BOEING BBJ 777X

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 14. des 2018.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Eddie47 liker dette
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,155
    Bonuspoeng:
    183
    BBJ-versjonen? Sikkert spennende for noen ekstremt ultrarike, og statsledere... For oss vanlige folk, not so much.
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikke det mest spennende flyet som noen gang er laget, men det blir jo et definisjonsspørsmål. Hadde akkurat en flynerdete diskusjon (som jeg ofte har) med en på kontoret her som mente at sist gang det ble laget et spennende fly var på 60-tallet. Alt etter dette var bare evolusjon over eksisterende teknologi...

    BBJ 777X, eller en hvilken som helst BBJ egentlig, er nok ikke for folk flest. Skulle det imidlertid komme et knakende godt tilbudt ved neste Black Friday er den likevel spennende nok til at vi på forumet kunne vurdert det som nytt klubbfly når LN-RKP fases ut neste år.
     
    Last edited: 14. des 2018
    watchaddicted, morradi and holmen like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    -8 er vel det med lengst rekkevidde, ergo mest spennende i mine øyne
     
  5. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Mellom hvilken som helst by som kan ta ned ein B777 ja, noe som begrenser antallet litt.

    Bigger is not always better for å si det på ny-ny-norsk. Hvist man har mye mye penger og vil ha eit fly med plass til eit soverom så er vel fortsatt eit B737BBJ eit bedre valg med tanke på kor mange fleire steder eit slikt fly kan lande.
     
  6. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Eit mykje meir spennende privatfly som nettopp er begynnt med leveranser om du spør meg er Pilatus PC-24, med mulighet til å lande på grassrullebaner. Sjølv om rekkeviden bare er ein 1/10 av B779.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-24



    Det åpner virkelig opp nye mulligheter kor du kan lande, det er alltid det siste stykke som kjennes ut som det tar forferdelig lang tid.
     
    OyvindN liker dette
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg var sheik fra Saudi Arabia så ville jeg nok valgt 777 med over 300kvm anyday, enn enn 737 og gå rundt som en pingvin( ikke at den er dårlig, men god plass er god plass). Poenget med denne 777 er jo komfår, flere personer og at man kan fly lengre enn tidligere versjoner.
     
  8. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    OyvindN liker dette

Del denne siden