Beste lojalitetprogram på Hotell

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Snabelfaen, 22. febr 2017.

  1. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at endel Hotel kjeder tilbyr sine egne lojalitetprogram, og mange av dem poengene slik at du kan overføre disse poengene til forskjellige flyselskaper. Hvor du kan bruke disse poengene til å booke flyginger. Jeg liker fleksibele poeng som er så fleksible som mulig.

    I jungelen av alle Hotel programmer, så lurer jeg på hva deres favoritt er, og hvorfor?
     
  2. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke omgjøre noen poeng til bonusmiles hos et flyselskap, men å bo fint er også en del av reisen. Derfor er svaret: Leaders club hos LHW. Ene og alene fordi jeg kan ha fem stays på fine hoteller som jeg av og til finner til særdeles gode tilbudspriser. Etter fem opphold, kan jeg ta ut en gratis ekstranatt på hvilket som helst hotel i kjeden. Da har jeg valgt gratisnatten, til å oppfylle hotelldrømmen jeg ellers aldri ville ha tatt meg råd til. Sist fikk vi suite på D´Angleterre i Køben for kroner null. Vanlig pris per natt (jeg måtte selvsagt sjekke), var 16.000 per natt.
    I tillegg gir de alltid oppgradering når du som Leader booker gjennom LHW sine nettsider.
     
    chrt, phileas, Petter B-C and 4 others like this.
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    SPG-poeng er vel det mest fleksible her. De kan du overføre/konvertere til poeng hos ca 30 flyselskap.. :)
     
    Last edited: 22. febr 2017
    Snabelfaen liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Liker LHW, men problemet er jo at du kun kan brenne en natt av gangen. Det blir ofte litt fjøs

    Men på den bruken du beskriver over, er Leaders Club enestående. Jeg har brent poeng på eiendommer som koster 5 sifret mange ganger
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Og bor du en del, er opptjeningen bra. Så spørs det om overførselen overlever fusjonen med Marriott....
     
  6. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Er opptreningen pr natt, eller pr dollar? Matsher de EBG?
     
  7. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Er veldig glad i AccorHotels Platinum. Får veldig ofte suite-oppgraderinger selv med standardrom booket (bor på Sofitel i 9 av 10 tilfeller). Ut i fra de samtalene jeg har hatt med div. hotellpersonale rundt om i verden virker det som det ikke er alt for mange som har statusen og dermed kan man kanskje forvente det lille ekstra også.
    Accor har i tillegg fått inn spennende hoteller som Fairmont og Raffles nå som man også får benefits hos.

    Jeg har Diamond hos Hilton for tiden, og hver gang jeg gløtter bort på clipboarden når jeg melder meg til frokost ser jeg alltid et hav av DIAMOND-markert ved siden av gjestenes navn og med tanke på all statusmatchinga de gjør så er nok den statusen ganske utvannet. Mitt inntrykk med tanke på oppgraderinger og andre fordeler styrker også denne mistanken.
     
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes mange programmer for hotell ute i markedet (leaders Club er jo unikt bra). Har de siste 10 årene valgt å være svært lojal til Hilton og Accor. Spesielt syntes jeg du får super service i Asia når du har høy status. Har de siste 3 årene valgt å oppnå Accor Platinum på skikkelig måte "60 netter pr år" - kan bruke glimrende hoteller som Sofitel, Pullman, Novotel. Min erfaring er at jeg 95% av alle tilfeller får oppgradering til suiter / god utsikt (spesielt i Asia). Når en er reiseglad er det jo alltid artig å sjekke at hotellet du eks betalte 1500 spenn for ble erstattet med en suite til 8000. Skal jeg har et lengre opphold skriver jeg ofte en liten hyggelig e-mail til hotellet på forhånd. Min erfaring er også at loungene som en har fri adgang til med Platinum status holder en høyere standard på Sofitel / Pullman enn det gjør på svært mange av Conrad / Hilton hotellene. Flere Sofitel har varmretter på høyde med en god middag (syntes her Hilton har sunket litt på dette området). Accor har også et glimrende enkelt system for uttak av bonus som kan brukes på alle bookinger. Vi er en vennegjeng som skal til Køln nå neste helg - bor der "gratis" med tre rom på Pullman - takket være lojaliteten til Accor systemet. Accor har for øvrig svært mange gode hoteller i Europa. Litt tynt i Usa - hvor Hilton uten tvil er større. Sofitel New York - er også meget bra. Håper det kommer et fett Sofitel i Las Vegas. Lov å håpe.

    Min erfaring er også at hotellet ser mer på din historiske "reiselogg til kjeden". Det er enklere å få den flotteste suiten når du har status på ekte måte. Har blitt fortalt at det er vanlig praksis at når en bestiller et lengre opphold - at status logg sjekkes hos kunden (syntes det er topp at ekte lojale kunder belønnes mer enn gullkort som gis bort enkelte ganger "gratis")

    Svært artig blir det som det skrives over når en kan benytte Accor statusen ved Raffles i Singapore (hotellet er nå under oppgradering).

    Accor har også 3 ganger i året salg med 40 prosent.

    Bare sørgelig trist at ikke Accor eller Hilton familien har noen hoteller i Norge. Burde vært marked for å hatt et Pullman/Novotel hotell i de største byene i Norge.
    Frykter at Mr Stordalen kommer til å beholde dette "monopolet" lenge.

    Det har jo vært tatt opp i andre tråder på dette forumet - jf. Hilton forsvinner i København - la oss som er glad i å reise håpe at det kommer noen internasjonale kjeder også til Norge.

    Til syvende og sist er jo alt avhengig av reisemønster. Lojalitet lønner seg - stort sett gir høy status mulighet til gratis sen utsjekk / eller tidlig innsjekk - veldig kjekt (noe du kan glemme når du har gjort bookingen din på eks hotels.com:)
     
    Snabelfaen, miura and Travellingalf like this.
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Min subjektive liste over program. Alt er basert på bang for buck, for hvis penger ikke betyr noe så kan du droppe programmene.

    IHG (IC)
    Hyatt
    SPG/Marriott (ser disse sammenslått)
    Hilton
    Shangri-La
    Accor
    Club Carlson
    Annet rask

    Etter value er jo footprint veldig viktig for valget ditt, spesielt om andre bestemmer detinasjoner for deg (jobb, bedre halvdel etc). Jobber du fra nett, eller er mest på ferie kan du jo heller velge kjede utfra en friere liste.

    Og uansett så er det eneste som betyr noe topp status som listen er basert på med egne erfaringer. Ikke mid-level.
     
    Edvard liker dette

Del denne siden