Billigst måte å reise jorden rundt - konkuranse

Tråd i 'Reisemål' startet av Flyingdutchman, 28. febr 2020.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette er riktig plass for en slik tråd, gjerne flytt om nødvendig.

    Fant tilfeldigvis denne konkuransen som jeg tenker kan være interessant for oss å leke litt med. Mange er eksperter på å finne "direkte ruter" (som består av maaaaaange mellomlandinger), helst i C og F.
    Her er målet å komme seg rundt kloden billigst mulig, å da utgår de finere klasser typisk.

    Ja, det er reklame for en ny (?) søkemotor, nei, jeg har ingenting med de å gjøre. Men, de betaler 10.000 dollar til den som finner billigst reise rundt kloden, og siden det å planlegge flyreiser er en slags hobby for mange av oss, tja, hvorfor ikke delta?
    Detaljer finner du her: https://matadornetwork.com/read/escape-cheapest-round-world-trip-contest/
     
    holmen and Upsaker like this.
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant! Men siden prisene varierer med utsalgssted, hvor lønner det seg å starte? Er det noen prisforskjell på å fly østover vs vestover?

    Hadde vært gøy om noen her inne var på topplistene
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Lønner ikke det seg å starte og slutte i et «fattig» land og dermed booke billettene «i det landet». VPN. Feks øst Europa får vel andre priser enn oss på Air Baltic.

    Et annet eksempel på forskjellig pris:
    Mener det var en amerikaner som skulle fly Norwegian, han betalte flere tusen mindre dersom han gikk inn på .no og valgte norsk vs .com og valgte engelsk...

    Ikke at Norge og USA er fattig, men det var en stor forskjell på å være norsk vs amerikansk når man skulle fly Norwegian.

    Samme med SAS: starter man i USA og flyr til Norge med SAS og retur til USA er det høyere og helt andre priser(?)
     
  4. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en morsom, men irriterende konkurranse. Jeg skjønner ikke hvordan den personen som leder klarte en reise på under 10 000. Uansett så føler jeg Ocenia fucker opp prisen.
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert en del triks som kan benyttes her ja. Kanskje lederen fant noen feilprisede flygning som drar ned prisen såpass?
     
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    NOK14182
    Rank: 107

    Snacky (aka Roland)
     
    Last edited: 29. febr 2020

Del denne siden