Bonusbilletter i kombinasjon med vanlige billetter.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Oslo1989, 11. nov 2019.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Hoppet på en direkterute til Miami hvor jeg fant 2 biz billetter, og hadde nok poeng til disse.

    Nå har jeg ikke flere poeng, og skulle bestille hjemreise(ikke avreise før neste mars)

    En go billett koster nå 22.000 kroner hvis jeg kun bestiller MIA-OSL.

    Hvordan kommer jeg rundt dette?
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian flyr vel også til Miami? Må jo ikke reise med SAS tilbake.
     
  3. flynofly

    flynofly Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan du kommer rundt det? Finner du ledige bonusbilletter så kan du vel inngå en deal med noen om å kjøpe for poeng?
    Mulig jeg kan være interessert i å avhende i så fall.

    Antar du ikke har Fly Premium så du får oppgradert flight til go-pris?
     
  4. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Jeg har flypremium, så fikk 2xC for 72000 en vei.

    Finner kun plus på hjemreise, men om du har flypremium og poeng nok så kan jo det være en god deal, hvis det ikke er noen mulighet for å kjøpe enveis til en vanlig pris ved å betale med penger.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    SAS enveis er nok dyrt intercintinental.
    Så det er ikke det om du ikke booker tur retur og dropper hjemreisen. Dog er dette omstridt og ikke helt innafor tror jeg.
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Å droppe returen er så langt innafor som det kan bli spør du meg. Hidden city litt mindre, men fremdeles ja i min bok.
     
    Jonkebassen and Xflipper like this.
  7. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Fortsatt dyrt å booke to plus tur retur selv om man dropper returen.

    Norwegian premium for 5k per pers hjem er vel nesten beste alternativ som jeg ser det.. Eller er det noe jeg ikke ser bra nok?
     
    Xflipper liker dette
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Rekker du å skaffe deg nok poeng før avreise? Husk at du kan endre billetten til en tur/retur slik at det «bare» koster 48000 poeng mer for returen.

    Om så retur fra MIA i Plus eller Business ikke er ledig lengre, kan du endre til en open-jaw slik at du returnerer fra f.eks. IAD, EWR eller ORD med SAS (og kjøper deg en separat billett fra MIA til returflyplass for penger).
     
    Kristian liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Internkontinentale billettar med SAS (og ein del andre nettverksselskap) er vel prisa tur/retur. Dersom du vil reise berre éin veg, må du gjerne punge ut ein billettpris tilsvarande ei reise i businessklasse (eller der omkring).

    Mogleg alternativ 1:
    Har du sjekka TAP? På ein tilfeldig dato i mars (18/3) finn eg éinvegsreise med portugisarane til 4 000 kroner per snute på streknina MIA–OSL (då via Finn.no).

    Mogleg alternativ 2:
    Dersom SAS er eit must, så kan du sjekke kva ein t/r OSL–MIA kostar dersom du betalar med pengar og poeng. Om dette er ein god idé, sjå det er opp til deg å vurdere.

    Det har jo skjedd endringar i den dynamiske prisinga på slike kombinasjonsbillettar no i det siste, så kanskje det kan vere ein idé å sjekke den prisen (og så eventuelt avbestille poengbillettane i C (poenga blir returnert på raude rappen) og bestille ei reise for poeng og pengar tur/retur.

    Mogleg alternativ 3:
    Eta deg god og mett på Sumo ofte og elles handle mykje på Kiwi, spesielt frukt og grønt (der du konverterer Trumf-bonus til Eurobonus) – gjerne i kombo med å fly litt i SAS Plus (type til Gdansk).
     
    sutenai, Oslo1989 and Xflipper like this.
  10. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for gode svar.

    Finner dessverre bare GO på hjemreise med poengpris for mine datoer, så blir vanskelig uansett. Ser egentlig kun norwegian premium som eneste alternativ hvis jeg skal fly annet enn økonomi.
     

    Attached Files:

  11. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Bra forslag. Over telefonen? Kan ikke risikere å kansellere og håpe den kommer tilbake. Har 20k poeng så det skal ikke være noe problem! Men finner bare GO på hjemreisedatoene. Fant biz fra chicago men litt tiltak å fly 3 timer og vente på flyplasser for å få biz..
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, slike endringer må du ta over telefon (eller e-post om du har EBG/EBD). Og da kun endring, ikke kansellering.

    ORD-avgangene er jo de som går sist om kvelden av SAS sine USA-avganger. Så selv om det blir litt flytid, så spiser det ikke nødvendigvis så mye av tid på destinasjon. Men det er jo individuelt hva folk prioriterer og verdsetter mest. :)
     
    Oslo1989 liker dette
  13. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det har kommet en ny funksjon "beste pris med poeng" hvor det plutselig dukker opp muligheter for C for ca 75k poeng per vei. Når man velger 1 vei blir det 400k poeng.

    Har noen erfaring med å booke "vanlige" bonusbilletter til 36k en vei, også legge sammen returen for 75k?

    Er det mulig? Får man noen rabatter ved å legge sammen tur/retur?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Den nye funksjonaliteten er godt beskrevet i andre tråder på forum ;) så let og les litt:)
     
  15. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest side opp og side ned uten å finne noe info om mitt spesifikke spørsmål :) Derfor jeg spør.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det enkleste er vel å finne billetter og prøve. Priser en vei er ofte mye høyere enn t/R. Og de poengprisene er dynamiske, som prisen med penger.
     
    Oslo1989 liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er opna opp for å bestille dette saman no, du får det opp i samme vindu
     
  18. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk ikke nå, måtte bare kansellere utreisen min, og samle litt poeng til for å få brukt beste tilgjengelighet for bestilling T/R.
     

Del denne siden