Trenger hjelp til valgav routing: OSL-LHR-BOG-LIM med Avianca. OSL-EWR-LIM med SK/United OSL-EWR-PTY-LIM med SK/Copa Sistnevnte gir 12 timer stoppover i EWR. Nr 2 gir 1,5 timer i EWR. For lite? Har fløyet SK flere ganger i C, så her trenger jeg ingen råd, men de 3 andre er nye for meg i Business . Hvilken routing bør jeg velge?
Jeg kan ikke gi deg råd på de du lister opp, men husk at TK også flyr til BOG/PTY (trekantrute), så kan du fly videre derfra. I tillegg kan du også rute via GRU (eller EZE) og så fly det siste strekket med Avianca Perú (jeg tror de kan brukes på award, men er ikke helt sikker)
Tok selv med kona og datteren min på CT-tur i C til Lima med denne routingen i juni/juli 2017 og var strålende fornøyd med Avianca både på LHR-BOG og BOG-LIM med retur. Kontrasten til SAS på siste leg LHR-OSL var slående - knapt et smil å oppleve hos betjeningen i SAS Plus.
Hold deg unna mellomlanding på EWR hvis du kan. Med mindre du er veldig glad i passkø og det å miste videre forbindelser bør du velge andre routinger.
Ønsker å ta en rundreise i Sør Amerika til våren. Planen er å reise til Lima i midten av mars, med retur fra Rio de Janeiro ca. 1 mnd. senere. Ønsker å reise på business class, samt betale med opptjente eurobonus poeng. Er dette mulig å få til, og hvordan bestilles en slik reise? Når jeg prøver på SAS sin side får jeg ingen treff hverken på Lima eller Rio. På forhånd takk for svar!
https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/ Les noen av de veldig mange sidene i denne tråden. Så finner du en komplett oppskrift på hvordan du planlegger og booker din egen bonuspoengreise. https://insideflyer.no/forums/threads/expertflyer-en-liten-introduksjon.10709/#post-200850 Så leser du om expertflyer og om United sin søkemotor på bonusreiser. Ellers er den øverste tråden absolutt riktig sted å stille alle de spørsmålene du ikke viste at du hadde etter å ha lest og lært. PS, har sjekket selv fordi jeg også planlegger tur til Lima. og det er både fine muligheter for flere flyselskaper og ledige billetter tilgjengelig.
[QUOTE="ccurrahee, post: 238483]...Så leser du om expertflyer og om United sin søkemotor på bonusreiser...[/QUOTE] Er der fortsatt et poeng å anbefale United nå som sas har sin egen info på *A bookinger?
Er der fortsatt et poeng å anbefale United nå som sas har sin egen info på *A bookinger?[/QUOTE] United er vel kraftigere. Viser jo første klasse og litt flere muligheter mtp connections. SAS sin kalender viser lite connections.. Og svært lite med mer enn 4-5 timers stopp..
Er der fortsatt et poeng å anbefale United nå som sas har sin egen info på *A bookinger?[/QUOTE] Abookinger, hvor finner jeg det? Er det en egen side for bestilling i Star Alliance?
Abookinger, hvor finner jeg det? Er det en egen side for bestilling i Star Alliance?[/QUOTE] På United finner du " alle" mulige *A bookinger. Dvs, det nok ingen nettsider som viser absolutt alle tilgjengelige flyvninger, og i blant viser de flyvninger som ikke er bookbare hos SAS/ CT i Tallin. Så det å søke på flere nettsteder etter mulige reiser er lurt. Om du lurer på når og hvor det går et *A fly så er hjemmesiden til Star Alliance et greit sted å starte. https://flights.staralliance.com/en/
På United finner du " alle" mulige *A bookinger. Dvs, det nok ingen nettsider som viser absolutt alle tilgjengelige flyvninger, og i blant viser de flyvninger som ikke er bookbare hos SAS/ CT i Tallin. Så det å søke på flere nettsteder etter mulige reiser er lurt. Om du lurer på når og hvor det går et *A fly så er hjemmesiden til Star Alliance et greit sted å starte. https://flights.staralliance.com/en/[/QUOTE] Takker for tilbakemelding!
Takker for tilbakemelding![/QUOTE] Men alt dette, og alt det andre du trenger å vite før du planlegger finner du som sagt mye bedre i tråden jeg nevnte over.
Men alt dette, og alt det andre du trenger å vite før du planlegger finner du som sagt mye bedre i tråden jeg nevnte over.[/QUOTE] Ja, har funnet ut en del alllerede... Føler jeg er godt i gang med planleggingen