Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sier ikke at det ikke skal stå i vilkårene våre, dette er en endring vi nettopp har gjort. Vi skal få lagt det inn i vilkårene slik at vi slipper misforståelser.
     
    Jomik, Eddie47, solheim and 5 others like this.
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke enig i at det er misbruk å flytte lån mellom kredittkort. Om det er lurt eller ikke er en annen sak. Refinansiering av gjeld er et anerkjent marked, selv om jeg ikke har tenkt å bruke det. Men hvis finansinstitusjonene kan gjøre det må man også kunne gjøre det privat. At Kill Bill ikke ønsker at tjenesten dems bruker til det er helt greit. Da er det sånn, og trenger ingen argumenter om at alle er enige i at er misbruk.
     
    Flyingdutchman liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er helt greit at en ikke skal kunne betale kreditt med kreditt, ser ikke poenget. Har man behov for det er man etter min mening ute og kjører, ergo burde man heller kvitte seg med kredittkort og kreditt..... Ser også poenget med at BillKill må spille på lag med kortselskapene - det er til vår fordel ift. slike løsninger.
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    veldig enig, samtidig bør også BillKill være på godfot med sine brukere. Første steg kan jo være litt mer informasjon om funksjonalitet som blir rullet ut slik at brukerne vet hva de kan forvente, istedenfor å måtte prøve å finne ut om det de opplever er feil eller ny funksjonalitet :)
     
    Storbaba, Shyneno and Flyingdutchman like this.
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er litt dritt med de nye reglene mot betaling av kredittkortregninger og lignende med Bill Kill er at Release sine mobilregninger utstedes av Svea Finans NUF og er dermed sperret. Jaja... Det er siste dag idag med dobbel viatrumf på ICE, så da har man løst det problemet ;)
     
    Shyneno liker dette
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113

    Godt poeng. Mange aktører har outsourcet fakturering til regnskapsbyårer som også driver med forbrukslån, inkasso ol.

    Jeg har heldigvis fortsatt én leverandør som sender e-faktura, som ikke er kredittkort og som håndterer fakturering internt.

    Kanskje det er på tide å tillate betaling av papir/e-postfakturaer nå som betaling til finansinstitusjoner er sperret?
     
    Last edited: 18. sept 2021
    Shyneno liker dette
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Det burde være mulig å skille på factoring og avdrag på kreditt/lån. Kanskje det er en forskjell i kontonummer eller strukturen på KID de kan se på.
     
    freddyen liker dette
  8. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Til info så har jeg sagt opp stillingen min i Bill Kill og vil fra og med oktober ikke være ansatt der lengre.

    Tråden kan leve videre, og jeg kan fortsatt svare på diverse, men jeg vil naturlig nok ikke ha innsyn i ting som skjer videre fremover.
     
    Oppirumpadi, freddyen and Shyneno like this.
  9. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    da vet vel du like godt som oss at det ikke ser positivt ut fremover.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ikke lenger til å endre forfallsdato. Bug? Iphone 13 pro og ios15.
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg avsluttet billkill master-abonnementet nå. Begynner å føle at dette ikke kommer til å skje. En mager trøst er at NCC fortsatt virker, så jeg får i det minste samlet noen poeng her og der.
     
    Shyneno, Oppirumpadi and Maggie like this.
  12. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at Billkill ikke fungerer med Amex nå eller er det bare litt ustabilt? Har litt restskatt å betale som vil hjelpe mot CT.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer ikke med Amex
     
    Shyneno and sovehue like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Bill Kill hadde ikke gjennomført bekreftet tilbakeføring av premiumabo som avtalt. Oppdaget jeg i går. De har lovt å gjøre det i dag.
    Vet ikke om det gjelder flere.
     
    Shyneno liker dette
  15. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Fikk tilbake pengene jeg. Sa det likevel som det var, at jeg heier på dem og kommer tilbake straks det er rettet opp i igjen.
     
    Grooo liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Yes, la oss virkelig håpe de kommer seg på bena med betalingsmuligheter.
     
    Grooo, Shyneno and rimitone like this.
  17. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann! Håper det er all right at jeg hopper inn med ett spørsmål her, for å slippe å lese igjennom alle 48 sidene.

    Først og fremst, jeg ser på førstesiden at det står at man på betale 49 KR/mnd + 1.5% i gebyr for å betale med AmEx, er det da lønnsomt å betale regninger med Amex? Utenom AmEx, er det gratis å betale med andre kredittkort og gir det bonuser? Kort som for eksempel DNB MasterCard, Trumf Visa, Shell MasterCard eller SAS MasterCard?

    Og til slutt, er det noen som ha regnet på om det er lønnsomt å ha BillKill Master hvis ikke du bruker AmEx? All kunnskap taes i mot med stor takk.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Amex funker ikke per i dag, usikkerhet om det kommer i det hele tatt.

    Det eneste andre kortet som gir bonus er vel Nordic Choice MC. Men da poeng til NCC, ikke Eurobonus.
     
    BendikHa liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er gratis å betale med andre kredittkort. (VISA, Mastercard)
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ny versjon av bill kill app’en er lansert m bl.a mulighet for å manuelt betale faktura (trenger altså ikke være efaktura). Utsteder må være whitelistet av bill kill.
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden