Bestilling av Bonusbilletter SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Krjemb, 13. aug 2017.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver fortvilet å bestille bonusbilletter Oslo - Praha. Søker jeg på dette for gjeldne datoer (20.12 - 03.01) finnes det ikke billetter. Søker jeg OSL - ARN og ARN - PRH finnes det billetter begge veier på disse datoene. Noen som vet hvorfor dette ikke er et alternativ på SAS.no?
    Ringer SAS. De prøver å sende meg via Brussel med Brussels Airlines. Jeg forteller at det finnes ledige billetter via Stockholm. "-Nei, det gjør det ikke." Jo, sier jeg - hvis du søker strekning for strekning. Da finner han følgende: OSL - ARN - ok. ARN - PRG - ok. PRG - ARN - ok. Men ARN - OSL finnes ikke. På nettsiden til SAS står det at det skal være 7 ledige billetter. på den ønskede flyvningen. Noen som vet hvorfor det er differanse på dette? Iflg herren hos SAS var det sikkert ikke hjemmesiden som var oppdatert. Men det har stått slik i to uker... Hva kan jeg gjøre?
    Prøvde å ringe på tordag. Fikk da forøvrig beskjed om at jeg kunne bestille SAS Eurobonus Mastercard Flypremium reise på telefon. Prøvde igjen i dag (søndag) Kom aldri i gang med bestillingen da jeg fikk beskjed om at SAS Eurobonus Mastercard Flypremium reise på telefon ikke var mulig. Konfronterte med at dette var jo mulig tidligere. Han var enig at det hadde jeg rett i uten noe mer opplysninger. Har det forandret seg siden torsdag da, svarte jeg. Ja, det hadde det. Hvordan da, spurte jeg. Det er ikke mulig å bestille SAS Eurobonus Mastercard Flypremium reise på telefon i helgene...

    Noen som har noen gode råd til hvordag jeg skal få til reisen min?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,651
    Likes mottatt:
    32,501
    Bonuspoeng:
    293
    Når man hører slikt, er det ikke godt å vite om man skal gråte eller le...
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    SAS <3
     
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Ser for meg at man hos SAS kundeservice har et stort ruletthjul som de bruker for å finne ut hvilke regler som skal håndheves... Daglig spinnes hjulet x antall ganger før info sende ut til halvparten av de ansatte. Den andre halvparten kan selv spinne hjulet for å finne ut hvilke regler de skal bruke den dagen.

    Med jevne mellomrom kommer SAS IT innom for å spinne hjulet også....
     
  5. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Å bli bøffa av SAS er ganske så vanlig, så det må du nok bare bli vant til.
     
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er leit for deg og jeg blir sint når hjelpeløsheten tar kontrollen hos de som skal hjelpe deg. Ikke for å være frekk, men du skriver både PRG og PRH. Vi veit du mener Praha, men en computer skjønner ikke det. Forøvrig er PRH i Thailand. Håper du får ordnet det i morgen.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke spesielt fornøyd med SAS når det gjeller ledige bonus billetter. Virker som de bevist har måter å fucke opp bokkinger på eller et It system som er komplett ubrukelig, samrt ansatte som ikke kan rette opp i helt opplagte feil.
    Da jeg skulle booke SVG-MIA via CPH så var det syv muligheter på returen fra CPH-SVG. Som ikke dukket opp da han skulle legge den til MIA-CPH. Da jeg ringte igjen 2min seinere bad jeg dem først finne tilgjengelighte CPH-SVG og da fikk vedkommende opp 7 alternativ. Da jeg spurte om han kunne legge disse til bookingen min sa han at de ikke var tilgjengelig på den bestillingen. Konklusjon får man gjennom en booking så er man grise heldig.
     
    Skinnes liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Ptoblemet er at SAS selger billetter som City pairs og ikke segment for segment.
    Det betyr at det skal være ledig OSL-PRG for at det skal funke. I teori kam det være ledig OSL-PRG selv om det ikke er ledig OSL-ARN og ARN-PRG.
    Dette handler om segmentering og viser hvor komplekst dette kan være.
    Et tilfelle jeg kom over for en stund siden, familien skulle fly til Kirkenes.
    Det var billige plusbilletter fra Kristiansand via Oslo, bookingklasse A. Både KRS-OSL og OSL-KKN. men søkte man kun på OSL-KKN var det ikke ledig i A..
    Så jeg sparte penger på å fly till KRS først, og deretter tilbake med samme flyet.. Genialt? :)
     
    SASlovah4evah and braathens safe like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,730
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme gjelder Widerøe. Dyrt fra Trondheim til Torp, billig hvis man startet i Tromsø og ble med flyet hele veien.
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Uten internett hadde alt vært mye enklere.
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår det du skriver, men for meg er det langt fra genialt. For meg fucker det tilgjengeligheten, med så mye restriksjoner og gjør det vanskeligere å fly for poeng. Poenget med city pairs kan jeg se dersom man har konkurenter på noen strekk, eventuelt reklamerer for nye ruter med tilbud, men vil si at den beste løsningen for SAS er vel å tjene mest mulig.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Genialt har jeg ikke sagt at det er. Det er jo dog et påfunn fra revenue-teamet og de fleste selskap opererer slik.
    Unntaket er selskap som selger punkt til punkt billetter uten vidreforbindelser.

    En fordel mange har oppdaget er dog at det finnes OSL-FRA tilgjengelighet iforbindelse med F-tur selv om det ikke er ledig OSL-FRA uten videreforbindelse.
     
    SASlovah4evah, Fredrik81 and Wiolenze like this.
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Snabelfaen - Jeg trudde du hadde slettet kontoen din jeg?
     
  14. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med kundesevice i dag, De kunne bestille flypremium på telefonen. Det skal også være mulig å bruke fly premium om man starter reisen utenfor skandinavia, men det går ikke å bestille online.
     
    RoyceCrazy liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Og omvendt. Dessverre. Er l i t t frustrerende når man har brukt mye tid på å mappe opp en fiffig ruting.

    Married segments, I´ll go for divorce...:D
     
  16. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Fortsatt kun t/r eller er det åpnet for enveisbilletter i premium?
     
  17. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    kun tur retur, og ikke mixed classes
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Å ja den har bitt meg i ræva før..
    PNI-GUM-HKG booket i Y fordi det ikke var C. Så åpnet GUM-HKG men jeg fikk ikke booket fordi de måtte også ha nye ledige seter på PNI-GUM.. Snakket med en rekke agenter uten hell... :(

    Klarte å grine meg til oppgradering på flyplassen på GUM men det var vel flaks..
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke kimse av voksne menn som griner ;) Dette forumet er vel det eneste som bifaller den slags oppførsel på flyplasser :D
     
    DanH, Baldrick and Are like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk overrasket over at jeg fikk det til..
    Tror noen andre ble nedgradert.. Crew vel og merke.. fordi vi fikk crew-seter på 1a/c (UA domestic first).
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden