Hei. Jeg har flydd Star Alliance med hele familien og har en del bonuspoeng som ikke er registrert. Hvilket bonusprogram er best å opprette? - Ønsker å samle alle poengene fra familien - Best mulig utnyttelse av poengene for reise fra Oslo (for familie- eller partur) - Best varighet - Status er ikke viktig
Jeg har kanskje ikke svar på det du faktisk spør om, men vær oppmerksom på at mange program krever at man er medlem før man kan opptjene poeng, eller at man maksimalt kan etterregistrere flyvninger fra et visst antall dager/uker/måneder før man meldte seg inn.
Som nevnt får du stort sett ikke etterregistrert reiser ra før du ble medlem. Turkish har family pooling. United har det også, men er er det en begrensning på at poengene bare kan brukes på Unites. Med Egypt Air teller faktisk alle poengene mot status hos eier av family-pool. Tror ikke Egypt air har online bestilling av bonusbilletter, og info om opptjening hos andre selskaper som ligger ute på nett er veldig gammel. Gi en lyd i denne tråden om du finner andre gode alternativer for family pooling.
I de ytterst få tilfellene jeg ikke har vært medlem før reisen har det gått fint å registrere bonuspoeng i etterkant, men vær obs på at perioden er kortere hvis man ikke var medlem fra før. Eurobonus har f.eks 30 dager før medlemskapet starter mot 180 dager etter hvis du allerede er medlem.
Takk for innspill! Det er ca 3 uker siden jeg gjennomførte den første flyvningen, så da får jeg ta en beslutning kjapt og teste. Per nå virker kanskje Turkish som det greieste. Evt. også Aegan, men førsteinntrykket er at det er mindre tilgjengelighet for å bruke poengene der.