Billigste måte å pendle til Singapore

Tråd i 'Bonushjelp' startet av sam11net, 08. okt 2019.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og min kone har planer om å kjøpe en leilighet i Singapore.
    Vi tenker på muligheten å benytte den som om det var en leilighet i Europa. (Da menger jeg å bruke den hyppig, flere ganger i året. Jeg har noen kollega som reise regelmessig til sine hus/leiligheter i Spania, siden det ikke koster så mye å fly om vinter/høst. Vi kunne tenkt oss noe av det samme.)

    Jeg har brukt t/r KLM som basis pris for flyvinger, siden det er den som til nå har scoret høyest totalt på pris/praktisk/tid for oss. SVG-AMS-SIN 16-17timer hver vei. (7184kr + 7004kr).

    Jeg har sjekket litt på Travelmarket, skyscanner og SA-reward reiser.
    Det billigste jeg finner er alltid omkring 12000kr, og det med flere stopp og lenger tid, enn min Basis reise.
    Det å bruke CT+poeng, for å fly SVG-CPH-SIN koster mer i poeng, enn jeg klarer å selge CTene mine for her eller på Finn.
    Vi har flydd til KL noen ganger, også bare tar buss til SIN, men det har til nå totalt sett ikke vært billigere eller mer praktisk.
    Det å overvåke for tilbud hos SkyTeam og StarAlliance er selvfølgelig en ting, men vi kan ikke basere oss på at det alltid vil treffe når vi ønsker å fly.
    Har også tenkt på muligheten å selge NCC poeng, i TUI gavekort, også bruke disse på TUI for å bestille reise.

    Kanskje jeg ikke har tenkt på alt, kanskje finnes det muligheter for å reise billig som jeg ikke har tenkt på.


    Tenke kun på eco reiser. (antar at eco alltid er billigere enn biz)
     
    Last edited: 08. okt 2019
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken klasse er det snakk om? Billigst mulig i eco eller C gir litt forskjellig utgangspunkt i leting etter beste deal. Og hvor langt fram i tid kan du booke?
     
  3. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med du har sjekket boligprisene i Singapore, før du skal spare hundrelapper på flybilletter?
     
    Radio, omedias, Henrik and 3 others like this.
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager at jeg ikke presiserte det, antok at det kom tydelig nok frem.

    Jeg tenker på billigst mulig måte å pendle til Singapore, da tenker jeg kun på eco. Dersom vi planlegger 3-4 turer i året, så ser jeg for meg, at vi ikke booker lenger enn 6mnd. i forveien.
     
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd og jobbet der, så Singapore kjenne jeg godt til, men takk for omtanken.
     
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel KLM og deals der som er beste mulighet da med tanke på SVG som utgangspunkt. De har feks kampanje akkurat nå, markering av deres 100års jubileum
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    OK.

    SIN er vel ikke akkurat en typisk low yield flyplass, og kan jo ikke sammenlignes med en svipp til Spania hvor det florerer av lcc.

    Nærmeste jeg kan tenke meg er DY til BKK og en LCC derfra som f eks Scoot, Lion e.l.

    Om det er verdt bryet/kronene blir vel et annet spørsmål.
     
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper du kan komme deg til BKK i eco til en rimelig penge om du er relativt tidlig ute, og så fly videre derfra med en av de billigere asiatiske selskapene ala scoot, airasia (fra dmk), lionair (også dmk)

    Edit: ser veeegard kom meg i forkjøpet her
     
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, for meg også så ser KLM ut som den beste total løsningen.
    Men vi kommer nok ikke til å kjøpe leiligheten iår, og ihvertfall ikke flytte inn iår. Så det blir litt kjedelig å vente 100år til neste gang. :D:D
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden!
     
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det var et godt poeng.
    Burde nok fokusere på leg der DY og andre LCC flyr.
    Det er nok størst mulighet for å finne billig billetter.

    Målet var å finne en måte å kunne pendle til under 10000kr.

    Mange takk for tipset.
     
  12. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Scoot flyr også til Berlin direkte fra Singapore. Har funnet ofte billetter til 5k tur retur med *A og sand-flyselskaper fra OSL.

    Edit: rask søk viser at på januar fra SVG til SIN til SVG for 6k kr per person med en mellomlanding i Kastrup.
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ser jeg kanskje snevert på det og tilfører ikke allverdens verdi utover det andre har påpekt over, men vil ikke tidsgevinsten ved å velge noe mer effektivt, endog dyrere, i veldig stor grad veie opp for marginalt lavere priser? Uten å ha allverdens innsikt i lønnsnivået til TS, vil vel de kumulativt tre-fire ekstra feriedagene (her antatt f.eks. Norwegian sine avganger kl. 14 til Bangkok med en halv feriedag per pers, vs. ettermiddagsavgang til en sentral flyplass i Europa og så derfra til SIN) i løpet av en «sesong» fort koste mer enn en tusenlapp eller to ekstra i flybilletter?
     
    NoLimit and mathiasfe like this.
  14. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for at skriver det samme som jeg skriver i åpnings posten.
    Det får meg til å føle at jeg ikke er så tullete allikevel.

    Som du bekrefter, tid er også veldig viktig, og det er hovedgrunnen til at jeg aldri har brukt LCC, og ikke fokusert på det. Før flere her foreslo for meg, å se inn på det.
     
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Ville TK via IST være en plan? Det ser ut som noe av det billigste fra Oslo. Må jo først til OSL, men SVG-OSL er jo en veltraffikert rute. Hvis ikke de ekstra timene det alltid tar å bytte fly blir for mye. Hvis du kun skal ha en mellomlanding mellom SVG og SIN er du vel fort begrenset. SQ fra CPH er vel sjelden en billig affære.

    K
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke minst LOT fra OSL med avgang 19:45 som får deg til Singapore på 15t og 15m. De tilbyr tydeligvis enveisprising også, under 4000kr for avreise 24. oktober.
     
  17. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du booker i lavsesong og er tidlig ute så er det nok billigste å fly Norwegian til BKK så feks Air Asia til SIN. Også en god unnskyldning til å ta en stopover for å spise litt god thaimat.

    Angående buss fra KL så er det stor forskjell på bussene. Noen er veldig bra mens andre har norsk standard. Forøvrig adskillig billigere med leilighet i KL. Kompis har townhouse med tre etasjer i luksus kompleks i ambassade område. To parkeringsplasser, egen heis, terrasse, utsikt til KLCC. Tror det kostet 4 mill. Og det er øvre del av markedet.

    Mvh Sovehue som boarder til Singapore om en time.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant, venner av meg kjøpte for et år siden "hytte" i Nesbyen, til snaut 5 mill...
    Jeg tror kanskje jeg er av typen som heller ville hatt leilighet i KL da :). Mye husleie?
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bo mye på hotell for 5 mill ...
     
    holmen, RoadKing and Xflipper like this.
  20. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for alle forslag, tar med alt videre i fremtidige budsjett og planer.

    Jeg forstår at det er ingen av dere som kjenner oss, og da er det veldig vanskelig å gi konkrete råd. Dette er jo noe vi har planlagt i flere år, og kanskje tar det noen år før vi er i mål, men vi har aldri vært nærmere enn nå :)
     
    Ombo and Xflipper like this.

Del denne siden