Bonushjelp CT til NZ/Australia November/desember

Tråd i 'Bonushjelp' startet av artanis, 27. mars 2018.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Da var det endelig min tur til å forsøke meg på min første CT. :D Etter x-antall trippeltrumf handler og fredagstacoer, sitter jeg pr dags dato på ca 300k poeng som jeg og samboeren har tenkt å bruke på en 3 ukers tur til New Zealand og Australia i November/desember. Har en CT som er gyldig ut 2018.

    Målet er såklart å maksimere F så mye som mulig dersom dette er mulig.

    Skjønner at det er gode muligheter for å få seg en F med LH fra FRA/MUC i november/desember, men at disse gjerne slippes sent.

    Har derfor sett meg ut Asiana F fra FRA-ICN som jeg finner masse billetter på nå. Vi har sett for oss å reise ut siste uken i november, for så å returnere ca 15 desember.

    Så meg ut ICN-SIN/SIN-AKL med SQ C/F, men kunne ikke finne noe som helst. Leser rundtforbi at det også skal være greie muligheter for å kunne få kloa i billetter herfra?

    Endte opp med å finne billetter med Thai på ruten ICN-BKK, BKK-AKL i C. Er det da lurt å prøve å booke disse og så bare sjekke jevnlig når det nærmer seg avgang om SQ evt. slipper flere billetter i C/F?

    Når det gjelder turen videre, er det slik å forstå at vi selv ordner flybilletter fra New Zealand til Australia, men at open jaw er tillatt, slik at jeg kan booke flybilletter fra f.eks. Sydney hjem?

    Sliter med å finne flybilletter tilbake i aktuelle periode. Foreløbig har jeg funnet en skikkelig melkerute som går SYD-SIN, SIN-PEK (SQ C), PEK-LHR (Air China F)
    Hadde håpet å kunne fly SYD-SIN, SIN-CPH for å teste SQ F, men dette går kanskje ikke ann..

    Er da nøkkelen å få seg et expertflyer premium abonnement og legge inn aktuelle legs i søk?

    Dersom noen har andre gode tips og triks for å maksimere en CT t/r New Zealand/Australia tar jeg gjerne imot det. Har forsøkt å lese så mye som jeg kan, men merker at jeg er rimelig nybegynner som sliter med å finne korrekt informasjon... :oops::rolleyes:
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    SQ F må du ringe CT telefonen for.
     
    artanis liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner SQ-F frå CPH, og elles SQ Biz over heile linja. Anbefalt rute vil eg seie er OSL-CPH-SIN-AKL.
    Frå SYD, så kan du satse på SQ til SIN, OZ(Asiana) til ICN eller Air China til PEK og Swiss videre,alt i Biz. Du kan vera heldig og finne noko ledigt med ANA. Om du skal ha SQ må du ringe Tallin, og det er etter min erfaring berre SQ som har mogleg F frå SYD. OZ flyg 777 no om dagen og eg har ikkje funnet F tilgjengeleg der, men det kan vera at Air China har noko F?
     
    Last edited: 27. mars 2018
    artanis liker dette
  4. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    OS er vel Austrian @ValdresBjarne, OZ er muligens Asiana... eller?
     
    artanis and ValdresBjarne like this.
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Regla mi var feil då...
    Den var som følger:
    OS flyg overaskande nok til OZ (Australia) mens Oz flyg til Au(Austria). Det passer betre at OZ flyg til OZ og at OS flyg til Au.
    Det skal ikkje gjenta seg, då eg lover på tru og ære på ei flaske DP 1996.
     
    Last edited: 27. mars 2018
    Thberget, artanis and holmen like this.
  6. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Kanskje en rute kan være som du sier, OSL-CPH-SIN-AKL med SQ
    og SYD-SIN-ICN-FRA hjem?
    Fant noe F med Air China fra PEK-LHR, men vurderer sterkt ICN-FRA om jeg ikke får testet Asiana F på veien ned.
    Skal ta en telefon imorgen for å høre hva de har å by på med SQ i november.
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg planla samme ruta som deg, men endte opp med å kjøpe billetter med SQ i biz på tilbod før det var opna opp for SQ med Eurobonuspoeng og CT:

    No er det delte meininger med F med OZ og CA sine produkt, men Biz med SQ er vel det fleste særs nøgde med. Eg vurderte også Swiss då dette ser ut som eit fantastisk produkt.
     
    artanis liker dette
  8. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    OSL - CPH - SIN - AKL med SQ høres ut som en bra utreise, med litt flyt får du F på både CPH - SIN og SIN - AKL. Med utreise siste uken i november tror jeg du skal sikte deg inn på 27. november for å få F på CPH - SIN, eneste som kan se ut til å ha tilgjengelighet.

    På returen kan du forsøke deg på SYD - BKK - CDG/FRA/LHR/MUC - OSL med TG. Bør være gode muligheter for F på både SYD - BKK og BKK - Europa. Ser på et kjapt søk at BKK - MUC er ledig i F 18. desember.
     
    Last edited: 27. mars 2018
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    TG har vel også F på SYD?
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, glømte den i farten. Er berre så klar for SQ-F!
    Men eg ville valgt TG-F om eg måtte....
     
    RoadKing liker dette
  11. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    En halvtimes venting og snaue 30 minutter på telefonen med ekstremt hyggelige og behjelpelige Mikael resulterte i følgende rute og minus 240 000 poeng på kontoen.
    OSL-CPH
    CPH-SIN SQ F
    SIN-AKL SQ F
    SYD-BKK Thai C
    BKK-MUC Thai F
    MUC-OSL.
    Da er det vel bare å se frem til tre uker i New Zealand og Australia i november :D
    Takker så mye for hjelpen. Gikk jo veldig greit å få seg SQ F. Ble en lang layover i SIN fra 0745 til 2245. Alt for å få fly F suite..Livet er hardt gitt.. :rolleyes:

    Skal prøve å lage et like fint reisebrev som @Upsaker...
     
    Last edited: 28. mars 2018
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo vurdere å reise inn til Singapore sentrum, dei har sikkert bedre satay der en på private room!
     
  13. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, regner med det blir en tur inn til Singapore sentrum. Har vel nærmere 15 timer å slå ihjel her.

    Vurderer en tur til Bankok sentrum også, hvor vi har 9.5 timer å slå ihjel på veien hjem.
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Bør rekke både en og to turer til sentrum :)
     
    artanis liker dette
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    På 15 timer rekker du mye i Singapore, en t/r på Sentosa line med en drink på sentosa beach, en bedre middag på en av mange steder langs Clarke Quay og elvebredden og en tur til Garden by the Bay.
    Er du glad i skybarer er One Altitude også å anbefale :)
     
    artanis liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, han rekker jo til og med Satay Street :)
     
    furlong, artanis and ValdresBjarne like this.
  17. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Aiai @Upsaker .. Kjenner sikkelet begynner å komme allerede av å se på bildene dine. Satay street er notert ned på blokka.

    Kom gjerne med andre tips på ting man bør/må oppleve når man har 15 timer i Singapore
     
    Upsaker liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore sling på det Raffles!
    Var det i Singapore eller Hongkong det var DP brunsj?
     
    artanis liker dette
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er sikkert mulig å få i Singapore også, men på Ozone (Ritz-Carlton) i Hong Kong har dei ein fantastisk søndagsbrunch med fri flyt av DP for HK$1499. Eit minne for livet for ein bonde frå nord. :)
     
  20. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hva blir forresten beste måte å følge med på om det åpner seg to award seter i F på SYD-BKK TG476? Premium abonnement på expertflyer?

    Gud forby at vi må fly et leg i C.. :rolleyes:
     

Del denne siden