noen postet i en tråd tidligere at man kan legge inn amexnummeret sitt selv om det ikke er oppført som gyldig betalingsmiddel. jeg finner dessverre ikke tråden. har vedkommende fått dette til? jeg har nemlig prøvd på 4-5 forskjellige nettbutikker nå, og ja; amexlogoen kommer opp og man tror alt er fryd og gammen helt til alle nummer og utløp er lagt inn. trykker bekreft og da kommer det opp at det ikke er gyldig betalingsmiddel.
Eg har akkurat same erfaring. Meinar å hugse at det var @Bjoernhb som skreiv om det i ein tråd, har du fått det til?
Prøver med AMEX ca alle steder først, selvom det ikke er oppført. Har fortsatt tilgode å få det til å fungere.
Jeg har fått det til to steder På nettsiden til å betale bompassering i Stockholm og to betalinger hos billetto.no
Jeg skreiv om det et sted her på forumet...men var det i en allerede eksisterende tråd? eller startet jeg en ny? Husker ikke... Men det var holidays auto jeg gjorde det forsøket. Nå ser jeg det står amex merket med visa MC på førstesiden, men når du skal fylle inn creditt Card nr er det bare visa og MC som vises, helt til du begynner å fylle inn amex nr. Her er linke til min test: http://mittusa.no/media/bloggen.html#16
Det er merkelig at et nettsted/brukersted som har en gyldig Amex-avtale ikke velger å annonsere dette i form av logo/tekst i betalingsbildet. Hvis det ikke er ønskelig for brukerstedet at kunder betaler med Amex-kort så hadde de vel heller fjernet avtalen.
tja, er vel kanskje å spekulere i at folk bruker V eller MC i stedet, billigere sikkert for nettstedet. Det er vel få som kun har Amex
For da går de kanskje et annet sted. Så da er det bedre å ha AmEx for dem som bare har det, men ikke annonsere det. Og så er det mange steder som tar AmEx i butikk, men helst ikke vil det på nett, men at det er samme betalingsløsning uansett. Mulig AmEx er "strengere", hva vet jeg.