Beste lounge på Frankfurt?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mariusbb, 30. jan 2016.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Hvilken lounge på Frankfurt er best? Har både biz-billetter og EBG. Har hørt at Air Canada sin skal være bedre enn Lufthansa sin gullstue? Noen som kan bekrefte/avkrefte..? Avgang fra terminal 1!

    Har forresten retur via München - forslag til beste der også?
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trives best i MapleLeaf-loungen som har et bredere matutvalg. Og dusjene er helt klart bedre med ekte 90 cm rainshower
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Second that!

    Utsikten til flyene og rullebanen er også bra :)
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, AC sin topp.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder ikke lounge, men litt unødvendig å starte ny tråd. Hvilket flyplasshotell anbefales i Frankfurt? :) Marriott, Hilton eller Sheraton? Avstand er viktigst.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Marriott og Sheraton er samlokalisert, det samme er Hilton og Hilton Garden Inn. Marriott-hotellene ligger rundt første sving på gangbroen ut mot togstasjonen, mens Hilton ligger noen hundre meter lenger ute, over stasjonen. Selv har jeg kun testet Hilton-hotellene, hvor det vanlige Hilton har noen hakk freshere rom.
     
    Jeanette liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Etter en sammenligning av de fire hotellene på The Points Guy ble det Marriott. :)
     
    trygveat liker dette
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Skal mellomlande i FRA om et par uker og ser at AC loungen ligger i non schengen. Har jeg tilgang til AC loungen selv om jeg reiser innenfor schengen?
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke gjort det selv, så du prøver på eget ansvar, men har lest på et tysk FF-forum at det ikke er uvanlig at folk går gjennom passkontrollen for å besøke AC loungen. Når du blir spurt om "destinasjonen" må du bare oppgi AC-loungen :D til passkontrollen.

    EDIT: Fant det igjen. Fra 2014, men tviler på at det har endret seg. https://www.vielfliegertreff.de/forum/threads/fra-neue-air-canada-lounge-in-b.61986/page-4
     
    Last edited: 13. sept 2023
    Nuvolari liker dette
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men du må gå gjennom sikkerhetskontroll når du skal tilbake til Schengen.

    Passkontrollen kan som regel tas via automat til B, da blir det ingen spørsmål.

    Hvis du har tid og liker drinker, går det også an å legge inn en pitstop i Senator lounge B43 som har bemannet bar.
     
    Nuvolari liker dette
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det går fint. Jeg har gjort dette flere ganger når jeg har flydd hjem til Bergen. Som View sier så må du gjennom sikkerhetskontrollen på nytt når du skal tilbake til Schengen området.
     
    Nuvolari liker dette
  13. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ankommer med LH fra OSL til FRA og reiser videre til MEX, har 1t20. Har jeg tid til å besøke Maple Leaf eller skal jeg satse på noe annet?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-FRA ankommer normalt på T1-A og Maple Leaf ligger i T1-B. Du rekker en kort tur innom dersom dersom FRA-MEX går fra en B-gate dagen du reiser og du holder et høyt tempo gjennom flyplassen.

    Forstår fra andre poster at du reiser med familien. Jeg ville nok fokusert på å finne neste gate, og tatt eventuelt loungebesøk som en bonus om det skulle være en i nærheten og tid til overs. Husk bl.a. at barn under 12 år må gjennom betjent passkontroll, noe som kan bety litt kø på vei ut av Schengen-sonen.
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    Boarding er vel 45-60 min før avgang. Du kommer inn på A-gates og skal mest sannsynlig dra fra B-gates. Det er et stykke å gå, samt passkontroll før du er inne på B-gates, hvor AC-loungen ligger til venstre etter passkontroll, har du gate samme retning har du nok 10-20 minutter å slå i hjel om du ikke ønsker å boarde med en gang. Har du gate på høyresiden av B-piren er det nok lite vits, men mindre du er veldig rask til beins.

    Mulig noen har bedre kjennskap enn meg over hvilke gates på B-piren som kan ta i mot 747, slik at det gjerne er 'faste' gate'er til disse maskinene.

    Det er en LH business-lounge helt i 'høyreenden' av B-gates som kan benyttes om du skal den retningen.
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Når vi er inne på dette. Noen som vet hvilken har LH FRA-HKG med en A346 pleier å dra fra?
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sett 747 på «begge sider» av B-piren, så jeg tror ikke det er noen faste gater. (De jeg har sett: B23, 28, 46, 48)
     
    Rapolo liker dette
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut til ag HKG-flighten går fra Z-gates, basert på gårsdagen, dagen i dag og morgendagens flighter. Der ute er det en egen Senator- og business-lounge.
     
    mrt liker dette
  19. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk, hvordan fant du denne informasjonen? :exploding_head:
     
  20. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    mrt liker dette

Del denne siden