Bilkollektiv = Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 09. des 2017.

1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    MDG har f***a opp hele Oslo, ved å fjerne parkeringsplasser, økt bompenger og flere bommer er på vei! Jeg har kvittet meg med bilen og meldt meg inn i Bilkollektiv. Bor og jobber midt i Oslo sentrum, så har ikke behov for bil, kan sykle, dessuten slipper jeg bruke på 30-40 minutter på finne parkeringsplass hver gang!

Tilbake til Bilkollektiv, de har flere parkeringsplasser i umiddelbar nærhet av der jeg bor, har inkludert bensin og bompenger, bruker er selv ansvarlig å ta en bilvask (da får man 75,- rabatt) og fylle bensin minimum halv tank. Vel, jeg bruker bilen kun 1 time et par ganger uken, det koster så vidt over 100,- å låne bilen pr gang. med bomplassering på 49,- og vask av bil, og full bensintank med Shell bensinkort som følger bilen, betaler jeg i realiteten 25,- + jeg svipper mitt eget Trumfkort, det er god biløkonomi det!! :)

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    1-0 til MDG
    Har man ikke behov for bil så høres valget diitt meget fornuftig ut.
    Vurdere selv å bytte Diesel bilen ut med en Renault Twizy til sommen.

holmen and wilco like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    For meg så høres det ut som om MDG sparer deg for masse penger? ;)

Markal, wilco, Blades33 and 3 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Det ville jeg IKKE gjort. Ikke mye billigere enn f.eks. en Zoe R240 (brukt) og da får du fire seter OG varmeapparat. Twizy’en må jo være sjukt kald om vinteren. Og dessuten helt forferdelig stiv og stump å kjøre.

Blaa liker dette
  5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel det er vel nesten halv pris og null bompenger for twizy, men vi får se. Bil(moped) nr 2 og primært for å kjøre 14-15km per dag. Flere på jobben og nabolaget som har kjøp og så langt er de storfornøyd.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Uten tvil billigere men jeg syns komfortnivået var så lavt. Og det faktum at det kun er plass til en eller to (avhengig av modell) gjorde det lite praktisk. Kan jo (nesten) ikke få med seg ubehandelen fra matbutikken med hjem..

7. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Pengene spart til bensin, diesel, parkering, bompenger osv vil derfor heretter gå til flybilletter og dermed jetfuel. MDG har ikke skjønt noe.

8. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor skal du liksom få plass til Cola med 50% Trumf i den der? Du må huske å ta med EB opptjeningen i regnestykket ditt. Classic mistake...
    "Skjønner ingen ting"o_O

9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    God plass i en model S. Twizy, blir kone bilen.

10. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    De flyturene hadde vi vel tatt uansett, så noe har de nok skjønt.

11. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja for de som har ubegrenset med penger og tid er det nok riktig, men realistisk sett er det ikke slik for alle.

12. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, der er sant. Men, hvis man får mye dårligere med tid fordi MDG har ødelagt hverdagen din, så har du jo heller ikke tid til å fly. Så da blir du jo miljøvennlig! :p

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde det var vanlig på firmaavtaler at de ikke kunne kombineres med trumf.

14. kaaai

kaaai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Kan bekrefte det democomputer skriver. Har selv Bilkollektivet, og Trumf blir ikke registrert når man bruker kortet. Desverre

Del denne siden