Bonushjelp med Oneworld: Påsken 2015

Tråd i 'Bonushjelp' startet av arveh, 05. juni 2014.

  1. arveh

    arveh Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Vi er en familie på 4 som har begynt å drømme om en fin påsketur i 2015. I år hadde fruen og meg en flott tur Paris-Bangkok med Thai på First med A380 - det var en opplevelse for livet. Må nok gå ned til Business nå, siden vi har 2 unger med, men Business skal vi likevel kunne leve med ;-)

    Har nå 270.000 poeng hos OneWorld, men tenker å hive meg på et tilbud som sikkert kommer om noen få måneder, hvor vi får inn 100.000 poeng til. Sist bruke jeg AwardTravlr, og den var genial. Har ikke funnet noen gode alternativ som dekker alt og som er gratis.

    Vi er veldig åpne for forslag til turer. Flyr fra Oslo. Vi har tenkt litt på å fly til New York og vært der 1 dag (om mulig), og så videre til Miami + cruise derfra i 5-7 dager og så tilbake. Vi er også åpen for å fly den "andre veien", gjerne til Bangkok og holde oss i Thailand og bare nyte livet. Men vi er ekstremt åpne for forslag. Ungene er 9 og 6 år i påsken 2015.

    Påsken 2015 er fra 28. mars til 6. april. Fruen har litt utfordringer å ta mye fri, så bør holde oss så nære de datoer som mulig.

    Setter stor pris på tilbakemeldinger, livet må leves.

    mvh
    Arve
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Arve!

    Før vi kan hjelpe deg trenger vi å vite hvilket flyselskap i OneWorld du har poengene hos.

    Siden dere ikke er låst til noen spesifikke destinasjoner, kan jeg komme med noen anbefalinger utelukkende på bakgrunn av hvilke selskaper i OneWorld som har best Business Class. Jeg har begrenset erfaring med Business Class i OneWorld, så andre må gjerne supplere med sine erfaringer, men mitt valg ville nok falt på Qatar Airways eller Cathay Pacific. Les om Qatar her og her. Les om Cathay her. Så er det bare å finne seg en destinasjon hvor disse flyr :)
     
  3. arveh

    arveh Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Henning og takk for svar!

    Jeg har kjøpte poeng i Dividend Miles - US Airways :)
    Håpet likevel at det kanskje ikke betydde så mye, dvs at vi kunne bestille fra de fleste i OneWorld. Men jeg er litt amatør på dette området :)

    Mvh
    Arve
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bra, for Dividend Miles baserer prisene på regioner, og ikke på distanse fløyet (som f.eks. British Airways gjør). Det betyr at du kan få mye "bang for the buck" med inntil fem segmenter hver vei med én stopover en av veiene. I tillegg er ikke de som jobber i Dividend Miles så gode i geografi, så man kan lage ganske oppfinnsomme ruter og komme unna med det ;)
    Du finner mye god info i denne tråden, men noe av infoen er selvsagt utdatert siden de ikke lenger er med i Star Alliance.

    Alternativer til AwardTravlr:
    - Expertflyer.com
    - KVS Availability Tool
    - AwardNexus
    - Usingmiles.com

    Du kan også søke på bonusseter på BA.com og AA.com
     

Del denne siden