Bienvenidos a Miami - Herr. Fox drar til Miami (LH C)

Tråd i 'Reisebrev' startet av peterfox, 19. jan 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Innledning:
    Jeg hadde store ambisjoner om å lage en ordentlig Trip Report fra min reise OSL-FRA-MIA, men dagen startet hel feil. Jeg har tidligere anbefalt å reise OSL-FRA dagen før, for å slippe "red-eye" flighten LH865.
    Kvelden før var jeg opptatt med møter og jobb til sent, så jeg var vel først i seng rundt midnatt - med to vekkerklokker stilt på 04:30..

    Jeg brå våkner av meg selv 05:30 - rettere sagt 50 minutter før avgang. Følelsen av å ha forsovet seg var til å ta og kjenne på.
    Jeg var klar over at det var et alternativ via MUC allerede 07:40, men det ville ankomme MIA 2 timer senere og ikke med A380.



    Selve turen:
    Jeg hoppet likevel i bilen og kjørte inn i P10 klokken 05:55 - baggasjen levert på SAS Gold / Business skranken kl, 06:00, siste rettelser på antrekket skjedde i security (ta på sokker etc.)- via tax free for reise-snus og litt Prince sterk til de jeg skal bo hos i Miami, og jammen meg ombord T-10 minutter - noen kaller flaks, noen stress - jeg kaller "kald beregning". Det luktet fortsatt klutch av hele Mr. Fox.

    LH865
    OSL-FRA
    0620-0845
    Sete: 1D

    Ombord på LH865 ble det servert frokost,
    Ikke noe å klage på - heller ikke noe å bruke spalte plass på.
    Vanlig C-Class kald frokost med pålegg og varme rundstykker.
    Jeg satt allerede med 2 andre bekymringer.

    1) Baggasjen min - my beloved 94l Rimowa - er den med eller har den tatt helgen på OSL?
    2) Hvor parkerte jeg? Det gikk en smule fort i P-huset i dag morges.

    Transfer i FRA

    - det er jo et eget kapittel, men jeg skriver det her anyway. LH865 hadde forøvrig en ren kvinne besetning både foran og bak i bussen, og vi skulle lande på B-piren ble det informert om fra Fraulein Kapitan, faktum var remote på et jorde et lite stykke syd for Frankfurt = BUSS.

    Det er ikke lang transfer tid mellom OSL ankomst og MIA avgang, men jeg hadde "dirty plans" for å teste Diamant kortet mitt, det ble med planene. Køen til Senator/Biz loungen var på ca. 150 personer, så det ble Caffe Latte og Egg McMuffin hos McDonalds i Terminal Z- som støtte måltid, har nemlig lært meg at finnes det mat så spis (kommer forklaring)....


    LH462
    DAIMA
    FRA-MIA
    1020-1515
    CA 10:10 i flytid i dag
    Sete: 19C upper deck 380 - gamle gode "blå-stolene"

    Boarding gikk "brillefint". Jakken med alle Statshemmeligheter, Pass og Reise-snus forsvant veldig effektivt.

    PDB - i skikkelig glass OJ, Wasser eller en Sparkling Wein i brukbar kvalitet ble servert. Første koppen smakte bare nerver og klutch - glass to falt bedre i smak.

    Toalett-mappe, tysk kildevann og headset på plass, push back litt forsinket pga Baggasje som reiste på egenhånd - håper kanskje min også var i sammen med dem og BLE lastet.

    LH462.pdf
    Purser delte ut menyer rett etter take-off, og gamle CIL "Cabin information list" er også hos LH nå på iPad - alle ble ønsket Wilkommen korrekt med navn. Herr. Fox var über imponert,


    IMG_1554.JPG
    Cocktail hour ble adressert - jeg hadde skrudd klokken til MIA tid, så da viste Flekkerøy Rolexen 05:30, G&T ble bestilt. Bombay var valget - også eneste mulighet. Snakket lenge med Fraulein - fortalte om @Fnate som fikk 2, her ble det istedet 1 om gangen men i 2 runder. Så kom jeg til å tenke på at Fnate er Anglofil på papiret.....og fløy med BA (min gamle arbeidsgiver).


    IMG_1553.JPG
    Cocktail hour ble også brukt til en lengre unnskyldning fra cockpit siden vi hadde tatt av 20 minutter sent.
    Så var det mat - kamera fremme, lest så mange flotte TR her på Bonusfeber at nå er/var det pay back.

    IMG_1556.JPG
    I all skrålet klarer jeg å bestille røkt tunfisk, og det smakte røkt&fisk. Ikke noe for en gammel skogs-matros (Kystartillerist for de født etter 1985).
    Nå var plutselig McD besøket verdt hver eneste Euro....
    De som tror jeg har smurt vaselin på linsen, de tar feil. Det er bare sånn det blir av- og til

    Siden jeg både har utdannelse og kommer fra et IKEA møblert hjem spiste jeg iallefall salaten. Vinen var god den.....


    Hele brettet ble ryddet - verktøy og salt/pepper (ikke noe slinger i valsen).
    Duket for hovedrett. Valget var klart - ikke noe mer nifse saker fra sjøen. Her ble det bankekjøtt. God - terningkast 5 - litt veikro presentasjon.

    IMG_1560.JPG
    Her klinte Hansen til med en Malbec fra Argentina som ikke var katalogført i menyen - jeg var litt skeptisk siden det ikke stod hverken på Rayder listen min eller i menyen, men slik Stuert vin pleier å være innertier.

    Nå hadde Tonicen tydeligvis lurt Herr Fox , for nå ble det nemlig foreslått litt vann - jeg forklarte høflig at jeg var tørst og ikke skitten. BTW noen har sølt på duken.

    IMG_1562.JPG
    På nattflighter utdeles det PJs avhengig av kaste & selskap / jeg skiftet heller til shorts & piquet for å ikke søle bort tid i United States of America - svelget siste rest av cognacen - tok en Imovane og landet sammen med resten av gjengen....
    Da er det jo bare å glede seg til noen timer i Lukkøye land..

    Drømme-ønsker
    1) Kø
    2) Kø
    3) US immigrasjon kontroll
    4) Baggasje
    5) Snus

    Småe to timer før landing er det som regel et lite støttemåltid - også hos Lufthansen. Dagens konsept: Soup & Salad - menyen ligger i vedlagte link. Her er faktisk alle menyer LH har tilgjengelig - god service som ikke koster noe
    Salat hadde jeg jo akkurat spist, dette er ingen kanin-farm eller helsereise, suppen var god og med et glass eller to av den Franske medocen var vi i kategorien innenfor.

    IMG_1563.JPG
    Så gjenstod 1:01 av flytiden - kabinen skulle ryddes - jeg deltok med å samle pad og Bose utstyret mitt.
    I disse Recaro setene fra 2010? Er IFE skjermen i minste laget, jeg hadde lastet ned ett par episoder "Black list" fra Viaplay som jeg ikke fikk sett. iPad mini overgår IFE ombord på A380 gammel konfigurasjon

    @Retur fra MIAMI
    48 timer går fryktelig fort. Jeg fikk LH463 hjem i A380 - Neue Biz. Flyet var heftig overbooket, og jeg begynte allerede i innsjekk å innbille nesen at det kunne være litt kaviar og OP/UP til Erste class. Et godt tips, ikke begynn med slike innbilninger man opplever kun:

    1) Stor skuffelse
    2) Å hate Biz

    Sala VIP var kantinen i terminal J - MIA airport. Dette var en stor lounge med middels servering. Chivas Regal 12 år + diverse annet lesk til strupen. Eneste utfordringen her var at loungen var lastet som et flyktning skip som skal krysse fra det Afrikanske kontinent til Europa. Sala VIP brukes av TAM/LAN og der har tydeligvis man og mus status. I tillegg var LX, LH * 2 på plass - ikke særlig VIP - i alle fall ikke for oss med alt for høye forventninger.

    Flyvning hjem gikk alt for fort.
    Jeg tok ingen bilder på flyet, da det i stor grad var en da capo fra torsdagen.
    Flyet landet ca på rute i FRA, da var det bare å finne seg en lounge for å skifte til Winter-gir.

    Cruiset til OSL på 2:20 og landet, fant bilen og dro hjem.

    Store plus:
    + Lufthansens store jumbo fly som har installert siste versjon Biz
    + Brukbar mat - godt drikke

    Minus:
    - Ingen trådløs internett
    - IFE på A380 skjermene minner om kalkulatoren du hadde på videregående som du aldri fikk til å virke (små skjermer)
     

    Attached Files:

    • LH462.pdf
      File size:
      626.8 KB
      Visninger:
      13
    Last edited: 23. jan 2015
    Edvard, bern747, ina_s and 14 others like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he he... Dette er jo råkkestjernerapport så det holder. Jeg bøyer meg i støvet over håndteringen av morraflighten til LH.

    Knallbra skrevet. Jeg skal ut på samme tralten på lørdag, dog til SEA, men med LH fakir-kjør.

    Men det er blir jo åpenbart hvorfor jeg er anglofil i flysammenheng:

    1) Du får ikke dagens dobbel med GT
    2) Fisk som smaker grevling
    3) Blir foreslått vann... Ingen foreslår vann for en råkkestjerne.

    Ha det fint i varmen
     
    peterfox liker dette
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Fin fin start. Har hatt en sånn oppvåkning da jeg var i forsvaret, men det endte med at flyet taxet ut uten meg og jeg endte 5500 kroner fattigere...
    Ellers skal jeg ut på samme rute senere i år, men jeg skal sitte helt først :). Vurderer jo å bytte til dagen før kanskje...
    Fortsatt god tur
     
    peterfox liker dette
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Bra rapport @peterfox , kjedelig at det var gammel bizz på ruten ut. Immigration i MIA er jo kjent for å være et rent helvete, hvor lang brukte du gjennom? Og fant du bilen din da du kom hjem ;)
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei @chrisbu ,
    Jeg løp det sko og remmer kunne holde, klarte å få kun fire mann foran meg i CBP i MIA. Det gikk under 10 minutter.
    Baggasjen var Pri merket og kom fort, men ble faktisk stoppet i "Toll" - han spurte hvor jeg jobbet med og hva slags utdanning jeg hadde :mad:

    Da jeg ankom OSL stod faktisk bilen der jeg hadde parkert den, 1G - pussig hvor fullt det var i P10 midt på natten i midten av januar. Godt for OSL og godt for Europark.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemelding. LH-fakir burde avskaffes, men da jeg sjekket Hilton/Sheraton/Hilton Garden inn på FRA, skulle de ha €560 for en natt. Det er det ikke verdt.
    Ad vann til råkkestjerner - faktisk kom det freidige spm. allerede etter 2 glass PDB, 2 glass G&T og 3 glass vin på returen - "glemte jeg 3 stive selvlagede G&Ts i loungen? "
     
    Travellingalf and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    For å sitere elgen Helge da han ikke fikk plommelikør:

    "Ååååååååååååååååå!!!! Uhørt!"

    Han pleier alltid ha med seg litt grus å sparke i også.
     
    Travellingalf liker dette
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om det har blitt bedre eller om jeg bare var heldig - men jeg reiste nylig SXM-MIA, og da var det omtrent folketomt i immigration. Er litt dårlig skiltet, men når du kommer ned rulletrappen er det to adskilte områder, man kan bruke begge med ESTA. Det var kø til venstre og helt tomt i rommet til høyre.

    Customs var litt verre ... har tidligere ankommet til JFK, EWR, LAX og SFO og der leverer man bare skjemaet og går videre. På MIA var det ny runde med spørsmål, og jeg ble sendt til screening av bagasjen. Men tipper at det bare gikk 20-25 min fra vi parkerte ved gaten til jeg var gjennom security igjen (via SkyTrain, immigration og customs).
     
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv å kom inn bak et par kokain-kjerrer Avianca-maskiner fra Colombia, du ...
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    LifeMiles4Ever!!!!

    xox
    Fnate
     
    Roberto, Islending and LN-MOW like this.
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kongerapport!!

    LH Biz (ny som gammel) er ikke noe jeg blir spesielt brunstig av å tenke på, men det funker jo.
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha...strålende gjenfortalt :D :D :D
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei alle sammen,

    Først av alt, takk for alle kommentarer,

    Siden det er jeg som har skrevet eposet, hva er forventningene ?
    Hvor gamle er dere? Hvor lenge gjør vi denne gal-skapen?
    Jeg har selv holdt på siden 1995 - snart 20 år siden oppstarten av Eurobonus, jeg har hatt Gold i 19 + ett år som Diamond.
     
    Fnate liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er akkurat passe gammel, og det har jeg vært i ca 42 år. Kun med noen få unntak der jeg har vært litt for gammel eller ikke gammel nok.

    Har hatt EBG siden 2003 og det tok 5 år før jeg fikk mitt neste shiny kort. Det var BA.
     
    Kjakan liker dette
  15. knuttysnes

    knuttysnes Sunnmøring

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Super lesning :) God underholding på en onsdags kveld.
     

Del denne siden