BlueSmart - The Worlds First Carry On

Tråd i 'Nyheter' startet av BendikHa, 13. mars 2015.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    For en stund tilbake kom jeg over det jeg vil si er en helt unik Carry On-koffert. Produsenten heter BlueSmart og leverer en koffert som registrerer dine reisedata, spores ved tap, veie kofferten ved å løfte i håndtaket, låse kofferten med telefonen samt mye mer.



    Jeg bestemte meg i dag for å bestille et eksemplar, og tenkte jeg skulle tipse andre om den samme kofferten. Produsenten nettsider kan ses her.
     
    Baldrick and Fnate like this.
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Men kan den trille ukontolert avgårde som en Rimowa? ;)

    Du får rapportere hvordan den er, samt om all teknologien fungerer og gir kofferten en fordel over andre kofferter.
     
    Last edited: 13. mars 2015
    KristianSk liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser kult ut! Alltid artig med nye gadgets for oss karane :) Ser frem til rapport om hvordan den fungerer i praksis! Er det lov å spørre om hva den koster?
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Når den triller avgårde kan man hvertfall gps tracke den... :)
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    299 US dollar plus frakt og toll står det å lese på nettsiden deres.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, ikke ille. Kunne selvfølgelig ha sjekket det selv, men sitter på en særdeles sirupstreg V-SAT internett linje her ute så tenkte jeg bare skulle spørre ekspertisen ;)
     
    SASDC8 liker dette
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt okey pris tenker også jeg. Ser fram til å høre hvordan den fungerer @BendikHa :)
     
    Travellingalf liker dette
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg forøvrig også til rapport @BendikHa!

    Jeg synes ikke den ser så veldig solid ut ift. min Rimowa som jeg kan sitte på for å lukke den igjen, men jeg kan selvfølgelig ta helt feil.
     
    SASDC8 liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ulempen med Rimova er jo at hardheten gjør at den jeg nå har eid i ca ett år allerede ser ut som om en hel elefantflokk, individuelt har kjørte den igjennom hvert sitt fordøyelsessystem, før den har blitt sparket ned i Eyfjallajökul og vært med på et utbrudd, blitt sendt opp i atmosfæren og kvernet igjennom motoren på en SAS flight (uten gratis kaffe i GO) før den har fallt ned på verandaen min og landet ved siden av den busken som rent faktisk har vært død siden jeg kjøpte kåken i 2007.

    Tumi'en jeg kjøpte i januar 2009 ser spell ny ut, men bråker som en 1999 John Deere traktor med rådebank og sprekk i forgasseren når den trilles bortover.

    Sååååå, det jeg vil frem til er at dette kanskje er det beste fra to verdener?
     
    Islending, Baldrick, Herlov and 2 others like this.
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det du forsøker å si er at kofferter med fire hjul triller avgårde?
     
    Henrik, Travellingalf and Fnate like this.
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå glir dette off-topic, men det er jo det som er artig med forum...

    Jeg kjøpte en stor Tumikoffert (med fire hjul) for et drøyt år siden, denne missformet seg etter et par turer og nå sliter jeg må å få igjen glidlåsen. Rimowaen har derimot klart seg gjennom det meste, den har endel riper og merker, men ingen bulker. Har til tider også hengt en stappfull overdimensjonert weekend bag i håndtaket uten at den har tatt skade av det.

    Dersom man sliter med bulker kan man jo levere den til nærmeste karosseriverksted.

    Kan vel oppsummeres med at jeg ikke er spesielt imponert over Tumi og rimelig fornøyd med Rimowa.
     
    Fnate liker dette
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    ... og nå dukker det opp BlueSmart-bannere på alle mulige og umulige nettsteder ..
     
    chrisbu liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Minuset med den der er vel at kofferten veier nærmere 4 kg alene (i tillegg til hjulstilen som jeg ikke er noen tilhenger av, da den tar opp så mye plass). Den har mange kjekke funksjoner, men jeg liker å pakke lett - og den er definitivt i det tyngste laget. I tillegg ville jeg mye bedre likt disse funksjonene på en større versjon av kofferten som man kan sjekke inn. Der er tracking og innebygd vekt mye mer praktisk. Jeg vet ikke med dere, men jeg veier aldri min håndbagasje, og jeg har aldri blitt frastjålet den.

    I tillegg er det ikke helt rett å påstå at den er først i sin kategori. Rimowa og tyske Telekom utviklet nemlig dette i fjor.
     
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, denne kan du bremse via noen kommandoer på mobilen! Kjempesmart!?!?!

    Mye smartere enn den derre bølgeblikk kofferten så mange ser ut til å ha lagt sin elsk på.....
     

Del denne siden