Har for ca en mnd siden booket CT OSL-AMS-IST-MLE og retur -MLE-SIN-BKK-FRA-OSL. Oppholdet i singapore ble på over 24 timer med den agenten som booket sa ingenting om det og det ble godkjent. I MLE-SIN så hadde jeg økonomi. Problemet startet da jeg ville endre denne til business. Da fant plutselig Tallin ut at jeg i hadde for lang opphold i Singapore så det gikk ikke. Jeg prøvde agent ruletten men ringte direkte til SAS kundeservice. Hen endret setet til business og sendte den til godkjenning ca hos Tallin. Det tok to dager før det gikk gjennom men de ville trekke meg flere poeng. Jeg ble trukket til sammen 160000+90000 for denne reisen. 90000 poeng måtte jeg betale for å oppgradere til business på et segment. Jeg tenker dette er veldig urettferdig, men tenker å vente til å klage til jeg er tilbake. Hva tenker dere om dette?
Er ikke vanlig pris 190.000 poeng til Asia i business ved bruk av CT for 2 personer? 160+90 er 250 så vidt jeg vet? En ukjent pris for min del.
Om du har stopp over 24 timer har du nok betalt for 3 billetter nå og ikke bare tur/retur. Dvs du har open-jaw OSL-MLE og SIN-OSL og en separat billett MLE-SIN vil jeg tro. Ellers sier reglene også at man ikke kan mellomlander I en dyrere sone, du har jo både SIN og BKK, så er mulig det er noe her også. Skal jo i prinsippet betale først til den dyreste sona og en ny separat billett derfra og videre. Du er nok ikke straffet, men har funnet en som følger reglene litt mer nøyaktig enn en del andre.. Vente med å klage til reisen er over tror jeg ikke du kommer noen vei med. Løsningen er nok å gjøre om på ruta..
Greia er at hele ruten har vært godkjent lenge. Eneste jeg ville var å endre fra økonomi til business på et segment og da ville dem ha 75000 poeng for dette.
Skjønner det, men snur man på det, har de gjort en feil så betyr vel ikke det at de skal la deg endre den og la deg fortsatt få beholde den gunstige prisen. Jeg hadde ikke turt å booke om hvis jeg hadde fått 24timer+ stopp..