Bildeling - egenandelsforsikring?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av alexanst, 04. mai 2021.

  1. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har søkt Google opp og ned - noen som vet om et forsikring som dekker egenandel ved bildeling? Fant mange som dekker egenandel ved leiebil - men enten så står det at akkurat bildeling dekkes ikke eller bildeling er ikke nevnt. Tenker på både forsikringer via kredittkort men også utenom kredittkort. Fant en tilbyder i Tyskland - carassure.de - men har ennå ikke fått svar om den kan tegnes med bodsted i Norge.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Reiseforsikringen din kan dekke det. Europeiske dekker feks bildeling på samme måte som leiebil hvis forsikringen har dekning på akkurat dette (jeg sendte dem mail og dobbeltsjekket). Om dette også gjelder månedsleie vet jeg ikke, men jeg ser for meg at det kan ses på som leasing og dermed ikke være dekket.

    Uansett så er jo egenandelen hos de fleste billeiefirmaene såpass lav at dette er en forsikring som er kjekk å ha hvis den er inkludert i noe man allerede har, men ikke verdt å betale ekstra for.
     
    Edvard liker dette
  3. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Koster 100 NOK per døgn hos Hyre og 77 hos Bilkollektivet. Så det blir fortsatt en del penger hvis man tenger hver gang. Gjensidige har svart at de har ikke det inkludert og kommer ikke til å ha.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ikke verdt å betale dette heller. Egenandelen hos Hyre er på 12 000 kroner hvis man ikke betaler disse 100 kronene. Det er en del, men det er langt billigere enn hvis man skulle krasje en bil man eier selv dersom man får bonustap osv.

    Egenandelen med forsikring hos Hyre er 2 000, så man betaler 100 kroner per døgn for å forsikre et tap på bare 10 000 kroner. Da er det bedre å se på dette som en uforutsett utgift dersom det skulle skje og sette av penger til slikt på en bufferkonto.
     
  5. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror NAF medlemskap dekker egenandel opptil 20’000 kr en gang i året. Medlemskapet koster 1230 kr per år, nesten som hyre sin dagsgebyr på 100 kr per dag men isteden blir det 102,5 kr per måned med NAF.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden