Jeg vil si «ja»! Innenlandsloungen har barista, noe ikke gulloungen har. Gulloungen opplever jeg som mindre stressende, samt bedre utvalg i drikkevarer.
Først går du innenlands og får deg en baristakaffe, så går du til gullstua og drikker bobler. Det beste fra begge verdener!
Ja, men beste lounge er OSLounge premium. Der slipper ikke SAS billetter inn, men endel bank avtaler og C klasse med bla BA, Finnair og en lang liste andre ikke star-alliance hvis du har business billett.
Hvis du har begrenset antall klipp ville jeg ikke brukt dem der hvis du uansett kommer inn i gullstuen. Jeg synes OSL lounge premium er litt mørk og trang. Liker den vanlige delen av OSL lounge bedre som har mer lys og noen plasser med utsikt til flyplassen.
Jeg var innom OSL Lounge forrige søndag også Premium og ble sørgelig skuffet etter at den var blitt oppskytt her på IF. Jeg gikk heller inn på SAS Gull og følte meg hjemme … synd de ikke har en diamantavdeling…. Kan noen ringe Frøsunda om det? @Tore?
Hva som er mindre stressende er også litt avhengig av tidspunktet. Om formiddagen er det ofte mye folk utenlands, mens det er stille innenlands. Skal man derimot besøke lounge på virkedager i 7 tida eller ettermiddag/tidlig kveld, så er innenlands gjerne veldig fullsatt.
Er det denne du leter etter ? https://www.kinterior.no/diamond-lounge/ (kan du jo lage den hjemme ??) .......ellers ser det ut til å være muligheter på den dominikanske rebublikk: (personlig tror jeg at dette ikke er noe for meg....) https://www.facebook.com/diamondclublounge/
De tar ikke priority pass uansett. Så det er ikke en option Loungekey funker. Feks fra DnB eller Handelsbanken. Jeg synes den er klart best på OSL i både kvalitet på maten og enda mer i kvalitet på vinene. Det betyr ikke at den der oppe i toppen internasjonalt med LH FCT eller BA Concorde room. Men altså: best på OSL.
Danske bank har uansett tilgang. De fleste norske bankene som har avtale med Priority pass har i tillegg en avtale direkte med OSL Lounge siden det er norske lounger de fleste kundene bryr seg om. Sist jeg var på OSL Lounge så var frokosten et lite hakk bedre enn den i gullstua, men så fort de bytta til lunsjservering synes jeg det ble dørgende kjedelig. Ikke det at SAS er så mye å skryte av der heller såklart.
Et spørsmål: Loungekey fra DnB Saga, gir det tilgang til den vanlige eller Premium-delen av OSL Loung?