Har en planlagt tur til New York månedsskiftet okt/nov i SAS plus. Håper jo at Plusgrade sørger for plass i C, men hva vil være beste setevalg i plus-kabinen? Foreløpig et stort sett alt ledig. Første rad høres jo fint ut, men SeatGuru sier at nærhet til toalettet og noe trangere sete trekker ned. Noen synspunkter?
Jeg liker ikke rad 1. Føles trangere enn alle andre rader pluss at IFE er innebygd i armlenet noe som gjør det mye dårligere. Alle andre rader er lik (bortsett fra rad 22 som mangler et vindu). Reiser du alene? Da ville jeg prøvd meg på et vindussete, men hvis du ser at noen tar setet ved siden av deg ville jeg hoppet over til midten i et D eller F sete.
De fremre radene er best hvis du liker å kikke ut av vinduet. Lenger bak stjeler vingen en del av utsikten.
https://finalcall.travel/no/business-class-seter-best-hos-sas/ Er jo en grei oppsumering, ellers er det viktig å vurdere ut fra hvor mange det er som flyr. Personlig ville jeg valgt den lille mellomkabinen bak galley før + setene hvis jeg var på en av de flyene. Og et sete mot vindu hvis jeg er alene og setene som står tett i mideten om vi er to. Edit: I pluss ja ( Huske å lese TS sitt innlegg i blant!) Med begrenset erfaring, første rad bak teppet om mulig vindu eller mittgang er viktigere for meg en å ikke ha noen foran.
Jeg tenkte at de på de fremste radene kunne være kjekke med tanke på at det der er en slik legg-/fotstøtte som blir slått ut fra under setet, i motsetning til alle andre hvor det bare er en liten fotstøtte som henger fra setene foran. Eneste minuset var at den var så kort og så liten, og slo seg så lite ut, at jeg som bare er litt over gjennomsnittet høy knapt merket at den var der. Merker forøvrig ikke noe til at det er nært toalettene foran Plus-kabinen (om A330), da det er toalettene for business og det alltid er gardin der.
I plus er 21 og 23 i hvertfall bra. Plassen føles bedre der enn rad 20 om du er over 1,80 I Biz er partallsetene ytterst de mest private siden de har hylla og sideveggen mot midtgangen. Men om dere reiser to og vil sitte sammen er midtradene hipp som happ hvor dere sitter.
Jeg foretrekker 20 ab over 21, men så er jeg bare 1.60 kort Hater å få sete forran meg i fanget og føler jeg sitter bedre når jeg har vegg/gardin og ikke et sete foran meg
Forøvrig sitter så og si alltid på høyresiden av flyet når jeg flyr til USA for å unngå sola midt i trynet (om du liker å ha vinduet åpent).
Jeg liker å sitte på 21/23 G på egotrip og håper på at H setet er tomt .... I mai skal jeg sitte på 23G begge veier til IAD og gleder meg som et barn (jeg er jo sluttet å fly).
Når man reiser alene vil man vel sitte alene istedet for ved siden av et tilfeldig menneske? Jeg ville valgt 21G/H og håpet på at ingen fikk setet ved siden av
Det var mest ment som en spøk, litt for poke de som velger B/G for å øke sannsynligheten til å ikke få noen ved siden av seg
På en tur til LPA i plus var det faktisk en som valgte et midtsete(A og C booket) selv om det var flere ledige C og D seter ...
Har nå prøvd både rad 20 og 21 i Pluss. Klarer ikke å bli enig med meg selv om hvilke som er best. Er enig i at for oss over 180 kan første rad føles litt trang. Samtidig er det bedre leggstøtte der sammenlignet med de andre radene.