Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Joda. Revolut også. Det er veien å gå for at SEB kansellerer kundeforholdet ditt. De var ganske bestemte, rene forhøret. Jeg måtte dokumentere bruk siste måned eller hva det var, og heldigvis hadde jeg noen store reelle transaksjoner via Revolut. Jeg var så heldig å kun få redusert grensen til 5K/mnd på det som kodes som kontantuttak… o_O
     
    NoLimit liker dette
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Aldri hørt om. Da får man slutte med det og da…
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er hvis det ikke er noe særlig annen bruk av kortet i tillegg.
     
    Maggie liker dette
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    "Driftsmelding 12.07.2021

    Ingen endring pt.

    Amex informerer at eiere av Amex kort kan ta direkte kontakt med Amex kundeservice dersom de har ytterligere spørsmål om Bill Kill - kobling.

    Vi gjør oppmerksom på at det er ingen grunn til å være bekymret for at koblingen ikke kommer opp. Det har dessverre tatt lengre tid enn forventet for begge parter. Vi oppdaterer så fort vi vet mer om situasjonen.

    Vi er i daglig dialog med ledelsen i Amex som gjør sitt beste slik at BK-brukere får tilgang snart. "

    Dette framstår fremdeles merkelig i mine auger. Greit nok at det er AmEx som er årsaken til problemet, men det blit litt lettvint at vi kundar skal klage til dei. Avtalen er inngått med KillBill og det er dei eg har betalt for å få tilgang til denne tjenesten.

    Mistenker at agendaen er at økt mas på kundeservice til AmEx skal få dei til å forstå alvoret i situasjonen. Jobbar sjøl i ei bedrift med tresifra antall leverandørar, skulle tatt seg ut om våre kundar blei bedt om å kontakte den enkelte underleverandør direkte dersom det oppstod problem i tjenestane vi leverer.
     
    Sikiduck, Eddie47 and Oppirumpadi like this.
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,922
    Bonuspoeng:
    93
    Regner med vi som har forhåndsbetalt Master vil få forlenget abonnement en ny mnd.?
     
  6. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg vil først og fremst understreke at jeg heier på billkill og ønsker produktet dems, men dette er en veldig merkelig melding å legge ut. Er enig som det påpekes, at det må være BK som har dialogen med sine leverandører, vi har kundeforhold til BK. Det lukter ansvarsfraskrivelse og for lettvint.

    Igjen heier på BK og satser på at det kommer opp og gå igjen raskt
     
    Oppirumpadi and Lars J like this.
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Det beste hadde kanskje vært å reversere lanseringen av BillKill X Amex.
    Og så eventuelt starte opp med en soft lunch med utvalgte kunder når (om) "koblingen" mot Amex fungerer.

    I praksis betyr statusmeldingen "vi ønsker ikke flere spørsmål om dette". Jeg tipper at Amex' kundeservice ikke kjenner BillKill eller utfordringene med "koblingen".
     
    vegardg and Lars J like this.
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel ingen her som ikke krysser alt av både fingrer og tær for at BK skal få dette opp å gå igjen. Og etter den pangstarten som var, så er det nok en god del av oss som er villige til å betale for denne tjenesten også. Jeg er iallfall det. Men realistisk sett, så tipper jeg løpet er kjørt for bruk av Amex i BK. Med utgangspunkt i det som ble skrevet om hvor store volum som gikk igjennom når det ble åpnet, så tror jeg at dette har blitt eskalert til et mye høyere nivå i Amex systemet, og det er her det ligger nå. Uttalelsene fra BillKill om at «alle» jobber med dette og senere om sykdom, har jeg ingen som helst tro på. Og at vi som brukere nå må «pushe» Amex kundeservice, ser jeg som et siste desperat forsøk fra BK på å prøve å påvirke Amex til å snu. Jeg ønsker BillKill alt godt for all del, men jeg tror vi ender opp med et nytt Curve. Dessverre.
     
    teet, Oppirumpadi and Lars J like this.
  9. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i mye av det som blir skrevet her. Ordlyden som følger med bruk av ordet 'kobling', får det til å høre ut som om det er en teknisk utfordring. Siden BK bruker PayEx som betalingsleverandør, har jeg det vanskelig å tro at det finnes noe som helst utfordring på den tekniske siden mellom PayEx og AmEx (for da hadde alle PayEx kunder vært nede med AmEx). Mellom BK og PayEx fungerer alt fremdeles fint også, for man får fortsatt lov å betale med MC/Visa.

    Ergo, det er på forretningssiden utfordringen ligger. Som flere er inne på, er det ikke usannsynlig at AmEx ble litt skremt av det store volumet, og 'risk control' avdelingen har dratt i bremsen. Og når de først har bestemt seg for at risikoen er for stor, skal det trolig ganske mye til for å få dem til å endre mening.
     
    vegardg, Oppirumpadi and Lars J like this.
  10. Orjanmen

    Orjanmen Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    De som har AmEx er jo kunde der også, så synes ikke det er direkte sammenlignbart med å be kunde kontakte en underleverandør. Hadde reagert mer om de oppfordret til å pushe på PayEx.

    ...men til dette med bruk av kredittkort. Synes det er rart at kortutsteder kan definere dette som kontantkjøp, og dermed begrense bruken. Noen som har utfordret på det? Slik jeg ser det, er det jo en vare man betaler for.
     
  11. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Njaaa... Betaler man faktisk for en vare, da? Da måtte BK isåfall manuelt inspisere hver efaktura for å forsikre at den er reell, og ikke noe annet. Der ligger jo risikoen - at penger blir hvitevasket gjennom fakturabetaling, der fakturautsteder ikke leverer noen reell ytelse. Med BK som 'mellomledd' mister kredittkortselskapene jo innsyn i hvor pengene faktisk havner.
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Dette tror jeg du må rette mot BillKill.
    De kategoriserer transaksjonen som en finansiell tjeneste (MCC 6012).
    En løsning hadde kanskje vært om transaksjonen ble kategorisert basert på fakturainnholdet, men det blir nok vanskelig å gjennomføre i praksis.
     
  13. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at det er Amex som har gitt beskjed om dette. Vi videreformidler altså bare det de har gitt beskjed om.


    Abonnement kan kanselleres og refunderes om ønskelig. Send e-post til [email protected] for dette.


    Dette er på grunn av bransjekoden vår som freddyen nevner.
    Vi ønsker at alle transaksjoner skal være poenggivende og ikke merkes som uttak, men det er ikke opp til oss. Vi vil fortsette å jobbe for at flere kort skal gi poeng
     
    oleredv and Sunnfjordingen like this.
  14. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer på hva amex surrer med. Jeg for min del gidder ikke å gjøre noe mer med dette, men håper det ordner seg snart selv om det ser tvilsomt ut.
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,944
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager om det har blitt besvart tidligere i tråden, men ser nå at det står kontaktuttak i transaksjonsoversikten til ICC, betyr det at det ikke gir poeng?
     
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Det er opp til kortutsteder. Så vidt vi vet er det kun Nordic Choice MC som gir poeng på transaksjoner markert som kontantuttak.

    Merk at det er kontantuttak uten gebyr, så det vil ikke tilkomme noen ekstra kostnader.
     
    watchaddicted and freddyen like this.
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har tid og lyst, søk på «amex curve» på google. Denne situasjonen ligner etter min personlige mening på det som skjedde mellom amex og curve. Det er vel få som tror problemet med billkill og amex er av teknisk karakter nå. En teknisk feil i produksjon, hvis man virkelig vil løse den, så vil den ha blitt løst for lengst. Så det er naturlig å anta at problemet mest sannsynlig ligger på forretningssiden.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri si aldri.. Det tok jo overraskende lang tid å løse opp i de tekniske problemene PayPal hadde med Amex nylig, og PayPal er jo en noe større aktør enn Bill Kill.
     
    Malmo and kaiarne like this.
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Og ikke for å glemme hvor lang det tok før Amex klarte å få på plass progress bar for opptjening av CT på web.
    Bare å stresse ned og vente, så kommer det uansett en avklaring. Alle kan jo mene hva de vil, men jeg ser ingen verdi i å spekulere så mye :rolleyes:
     
    Trykkern liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Spekulering er jo noe man gjør for å få tida til å gå mens man venter ;)
     

Del denne siden