild. Om du har SAS MC er det noen ganger kampanje, men ikke så altfor ofte. Var nettopp en som ga 30p/100kr i utenlandsk valuta i hele juli. Jeg hadde bare fortsatt med Amex, er vel ingenting annet enn PB som gir mer enn det. Saga gir som sagt 20p, men ville ikke forsvart den prisen bare for å kunne bruke de få plassene du kanskje handler som ikke tar Amex. Men det er kanskje bare meg, da...
Men i tillegg har DNB MC 4% rabatt på bensinstasjoner (5% nå i sommer) Da kan jeg bruke Trumf kortet + 4% + 20 poeng. Og som du sier er det jo flere steder som ikke bruker Amex. Og det heter vel Private Banking i DNB
Er nok ikke i platinum banking segmentet . De fleste steder jeg handler tar Amex, så jeg ville bare sjekke om det var noe jeg ikke hadde fått med meg.
Dette får man vel også med vanlig DNB MC (men 1% mindre). Vil vel ikke si 1% ekstra er verdt årsavgiften for Saga, om han kvalifiserer for det. Skal vel fylle bensin for over 120k i året, før årsavgiften spises opp?
Jeg regnet ikke inn poengene, da jeg personlig ikke synes det er verdt det å betale for dnb-opptjening på noen kort (kanskje med et nesten-unntak for evt PBer). Fyller du bensin for 20k i året, får du 4000(20) eller 3000 (15) poeng, og det koster deg 99 x 12 evt 49 x 12 (ca 1200 / ca 600). Da hadde jeg heller lagt de pengene i en leiebil en random helg hos avis når de har 10k poeng kampanje (jeg betaler 1250 og 1300 for 2 x 10k poeng når jeg er i USA). Så betaler man så klart med Amex og får 20 poeng pr 100 der også (ja, man ville jo også fått det med DnB, men imo sparer man da inn årsavgiften, siden man allerede har amex og går derfor 700 i minus, i stedet for 700 i minus pga amex og 1200 i minus for Dnb-kortet).
Ok, sikkert mere lønnsomt å ikke ha DNB SAGA MC men for min del synes jeg ikke forskjellen i kroner er så veldig stor så det er helt ok. Gidder ikke å finregne på så små beløp Husk at på de 20.000 i drivstoff i eksempelet over må du regne inn 4% rabatt som er 800 kroner. Det får du ikke på Amex. I tillegg har jeg President's Club status på Avis grunnet SAGA som sikkert er vært noen kroner.
Kanskje jeg ikke burde avsløre dette... men når jeg reiser på tur så pleier jeg å bo på et hotel. Så etter amex så bruker jeg nå NCC MC, for å komme opp til 500k/1mill poeng hos NCC for å få meg lifetime platinum. I følge statusmatch.com så har folk klart å status match seg fra NCC platinum til platinum på RR/HH/IHG/ACC.... Vennligst hold dette mellom oss to, PaalAndre1977.
Hehe, jeg tjener litt mindre enn (jeg har inntrykk av) en del andre her - i tillegg til at jeg har min-maxing i blodet fra mye gaming - så jeg faktorerer inn slikt Man har jo alternativ med dobbeldipping hos Shell der det går, evt bruke vanlig Dnb kort uten EB-opptjening - da skal man vel få 3% bensinrabatt?