Bestille varer fra USA

Tråd i 'Off-topic' startet av rookietrader, 14. febr 2022.

1. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Tenkte bestille noen klær fra ei amerikansk side. Summen kommer over tollgrensa.

Gjorde noen raske beregninger her:
    https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

100 usd ~ 883 kroner
    Totalsum ~1370 kroner

Ikke akkurat veldig gunstig.

Noen som har erfaringer med å f.eks forhåndsbestille til hotell i USA når dere er der borte? Eller andre tips til hvordan man kan gjøre dette rimeligere?

Forresten, bestilte ei t-skjorte som kom under tollgrensa for et par uker siden. Da hadde firmaet merka verdien av pakken med 1USD og den gikk rett gjennom.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har god erfaring med å få pakker levert til hotell. Pleier å sende hotellet en e-post i forkant for å spørre om hvordan pakken skal adresseres. Enkelte hotell tar noen dollar i gebyr for tjenesten, og om man får pakken levert til rommet etter ankomst forventes det litt tips.

UPS og FedEx tilbyr også å rute om pakker til et hentested etter at man har fått sporingsnummer. Fordel med dette er automatisk retur til avsender dersom pakken ikke hentes innen en gitt frist, noe som kan være praktisk om man blir forhindret fra å reise.

Avhengig av hvor man handler fra kan andre alternativer være Amazon Locker og forhåndsbestilling til butikk.

rookietrader and jgroneng like this.
  3. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok med noen bildeler og litt stæsj for min far hjem fra USA for noen år siden, da tok jeg bare kontakt med hotellet jeg skulle bo på, på forhånd og spurte om det var greit at pakken kom dit før jeg ankom, For mitt vedkommende var det smooth sailing, pakken lå der når jeg sjekket inn.

Det var snakk om et Hilton Garden Innhotell.

rookietrader liker dette
  4. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også god erfaring med å sende til hotell. Spør hotellet om det er OK i forkant. Det å bestille til hentested fungerer også bra, så lenge du treffer på timingen :)

rookietrader liker dette

Del denne siden