Bitcoin

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Oslo1989, 14. des 2017.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg som mange andre startet med både kjøp og mining av kryptovaluta.

    Tråden skal ikke handle for mye om det, men jeg har de siste dagene registrert mitt SAS EB Premium mastercard hos Coinbase, og har fått kjøpt litt Bitcoin, Litecoin etc med kortet.

    Spørsmålet mitt er om noen andre har erfaringer med dette, og vet om jeg får poeng på dette?

    Kan jo kjøpe for 5000 kroner, selge meg ut ved minste økning i verdi og ha tjent poeng og en liten profitt, for så å gjenta? Jeg har ikke planer om å ta ut og inn, men i prinsippet kan man jo fort omsette ganske mye.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Jeg kjøpte vel Ethereum for totalt 10k hos Coinbase i sommer på Sas EB Premium og fikk poeng for dette.

    Jeg har dog ikke tatt ut noe, har verdier for 50-60k i dag o_O så får vi se hvor lenge bobla holder..

    Uansett Det du skisserer bør fungere uten problemer, husk at Coinbase tar noe gebyrer ved veksling mellom forskjellige valutaer
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du får poeng for dette. Jeg kjøpte BTC, ETH og LTC for ca 70-80K i løpet av sommeren når det var doble poeng på dette kortet. Begynte å selge litt denne uken faktisk, uttak til bankkonto tar ca. 2 døgn etter at du har verifisert uttakskontoen.

    Husk bare at kryptovaluta er ganske så høy risiko.
     
  4. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Årets underdrivelse ;)
     
    Fredrik81, Chrisbgg and Henrik like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at banken kan se på det som hvitevasking... hadde trøbbel med banken forrige mnd... :)
     
    NorskHamburger liker dette
  6. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Kan vel overføre poengene til en annen wallet og ta ut til en annen konto?

    Planen er uansett ikke å ha pengene inne i noen dager, men et lengre perspektiv. Har funnet ut om hashflare også og investert 15k. Får rundt 20 dollar om dagen i et år av mining.

    4-5x profitt å ta ut om et år om jeg ikke reinvesterer, og finfine poeng til eurobonus i samme slengen! Har lest om dette innoen mnd, men fant ut at jeg nå kan nok til å leke med en investering, hvor jeg samtidig også får eurobonuspoeng(og doble poeng nå til helgen) :)

    Noen andre som bruker hashflare forresten som vil dele erfaringer på pm, så dette ikke sporer av, ta gjerne kontakt! Info på https://hashflare.io/r/57FA1013

    Dere som kjøpte i sommer kan jo snart betale for business og first, og droppe poengopptjeningen :p
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Gjentatte utenlandske overføringer til bank kontoen din eller en utenlandsk overføring av større sum så stopper alt opp og de krever en haugvis med dokumentasjon hvor pengene stammer ifra for å forhindre hvitvasking.. Kjedelig å ha 3 mill stående på en wallet i europa og norske banker nekter å ta imot de..
     
    Oslo1989 and NorskHamburger like this.
  8. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Norske banker nekter å ta i mot?

    Kjenner flere som har tatt ut flere millioner de siste månedene og fått det inn på konto. Eneste er om de må betale skatt på det, så folk har stort sett satt av en sum av gevisten til det om det skulle komme.
     
    Fredrik81 liker dette
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    "Om de må betale skatt på det"?

    Det må man allerede. Tar man ut millioner i gevinst uten rapportere det og uten å betale skatt på det, risikerer man at fint mye av det forsvinner i straffeskatt...
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo kapitalinntekt, og da er det vel 28% skatt av gevinst, og jeg ville absolutt skattet av det. Til sammenligning kan man også trekke av 28% av et eventuelt tap, så det er ikke bare ulemper med å være helt ærlig.
     
  11. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Vi får se når jeg kommer dit. Jeg har planer om å ta ut et par millioner i gevinst neste år om dette holder seg, så får vi se hva planen blir. Regner med 28% men bitcoin kommer til å komme inn i mediebildet for fullt de neste månedene, så da kommer nok retningslinjene klart frem for hva de vil. Kanskje jeg kjøper en villa med bitcoin i et land jeg kan fly til med bonusbilletter:p
     
    Petter B-C liker dette
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å betale for huset med kort da ;)
     
    Oslo1989 liker dette
  13. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Legger det på amex :p Hadde vært hyggelig!
     

Del denne siden