Betale med debit DNB VISA i ARS / Argentiske pesos for billige hotell

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av oslo.to.unknown, 06. febr 2023.

  1. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, noen sider gir ganske store rabatter hvis du booker i Argentiske pesos. Form for arbitrasje. Litt uklart hvor mange steder det funker.

    Har selv en ubekreftet booking med dette. Trisket er at du må bruke VISA og være sikker på at banken din bruker denne kursen: https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html

    Les mer her: https://www.mydealz.de/deals/xbox-s...hselkurs-ars-zu-eur-2117879?page=447#comments
    https://www.businessclass.com/forum...ljetter-med-argentinsk-peso-var.103542/unread

    --

    Så er spørsmålet mitt. Jeg har nå booket 3-4 hoteller med DNB Visa (Debit) og lurer på om jeg kan flytte disse over på SAS Mc via curve? Har ikke betalt med curve kortet, men lagt inn visa kortet mitt i curve appen
     
    freddyen and milehigh like this.
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,420
    Bonuspoeng:
    183
    Husker at jeg måtte betale moms hvis jeg valgte å betale hotellregning i pesos da jeg var i Argentina januar i fjor. Usikker på om det har vært endring på det nå. Hvis ikke, og rabatten er stor nok, så er det fortsatt noe å tjene på. Måten jeg gjorde i fjor var å ta ut pesos ved bruk av Saga-mastercard via curve, fikk blue dollar kurs og ebp og betalte cash overalt. Ser at jeg kan få 35.24 ARS for 1 NOK nå.
     
    Last edited: 06. febr 2023
    tobeornot999 and milehigh like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har betalt med curve-kortet får du ikke flyttet transaksjonen.
     
    oslo.to.unknown liker dette
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, takk for svar.

    Anbefaler forøvrig å sjekke linkene. Har booket noen ting med 50-70% rabatt nå.
     
    freddyen and milehigh like this.
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Fascinerende!
    Det viser seg at "trikset" også fungerte med Paypal en periode, og folk kjøpte alskens elektronikk, crypto, gull, pengeoverføringer osv med 40% rabatt :D
    Smutthullet via Paypal skal nå være lukket, men fortsatt underholdende lesning:
    https://www.indonewyork.com/breakin...ered-a-shopping-spree-now-bargain-h68801.html
     
  6. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Kult,
    Har du booket hotel gjennom super.com/travel?

    Eller hvilke sider har du brukt?
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket hotell i Buens Aires gjennom hotels.com og betalte med US$ i kontanter ved utsjekk og fikk ca 1/2 pris i forhold til om jeg hadde betalt med kredittkort i september 2022.
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Mye rart kan skje i et land som har nesten 100% inflasjon.

    Litt risky kan det også være, men å ha sedler med hard, amerikansk valuta blir sjelden feil. Og velge cash betaling når man står der i resepsjonen.

    Ville vært mer spent på betalinger i pesos for noe som først skal leveres frem i tid, uansett om det er hotellrom eller fysiske gjenstander.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,411
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke skjønne annet en at det må fungere å booke opphold der betaling skjer på hotellet, også veksle til pesos enten fra $ sedler eller med western union overføring til lokalt vekslested som gir den lokale ikke den offisielle raten. Jeg kan ikke helt skjønne at en ikke må gjennom en sånn veksling uansett i et land med relativt stor kontantøkonomi.
     
  10. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Virker vel nå som Visa har switchet over til å gi en mer "ekte" kurs ved handel i argentinske pesos enn den kunstige offisielle raten som myndighetene har bestemt.

    Jeg var der i April og ved å sende penger til meg selv i Western Union så fikk jeg ca 50% rabatt på hotellet når jeg betalte cash, kontra å betale med kort - tipper dette eller å ta med USD i cash fortsatt er den beste løsningen uten at jeg har sjekket for detaljert.
     
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Booket med super, men det er dessverre ikke mulig lengre.

    Det eneste hullet jeg ser nå er hotellene sine egne sider og nisjesider på nettet som ikke har fått med seg dette.

    Har ikke sjekket på et par dager om visa sin kurs fortsatt er koblet til sentralbanken sin turistkurs.

    Har lagt 40k+ i dette. Så tror jeg makset risikoviljen min. Så får vi se om bookingene står seg.
     

Del denne siden