Bonuspoeng med UA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bettan, 02. mai 2014.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Ny her på forumet, så håper slike spørsmål er innenfor;
    Har bestilt en reise til Miami med United Airlines i feb 2015, t/r for rett under 3000,- NOK.

    Er det slik å forstå at jeg får ca 4800 poeng hver vei på denne turen, altså ca 9600 totalt?
    Jeg har EBG, men 25% mer poeng gjelder vel bare på SAS sine egne flyvninger?

    -B
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen til forumet!

    For å beregne hvor mange poeng du tjener på en reise med United Airlines, må du finne ut av hvor mange miles du flyr. (Jeg antar at du vil ha poengene på din Eurobonus konto?)

    Dette kan du beregne ved å bruke denne siden: http://www.gcmap.com/
    Her legger du inn reiseruta di. Nå nevner du jo ikke hvordan du flyr. Men la oss for eksempel si at du flyr Oslo-Newark-Miami, skriver du inn OSL-EWR-MIA og så trykker på "Distance", så vil du se at Oslo-Newark er 3697 miles. Disse blir rundet opp til nærmeste 100. Dvs at du får dette legget får 3700 EB poeng. Newark-Miami er 1085 miles. Så dvs at du får 1100 miles. Totalt 4800 poeng hvis du flyr turistklasse. Dobbelt så mye hvis du flyr i business. Dette er en vei.

    Det er korrekt som du sier at 25% ekstra poeng får du kun når du flyr SAS eller Widerøe som EBG.

    God tur.
     
    Bettan liker dette
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Takk:)

    Ja, glemte ruten i farten, det er via Newark.
    Har bare lest noen steder om at det er visse klasser og flyselskaper som ikke gir bonuspoeng overhodet, og var litt usikker på om det kunne være tilfelle her, siden jeg synes billetten var svært rimelig.

    -B
     
    Bizflyer liker dette
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekket det på SAS sine Eurobonus sider da jeg var usikker selv. Men det fremkommer ikke der som det f.eks. gjør på Thai eller Singapore hvor de har noen lave billettklasser som ikke gir poeng. Så med mindre noen andre har andre opplysninger så der det det jeg nevnte som gjelder.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann Bettan og velkommen til bonusfeber.

    Alle betalte reiser med United opptjener Eurobonuspoeng, ingen er ekskludert. Superbilligklassen er ofte G eller N og som du ser er det full opptjening.

    En rundtur til Florida opptjener som du korrekt sier over, rett under 10K poeng t/r

    Du finner mer her: http://www.flysas.com/en/us/eurobonus/earn-points/airlines/united/
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Edit to add: Det står under at "All other classes are excluded.". Dette gjelder selvsagt bookingklasser som er på bonuspoeng, ID reisende e.l.
     
    SASDC8 liker dette
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    En liten digresjon hvis det er tillatt, her er det jeg betalte:
    Fare Breakdown
    Airfare:15NOK
    Norway Passenger Charge:115
    U.S. Customs User Fee:33
    U.S. Immigration User Fee:42
    U.S. APHIS User Fee:30
    U.S. Federal Transportation Tax:210
    September 11th Security Fee:45
    International Surcharge:2,644
    U.S. Passenger Facility Charge:27
    Per Person Total:3,161NOK
    eTicket Total:6,322NOK
    The airfare you paid on this itinerary totals: 30 NOK
    The taxes, fees, and surcharges paid total: 6,292 NOK

    Vil det si at hvis jeg hadde brukt bonuspoeng på å kjøpe reisen så ville jeg fortsatt ha måttet betale 6292,-, eller har jeg misforstått noe?

    -B
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    3161 måtte du ha betalt. Sånn er det når SAS krever fuel surcharge når man brenner poeng med partnere.

    Jeg, derimot, hadde sluppet å betale 2644 av de 3161 siden jeg er medlem av United sitt program, De krever ikke inn fuelsurcharge på noen av partnerne sine.
     
    Bettan liker dette
  9. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med at jeg hadde sluppet å betale Airfare, men i dette tilfellet var den jo bare kr 15, så jeg måtte altså ha betalt 3146,- per person hvis jeg skulle brukt eurobonuspoengene mine?
    Jeg tror jeg har meldt meg inn i United, men jeg måtte vel ha hatt tilstrekkelig med miles der for å slippe unna "International Surcharge"?
     

Del denne siden