BIA rapport; årets første Amerika tur gjennomført.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Bjoern In America, 21. febr 2017.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Rute: OSL LHR DFW SAT t/r

    Airline: BA og AA i business og first.



    Tidlig morgen OSL, BA’s morgenflight til LHR er ikke så mye å si om. Standard full english breakfast og en liten flaske champis på rad 1.



    LHR: en rask tur i First loungen, men siden DFW flighten gikk fra T5C og med short con. så beveget meg jeg i retning gaten.



    Jeg ankom gaten i samme øyeblikk som pri-boarding startet. Så bar det rett opp i 2. etasje på Boing 747 og sete 62K.





    Purser kommer rundt med Ipaden sin, og ønsker meg velkommen ombord igjen.



    Jeg oppdaget at det hadde kommet noen nye filmer i BA’s underholdnings system. Jeg så to filmer på turen over til Dallas. Først Hell or high water, som er en skikkelig Texas film, kjempekul. Deretter den siste Jason Bourne filmen.

    IMG_0016.JPG
    IMG_0020.JPG






    Ved ankomst USA er man alltid litt spent på hvordan køene er i immigrasjonen. Jeg har vært igjennom immigrasjonen i DFW mange ganger, og vet at de er godt organisert med automater for ESTA gjester.



    Denne gangen intet unntak. Det var ingen kø. Og for første gang, av alle gangene jeg har vært igjennom immigrasjonen i USA, ble jeg ikke stilt ett eneste spørsmål av grensepolitiet. Han så på passet mitt, så på meg. Stemplet og signerte og sa: Welcome to the United States. Have a nice day sir.



    På DFW terminal D har American Airlines en stor og bra Admiral Club, med egen First Class dining room. Jeg ble selvfølgelig invitert dit, så etter en dusj kunne jeg sette meg ned med et glass champagne og litt varmmat. Det er ikke noe overdådig luksus over dette, men litt mer å velge i enn i den vanlige Admiral loungen.

    IMG_0026.JPG

    IMG_0022.JPG

    IMG_0030.JPG




    Den siste etappen til San Antonio er kun en liten time i luften. Jeg hadde sete 3B som er midtgang på første rad og i AA’s First Class, på denne Boing 737. Gode seter, og crewet er ivrige etter å servere drinker både før og etter take-off.







    Hotellet jeg hadde bestilt var et standard rom på Holiday Inn Riverwalk. Men noen dager før ankomst så jeg at bestillingen min var oppgradert. Jeg fikk en to-roms suite med king bed. Inkludert frokost betalte jeg i snitt 160 dollar natta.

    IMG_0036.JPG
    IMG_0035.JPG
    IMG_0038.JPG
    IMG_0040.JPG




    Turen hjem var samme rute, men med American Airlines fra DFW til LHR. Boing 777-300. Sete 3A business.

    Flyet gikk kl 2215 og jeg begynte å bli trøtt. Duppet av og gikk glipp av velkomst drinken. Men da maten kom var jeg klar igjen og valgte fisken. Filmen ble den action fylte western filmen The Magnificent Seven med Denzel Washington, Ethan Hawke og smellvakre Haley Bennett bl.a.

    En vaskekte western med så mye skyting at det nærmest luktet gunsmoke i kabinen.

    IMG_0223.JPG
    IMG_0226.JPG
    IMG_0232.JPG

    IMG_0233.JPG

    IMG_0238.JPG
    IMG_0244.JPG



    Vel tilbake i LHR ble det dusj og rosé champis i First loungen, før ettermiddagsflyet til BA til OSL.


    Neste tur til USA er om ikke lenge. Da er First Class med BA 380 t/r SFO. Følg med!

    Skal du til USA håper du finner noen gode tips og litt informasjon på www.MittAmerika.no

    Ha en strålende dag!

    Bjoern In America
    :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,525
    Bonuspoeng:
    293
    Flott rapport! Ser fram til å høre fra BA F, lenge siden jeg var med der nå.
     
    Bjoern In America liker dette
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    flott og flott fru Blom..

    Men det blir min første F tur med BA, så jeg gleder meg som en unge til julaften.

    Er det noe jeg bør passe på å få med meg når jeg flyr F fra/til LHR SFO?

    @RoadKing Jeg komme vel inn i Concorde loungen? og kan gå "bakveien"?

    Hva med SFO? er det noe First service jeg bør passe på at jeg får med meg??
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,525
    Bonuspoeng:
    293
    Ja du kommer inn i Concorde loungen, og du kan ta døra ved sikkerhetskontrollen.
    Hvis du vil ha en tur innom salongen for massasje bør du ha god tid og melde din interesse straks du kommer. Hvis du er interessert i Cabana gjelder det samme, de er få, og etterspurte. De begynner å bli slitne dog.

    A'la carte avdelingen tenderer til å være mye full, men melder du din interesse kommer de og henter deg når det er ledig bord, dersom det ikke er det.

    Forøvrig er det vel ikke så mye å hente, det er ikke FCT i Frankfurt, på langt nær.

    For å si det sånn, så ville jeg vært mer opptatt av å ha god tid i FCT enn i Concorde rommet, med mindre man vil på spa da.

    Men, det var en flott opplevelse, så det er bare å glede seg :).

    Hva angår F i SFO så vet jeg ikke om de har egen F lounge der. Har bare reist BA F fra PHX (den var konge, vi var helt alene, en vanvittig bar, til selvbetjening!, men dårlig utvalg på spiselig) og PVG (var ikke mye å skryte av).
     
    Bjoern In America liker dette
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    hva er FCT?? Det er denne setningen jeg lurer på:
    For å si det sånn, så ville jeg vært mer opptatt av å ha god tid i FCT enn i Concorde rommet,

    PHX? jeg skal dit utpå våren! Cool!
     
    Last edited: 21. febr 2017
    RoadKing liker dette
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    FCT = First Class Terminal (i Frankfurt)
     
    RoadKing and Bjoern In America like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fin rapport!

    De har ikke F i SFO. BA-loungen i SFO ser ikke ut og burde vært pusset opp for 10 siden, minst.
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    BA har vel en egen liten avdelig for de som flyr F på loungen? De hadde det sist jeg var der i januar i fjor. Men ikke noe spesielt altså, men det var en egen avdeling for F
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, beklager, du har helt rett. Jeg husket feil. Det er en egen F-avdeling, som ligger til høyre når du har passert resepsjonen og går inn mot hovedloungen. Jeg satt der i september i fjor. :D
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, sånn kan det ofte gå med god Champagne på F loungen, veldig lett å glemme slike ting da:D
     
    Herlov liker dette

Del denne siden