BGO-MIA

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Joachim, 01. okt 2014.

  1. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    God ettermiddag!

    Lurer på om jeg skal gi dere som er enda mer eksperter enn meg noen problemstillinger og tygge på!

    Situasjon:

    Skal til Miami i slutten av april neste år. Bor i Bergen. I utgangspunktet er ikke betalt C ett alternativ denne gangen (dessverre......). BA koster ca 3400,- t/r. Det er billig. Jeg er derimot EBD, sparer poengene mine i EB, og det frister lite å måtte 1: fly økonomi 2: i tillegg til pkt 1 ikke ha status i selskapet jeg flyr med.

    Er det beste å bite det i seg, fly BA, og være fornøyd med det, eller betale nærmere 5000,- mer for å fly SAS/UA, fremdeles i monkey (men ha lounge/fast track, mulighet for upgrade osv)?

    Vil det komme noen tilbud/kampanjer når det nærmer seg mer, burde jeg ta sjansen på å vente med å bestille biletter?

    Kan også nevnes at jeg har ett par hundretusen EB-poeng på konto som også er til disp., som også kan være en løsning?!

    Beste løsning blir påspandert en øl på neste sosiale event!

    Joachim
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, -
    Det er vel tvilsomt at det kommer en kampanje ned mot BAs pris, men kampaner blir det helt sikkert.
    SK introduserer ny Business Class på nyåret, men kommer vel neppe til å dumpe prisene på denne - dessuten kommer du jo enten bare til EWR/IAD/ORD, og må ta connection domestic.
    LH dukker sikkert opp med en kampanje BGO/FRA/MIA - her får du utnyttet "Gold-status", 1 transfer - Senator lounge i FRA, EB poeng - og kanskje en Upgrade til deres Y+ klasse ?
    Ellers er jo BAs tilbud godt med tanke på reiseavstand mm.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    "...betale nærmere 5000,- mer for å fly SAS/UA, fremdeles i monkey (men ha lounge/fast track, mulighet for upgrade osv."

    Jeg sier, nei, det er det ikke verdt. Lounge kan man jo kjøpe seg inn i, fast track er vel litt så-som-så, ikke verdt så mye penger tenker jeg, og upgradesjansene som følge av status er vel heller ikke store uansett.

    Som peterfox nevner, LH kan jo være et alternativ. Dog bare 25% EB-opptjening i de billigste økonomiklassene.
     
    peterfox liker dette
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har 200k EB-poeng er det vel bare å bestille reisen i Biz/F på poeng?
     
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke hos BA.
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk poengene dine på award-billett. Er du heldig får du booket med LH F og da blir jo reisen en del av turen.
     
  7. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte mer på mulighet til å oppgradere med poeng hos SAS, men ser poengene dine! Og har gratis prioritypass gjennom banken min, så lounge burde jo være i boks...

    Har tenkt på det samme, men synes det er litt "bortkastet" å bruke så mye poeng på en relativt kort tur som det er til Miami. Men jeg får se an! Har ingen erfaring med å booke bonustur utenom med SAS, så da må jeg vel frem med både telefonen, og noen andre søkemotorer også?!

    Konklusjonen her blir da, selv på "bonusfeber", at det beste er å bite i seg det sure eplet, og bestille klaustrofobiklasse med BA... :p Mine 193 cm og 100 kg gledes... o_O
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ganske enkelt med SAS ift. f.eks. USAirways. Du bare ringer og sier du vil til Miami, og de gir deg alternativene.
     
    Joachim liker dette
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bortkastet?! Hadde i det minste bestilt business. 193cm i 9 timer på økonomi høres langt fra ideelt ut. Ellers er det jo nesten 10 timer på tur over så kort er vel å ta i. Hadde det vært Boston hadde jeg vært enig. Ser ellers poenget med at det koster en del EB-poeng, men business er vel ikke så gærent. Kanskje du får SAS via EWR til MIA og da har du jo en ganske ok tur
     
    Joachim liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du hører ikke hjemme på monkey Joachim! Gjør som @anders82 sier: Book i det minste C :)
     
    Joachim liker dette
  11. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er selvfølgelig helt enig @Jørgen ;) Og etter alt for mange turer mellom OSL og EWR (forøvrig samtlige i betalt C :p) så hadde jeg glemt hvor langt det er direkte til MIA! Jeg får begynne og utforske bonuspoeng-bookingknappen, og disse søkemotorene! Greit nok at man kan ringe SAS og få de til å "fikse", men ønsker vel også å ha litt forutsigbarhet over alternative muligheter!
     
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Er selv EBG og hadde en drøss med flyvninger med blant annet BA og andre selskaper i OW i sommer i monkey, 6 timer layover på LHR var ganske uaktuelt uten lounge, så sendte mail til Air Berlin og fikk matchet till gull der, så ordnet det seg med status iallefall. Eneste problem var at billigbilletter på BA gav veldig dårlig utelling hos AB poengmessig
     
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kreditere poengene til f.eks. BA kontoen, men fremdeles bruke Air Berlin kortet for lounge.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Desverre tror jeg ikke Priority Pass hjelper deg så mye hos BA heller. Med mindre jeg er helt på jordet, og andre kan korrigere meg, så tror jeg du ikke får noen Priority Pass lounge access på LHR Terminal 5 på vei til/fra MIA.

    BA er kronisk vrange frem til du har sølvstatus hos dem. Da er de til gjengjeld svært hyggelige.
     

Del denne siden