Våger meg på en hjelp meg-tråd selv om jeg er helt ny her. Bare å si fra hvis det ikke er kosher. Jeg er i den kjedelige situasjonen at jeg før 30. juni må samle 8500 grunnpoeng for å få gullkort. Kommer til å reise mye med jobben fra høsten av, mest i Norden. Skal ut i pappaperm 16. april så tar gjerne en spennende tur, men utfordringen er da datteren på 9 mnd. Er det greit å ha med baby på business class for eksempel? Har 130 000 poeng jeg kan bruke på reise. Kan også sette bort ungen et par dager, men MR er vel ikke akkurat førstevalget, og 8500 poeng er vel i overkant mye å forvente å få på en rimelig MR? Hvilke ruter skulle man evt forsøkt seg på fra Oslo?
Velkommen til forumet! Du er EBS og ikke EBG nå? Du bør definere "rimelig MR".. Oppgi budsjett og du får bedre tips her!
Kjøp en Plus eller C billett til for eksempel MIA og du er i mål. Helt greit å ha med smått på langtur.
Du har Chicago som er på now or never salg i kveld til kl 00.00. https://www.sas.no/lowpricecalendar?search=RT_OSL-ORD-20180505-20180506_a1c0i0y0_revenue Her fra oslo, du får fint en MR med 2x4000 poeng. Kan ta flere dager, men f eks 4-6 mai (fredag til søndag. Du kan også worst case snu i døren - ankomme kl 18, returnere kl 21/22). Kan evt oppgradere en av veiene til pluss om du har det. Kanskje evt finne deg en superbillig tur i tillegg (blir veldig misunnelig på en del av de now or never tilbudene dere får i hovedstaden).
Nå er det ikke sikkert han er ungdom, men på dagens now or never kan også voksne fly til USA for 2500 kr.
Boom. Neida. Fikk gode datoer til Chicago, men klarte seff å glemme å booke med viatrumf.. Turte ikke ta sjansen på å avbestille innen 24t og prøve å booke samme billetten på nytt (fikk den siste i min bookingklasse).