Vi er et ungt par som reiser i SAS Business til San Francisco om to dager. Vi vil gjerne prate litt osv. Dagflight, så kun en Power nap nødvendig. Har foreløpig booket 1D og 1F. Trodde at disse var inn mot hverandre, men har skjønt at jeg husket feil. Det er 1A og 1D. Er det allikevel de beste setene for oss? Eller bør vi vurdere 1A og 1D eller noe annet?
Ja, synes bare det er synd med bordet i mellom. Hadde jo vært mye hyggeligere å sitte rett ved siden av hverandre. Men midtgang i mellom er jo enda verre Og rad 1 er vel det beste? Siden kun crew bruker toalettet foran.
Mange som syns rad 1 er konge. Fruen og jeg har aldri hatt det som noe mål. Bl.a. fordi jeg er litt skeptisk til å ha en vegg foran meg og kanskje ikke få strekt skikkelig ut. Argumentet med at toalett foran er reservert crew er jeg litt ambivalent til, for selv om det betyr mindre trafikk av pax, så er du statistisk sett mest utsatt for crew trafikk av alle radene (jo nærmere galley, jo flere turer frem og tilbake på crew). Jeg tenker dere får det fint uansett jeg. Men for samtale underveis? Spill? Da er det absolutt D og F.
Virkelig? Snakke over midtgangen? Det skjønner jeg ikke. Men, men, det viser at det er flere veier til Rom
Hmmm... det var det jeg var litt usikker på. Og på 1A og 1D er det jo ikke noe vegg i mellom, det gjør det vel litt enklere?
Vår favoritt er rad to d+f, sist var det ikke ledig og ble da sittende lengre bak. Null søvn på nattflight med barn som løp opp og ned midtgangen Man kan fint prate, holde hender og skåle med sjampis selv med bordet imellom
Første som er ledig er da rad 4. Er det noe som er bedre med partallsradene (D+F)? Når jeg har reist alene velger jeg jo alltid vindussete på partallsrader som har setet nærmest vinduet, og veggen ut mot midtgangen. Men dette er første gang jeg reiser med samboeren. Fordelene med rad 1 er jo også at vi velger mat først, og at ingen passasjerer går forbi oss. Vi kunne eventuelt vurdert minikabinen, men har forstått at den noen ganger sperres av, og at man kan ende med å bli flyttet frem til vilkårlige seter. Og det virker som om det er en del ledig på denne avgangen i alle klasser.
Reiste over på D og F med samboeren til MIA i november. Syns det var kjempe kjekt, kan fint prate, spise mat ilag mens man prater etc. Men foretrekker heller noe annet enn første rad.
Har sittet på 1D/1F med kona flere ganger og det er mine favoritter. Bedre plass til føttene i fotbrønnen er det også. Hvis det bordet blir et problem er det sikkert folk i SAS GO som vil bytte for å komme lenger unna kjæresten
Har endt opp med at vi trolig beholder D+F. A+D virker som et godt alternativ for å se hverandre mer, men hater egentlig å henge over midtgangen. Så nå er spørsmålet bare hvilken rad… Det virker som om det er stor splittelse om rad 1. Noen elsker den, og noen hater den. Hm… la meg forsøke å ramse opp fordeler og ulemper. Fordeler med rad 1: Ingen passasjerer som passerer Bedre benplass Ingen foran, mindre forstyrrelser Får velge mat først, garantert førstevalg Får servering først Ulemper med rad 1: Nærhet til galley, potensielt mer crew-trafikk Man har en vegg rett foran seg Noe jeg har glemt?
D/F helt klart, ved å bruke A/F løsningen, som nok er lettere å "Se hverandre" blir, fort avbrutt av forbipasserende, og skal man ha en hyggelig samtale over et godt glass, så er det veldig forstyrrende.. D/F kan man fint bare sitte litt fremoverlent, og har da alle muligheter for en uforstyrret samtale, og gjerne en liten kos på håndlanken til fruen, som de fleste fruer er veldig glad i C
Sist jeg reiste med samboeren hadde vi rad 1 bak galley. Kommer aldri til å gjøre det igjen. Likte ikke å kjenne matosen gjennom en 11 timers flight.
Nå vet ikke jeg hvilket fly du skal fly, men på A330 er det vel Galley bak business uansett? Jeg har sittet på 1,2,5 og 8 og opplevde aldri sjenerende trafikk fremme. I tillegg slipper du at folk ser på deg når de skal til toalettet... Du skal heller ikke glemme det psykologiske av Rad 1, det er liksom enda nærmere First. (mentalt)
Ja, den eneste plassen for basinett til spedbarn i business er på sete 1H. Men er vel ikke veldig ofte dette brukes.