Jeg er en early bird og begynner å se på alternativer for påske 2018. 40års-dagen skal feires langt borte. Jeg lurer på om jeg skal investere i en biz ticket på denne lange strekningen. Her funnet priser ned til 21000 kroner nå. Målet i utgangspunktet er å reise bekvem og helst med Star Alliance. Har funnet noen gode forbindelser med Singapore Airlines (selv om det per nå er langt fram i tide og mine datoer ikke ennå er på plass) og fant ut at LH er svindyrt. Noen som har anbefalinger? Finnes det av og til tilbud i biz? Hvilken Airline bør man velge for å få ordentlig biz så billig som mulig? Alle innspill er velkommen.
Sia har kjørt noen gode priser i biz til Australia. Uten å ha regnet grundig vil du omtrent opptjene gullkort i EB på en slik tur.
Vel om du planlegger så lang frem i tid, Om du hadde Amex platinum. Så kunne du ventet til neste 40% Trumf tilbud hos Spar handlet fo 20 000kr i frukt. Fryst ned og fortært det du klarer. Det vil gi deg 8 000trumf = 110 000poeng, som sammen med CT og 10 000poeng til så vil du kunne reise hvor du vil i F. 20 000kr i frukt + 850kr(halv pris på platinum første åert)+avgiften+10 000poeng(om du trenger de). Eneste som gjenstår er å handle for 80 000kr til med Amex.
Jeg har ikke Amex (sikkert ikke Platinum), og ingen poeng å bruke... realistiske tipps for noen som skal betale som en normal person med en normal jobb er ønsket
Nå er jeg en nesten normal person, med en normal jobb. Hjelper å ha familie for å få opp omsetningen. Hvis du kjøper mat for 3000kr per mnd pluss de 20k i frukt så er du opp i 56 000. Da gjenstår kun 44 000. Kanskje du da handler hos sas for ca 15 000kr i året. Itunes, netflix, paypal osv kan fort blir 10 000 in løp av et år. Da gjenstår kun19 000kr. Kanskje du kjenner noen som du kan handle inn for. Gamle naboer eller lignende, så vips så er du der. Eventuelt noe elektronikk og julegaver på slutten av året. Men jeg ser jo at kravene til å få kortet er rimelig tøff for mange. Hadde også glemt å legge til velkomst poengene i regnestykket. Får håpe andre gir deg et litt mindre utfyllende og mer seriøst svar.
Hva gjør du her inne? Har du ikke lært noen ting? spøk til alvor, da er det bare en ting som gjelder: spare seg opp noen kroner i din lokale Sparkasse og følge med på kampanjer og tilbud. Til "down under" har vi vel sjelden/aldri sett biz til noe særlig under 21K. Blir bare 40 en gang. Kjør på Über den Wolken Muss die Freiheit wohl grenzenlos sein Alle Ängste, alle Sorgen Sagt man Blieben darunter verborgen Und dann Würde was uns groß und wichtig erscheint Plötzlich nichtig und klein
Omg wie kitschig^^. Følger med på kampanjer. Har til og med meldt meg på newletter til SQ og LH og andre... det blir mye spam.^^ Det som er bra at du kommer tilbake med gullkort. Det ligger innenfor mitt opptjeningstidsrom som går til slutten av mai. Kanskje eneste gang jeg får det. Synd at Qantas ikke er med i Stjernealliansen, skal ta noen innlandsturer de tre uker^^
Singapore Airlines har kampanjer med ujevne mellomrom til Australia - og som nevnt over så får du SAS gullkort på en slik tur (litt avhengig av rutevalg). Usikker på om den kampanjen de har nå gjelder for avreise helt frem til påske neste år. Ellers så har jo Emirates kampanjer innimellom, og av og til slår That til med gode tilbud. Tror ikke Lufthansa er noe å satse på. Har aldri sett at de har gode kampanjer til Australia.
Jeg vil helst unngå å mellomlande i arabiske land. Må ikke støtte diktaturer på denne måte. Men som sagt har jeg abonnert nyhetsbrev. Da skal vi se