Blue1 gjør det igjen!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Star Flyer, 16. aug 2015.

  1. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har sagt det før - og jeg sier det igjen: Jeg elsker Blue1!

    I dag har jeg vært på 'avskjedstur for B717' til Helsinki. Det skjedde i dag, da jeg ikke får fløyet med dem før de fases ut i oktober.
    På enkelte områder utmerker Blue1 seg ift. til SAS:

    - Effektivitet
    Fra HEL: Flyet skulle gå 17:30, og 17:21 hadde ikke ombordstigningen startet. Ombordstigning annonseres 17:22, og Boarding Completed annonseres 17:29 (helt fullt fly). Døren klapper igjen omtrent da sistemann går ombord. Flyet pusher omtrent før sistemann fikk satt seg, og sikkerhetsdemonstrasjonen var ferdig rett før vi linet opp på rullebanen. Vi var i luften 17:32.

    - Service
    Igjen; Bare smil og profesjonalitet i hele gjengen om bord.

    - Diamantservice
    På begge mine flyvninger har jeg bedt om en smoothie. Og deretter vist Diamant-kortet. På begge flyvningene sa flyvertinnene: "Takk - men du trenger ikke vise kortet, vi vet hvem du er. Vil du ha noe mer fra trallen?".
    Ble også tilbudt påfyll. Hvor herlig er ikke dette?!

    Flymaskinen
    B717 er jo helt fantastisk. #denfølelsen når man blir 'dyttet' bakfra under take-off. Akkurat som å fly MD80 tilbake i de gode dager. Må nytes!

    Avskjed
    På begge flyvningene stod besetningen i eksakt samme 'formasjon' ved de-boarding. Kabinsjef stod i galley sammen med kapteinen, og en flyvertinne stod utenfor døren. Dermed var det tre stykker som sa farvel. Virket som dette var en rutine - da det skjer på hver eneste flyvning. Hyggelig!

    Generelt
    SAS/Blue1's Handling Agent i HEL (Aviator) er meget proffe og kjappe. Første gang Priority Boarding fungerte fjellstøtt!

    Folkens; Ta dere en tur med Blue1 og B717 før det er for sent! :)





     
    Fly med oss, Henrik, VC-10 and 7 others like this.
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat slik en tur skal være :)
    bare synd at det er straks slutt ....:( og jeg ikke har tid til å reise..
     
  3. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Får en siste tur med Blue1 717 i oktober på vei til å prøve Finnair sin A350 til Amsterdam. Håper på OptionTown. Det blir nok en fin tur. Er veldig glad i disse. Fløy CPH-AMS et par uker siden. Fin tur! :)
     

    Attached Files:

    Fly med oss liker dette
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Alltid moro når det funker så bra! :)

    Men det med effektivitet og service burde jo egentlig ikke være så vanskelig for andre å få til heller, mistenker noen ganger at det mest står på viljen...
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    De er en røddig gjeng. Får nok ikke sjansen til å fly 717 med Blue1 men trøsten er at jeg har dem i hopetall på nærflyplassen min. :)

    [​IMG]
     
  6. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hva skjer med Blue1 - legges de helt ned? Eller bare slukes det hele inn i SAS (slik de for alle praktiske formål har blitt)?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De overtar SAS gamle 737-600 istedenfor mener jeg.
     
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant.. Så lenge de operere på riktig måte med fullverdig Eurobonusfordeler kan det bli spennende..
     

Del denne siden