Halla folkens, da er det på tide med ny trip report og denne gangen reiser vi til Punta Cana. Reisen starter fra Stavanger og Nordt Sea Loungen. Første legg er til Frankfurt med Lufthansa. Følg med.
Landet nå i Frankfurt litt før tiden og rett inn i Senator Loungen til Lufthansa. Må si at jeg var mektig imponert av Lufthansa Crew i dag morges, de var meget meget høflige og hjelpsome. De kom bort ved flere anledninger og små pratet hele veien. Nå blir det en kort 10min pause med Champagne og litt øl smaking før neste fly tar av. Følg med .
Og da landet vi i Wien, meget behagelig tur. Litt forsinket ut fra Frankfurt men fortsatt landet vi i tide . Hyggelig crew. Da vi landet i Wien var det noen som lot bagasjen igjen og det var politi over alt full kaos.
Oppdatering!! Og da blir det First class med LH til DC. Første gangen ever gleder meg som en unge . Følg med videre på lørdag. Fikk også vite at vi skulle fly Max9 fra Panama til Punta Cana og da måtte også den endres til den vanlige 737-800 med senere avgang, slapp med den skreken heldigvis .
737 Max er vel fort det sikreste flyet på markedet etter all oppfølgingen og forbedringen av både sikkerhetssystemer ombord, samt trening av piloter. Det er vel rundt 1000 Max’er som surrer og går daglig rundt om i verden p.t. De nye setene hos Copa er også helt fantastiske gitt short-haul-flights, men hver sin smak.
Noen som vet om man kan oppgardere business til first på returen når reisen allerede har påbegynt? Skal ikke endre fly eller avgang, det er altså bare snakk om oppgradering? Noen erfaringer med det?
Nei, det går ikkje. Prøvde meg på det i vår (IAD-FRA), men det lot seg ikkje gjere sjølv om eg måtte ha ny routing heimover grunna foreinka fly som gjorde at eg ikkje rakk connection i FRA.
Hei igjen folkens, da er vi i gang. Innsjekk ved flyplassen gikk unna på 5min og rett inn på first class loungen. Egen butler og resturant. I og med at vi ble henvist til Senator Loungen så kom "sjefen" til damene i rødt ved inngangen til loungen og spurte om ikke vi skulle med Lufthansa First senere i dag, joda sa jeg, og da fikk vi beskjed om å droppe senator loungen og gå inn første høyre. Meny fra ala cart følger med.
Og da landet vi i Munchen, 20min i Lufthansa Loungen før vi fikk beskjed om at boarding har startet til DC. Porche ventet i det vi parkerte fra Wien og ei RÅ lekker chick stod med etternavn på skiltet. Har kommet oss inn på A340-600 maskinen, meget vennlig besetning. Må si at First er er noen hakk over business men man kan se at setene er av eldre kaliber. Men så langt så bra.