Betale for ekstra baggasje med EB-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 27. juli 2018.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

Skal ut og reise og har behov for å betale for ekstra baggasje. I følge SAS sine sider koster det 690 NOK, men kan også betales med EB-poeng. Jeg har lagt inn ekstra baggasje, men får ikke muligheten til betale med EB-poeng eller se hva det koster. Er det noen som vet hva det koster og hvordan det gjennomføres?

2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,580
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri prøvd eller vurdert. Om du ikke har langt mere poeng enn du noensinne kommer til å trenge så er det bedre å betale. SAS gir dårlig valuta for poengene på alt bortsett fra selve flyturene

3. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Bare som kuriositet: Hvor mye ekstra bagasje snakker vi om?
    Har du ikke EBG ville jeg vurdert å kjøpe et gullkort istedet for å bruke såpass med penger for en bagasje.

4. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge SAS har man mulighet til å kjøpe bagasje for EB-poeng når innsjekking åpner.

Men de gangene jeg har sett etter dette selv - etter innsjekk har åpnet - så har jeg ikke funnet det...

5. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det er snakk om en, kanskje to ekstra baggasje. Prisen for gullkort er langt over hva to baggasje koster.

6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Selvfølgelig, men da har du 25% høyere opptjening av poeng og Star Gold loungetilgang i minst 15 mnd. Jeg ville ha tenkt det kanskje var verdt det hvis du uansett må ut med ca 700kr som effektivt sett betyr gullstatusen kostet deg 3300 i tillegg.

Men klart, du må jo selvsagt fly litt med SAS og Star for at det skal være interessant :) Alle har ulike preferanser :)

Del denne siden