Jeg har sagt det før - og jeg sier det igjen: Jeg elsker Blue1! I dag har jeg vært på 'avskjedstur for B717' til Helsinki. Det skjedde i dag, da jeg ikke får fløyet med dem før de fases ut i oktober. På enkelte områder utmerker Blue1 seg ift. til SAS: - Effektivitet Fra HEL: Flyet skulle gå 17:30, og 17:21 hadde ikke ombordstigningen startet. Ombordstigning annonseres 17:22, og Boarding Completed annonseres 17:29 (helt fullt fly). Døren klapper igjen omtrent da sistemann går ombord. Flyet pusher omtrent før sistemann fikk satt seg, og sikkerhetsdemonstrasjonen var ferdig rett før vi linet opp på rullebanen. Vi var i luften 17:32. - Service Igjen; Bare smil og profesjonalitet i hele gjengen om bord. - Diamantservice På begge mine flyvninger har jeg bedt om en smoothie. Og deretter vist Diamant-kortet. På begge flyvningene sa flyvertinnene: "Takk - men du trenger ikke vise kortet, vi vet hvem du er. Vil du ha noe mer fra trallen?". Ble også tilbudt påfyll. Hvor herlig er ikke dette?! Flymaskinen B717 er jo helt fantastisk. #denfølelsen når man blir 'dyttet' bakfra under take-off. Akkurat som å fly MD80 tilbake i de gode dager. Må nytes! Avskjed På begge flyvningene stod besetningen i eksakt samme 'formasjon' ved de-boarding. Kabinsjef stod i galley sammen med kapteinen, og en flyvertinne stod utenfor døren. Dermed var det tre stykker som sa farvel. Virket som dette var en rutine - da det skjer på hver eneste flyvning. Hyggelig! Generelt SAS/Blue1's Handling Agent i HEL (Aviator) er meget proffe og kjappe. Første gang Priority Boarding fungerte fjellstøtt! Folkens; Ta dere en tur med Blue1 og B717 før det er for sent!
Akkurat slik en tur skal være bare synd at det er straks slutt .... og jeg ikke har tid til å reise..
Får en siste tur med Blue1 717 i oktober på vei til å prøve Finnair sin A350 til Amsterdam. Håper på OptionTown. Det blir nok en fin tur. Er veldig glad i disse. Fløy CPH-AMS et par uker siden. Fin tur!
Alltid moro når det funker så bra! Men det med effektivitet og service burde jo egentlig ikke være så vanskelig for andre å få til heller, mistenker noen ganger at det mest står på viljen...
De er en røddig gjeng. Får nok ikke sjansen til å fly 717 med Blue1 men trøsten er at jeg har dem i hopetall på nærflyplassen min.
Hva skjer med Blue1 - legges de helt ned? Eller bare slukes det hele inn i SAS (slik de for alle praktiske formål har blitt)?
Jeg har hørt noen rykter om noe annet nylig, noe om at de skal over som regional selskap og fly med fly i 100 seters klassen. Vet kilden er litt...... http://www.check-in.dk/sasaendrerstrategi-for-blue1#.VdDYve7F03c
Interessant.. Så lenge de operere på riktig måte med fullverdig Eurobonusfordeler kan det bli spennende..