Hola, Skal BKK - OSL i desember og ønsker å bruke Eurobonus poeng. Jeg ser det legges ut BIZ billetter på direkte rutene BKK - CPH og BKK-ARN innimellom, men finner aldri BKK-CPH-OSL eller BKK-ARN-OSL. Finnes det noen mulighet å fikse dette, eller må jeg booke 2 reiser? Noen med erfaringer/innsikt?
Hvor sjekker du? Sjekk på SAS om det er ledige bonusbilletter på de strekningene og tidspunktene du ønsker, også booker du sammenhengende billett på telefonen.
Bruker Awardfares og Awardhacks for å finne biz til CPH og ARN, finner disse igjen via SAS men trenger helt til OSL. Hvor kan jeg ringe? Vanlig billett bestilling eller noe gullkort greier? Litt fersk ja...
Et triks er å be agenten legge inn SK/LH/OS flightene først, og deretter legge til longhaul. Disse selskapene er verstinger på origin and destination availability, men gjør du det slik omgår du hele greia.
Ring vanlig kundeservice.de skal kunne hjelpe deg. Hvis du har funnet BKK -CPH eller ARN, så spør du om de finner videre flight til OSL også. Du kan jo søke etter de flightene på Awardfares også. Eller på sas.
Origin og destination er et system flyselskapene har for å selge biletter kun fra et sted via et annet. Feks kan flyselskapene ha tilbud fra Dublin til New york via Amsterdam til 3000kr. Men du kan ikke kjøpe dette tilbudet kun fra Amsterdam eller fra andre byer. SAS har vært kjent for å legge ut bonusbilletter OSL-CPH som er låst til kun disse byene, og ikke kan legges videre connection på.
Var implisert her at alle flightene var funnet sektor for sektor, men at man ikke får bestilt hele veien. TG har ikke restriksjoner på samme måte, hvertfall ikke mot origins i europa.
Booket biz bonus tur BKK-CPH, ringte så kundeservice som la til CPH-OSL mot et gebyr, så da blir det en grei hjemreise. Takk for hjelpen!