Bonuspoeng på fotoutstyr

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Ursa, 20. april 2017.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei

    Jeg sanker stort sett bonus med Viatrumf eller Norwegian Reward på alt jeg kjøper, men jeg sliter med å finne webshops som gir bonus ved kjøp av linser og fotoutstyr!

    Det synes jeg er så leit! For det går jo fort 5-10 lapper når man skal ha ei ny linse eller kamera.

    Det er så leit at ikke Aliexpress (5,5% Viatrumf) selger fotoutstyr -ser at det har kommet Yongnuo linser der til Nikon og Canon-kamera, men ingenting for Sony. Mulig det kommer etterhvert.

    Er det noen bonusprogram jeg har oversett, hvor man kan spare poeng ved kjøp av fotoutstyr?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp deg en råbillig billett du finner på flyertalk forumet til Bangkok/Beijing. Kjøp inn litt for mye fotoutstyr med AmEx en, ta det med hjem, selg det du ikke vil ha på Finn.no med overskudd og kjøp flere flybiletter til Bangkok//Beijing. Så genererer du i teorien både bonuspoeng og kamerautstyr og reiseglede.
     
    ejoa, Ursa, Baldrick and 2 others like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trodde B&H i NYC var tingen for fotoutstyrshopping?
     
  4. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Var i B&H for at købe, men de var over 20% dyrere end Amazon. Så det blev fra Amazon for mig. Dog må jeg sige at B&H er en ret cool butik hvis man er foto interesseret.
     
  5. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Kjenner ikke til noen bonusprogram, men Foto.no har nylig åpnet butikk i Oslo og de tar Amex! De kjører endel åpningstilbud hele april.
    Tidligere handlet jeg enten på JapanPhoto, som tar Diners, eller Scandinavian Photo (tidl FotoVideo), men der tar de kun MC/Visa. Scandinavian Photo har forøvrig "vårmesse" denne helgen, med noen bra tilbud. Antageligvis som svar på konkurrenten Foto.no som nylig åpnet. Men de har hvert år både Sommer- og Høstmesse, hvor det som regel er en del bra tilbud.
    Ellers er det sjelden mye å spare på å kjøpe i utlandet. Før handlet jeg endel på B&H, men det var når dollaren var på 5-6kr...
     
    PVflyer and Ursa like this.
  6. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Sliter med det samme jeg og. CDOn hadde for en stund tilbake. Dustinhome har vel 2%, men dem har ikke stort av fotoutstyr som jeg sett. Mulig dem har det nå.
    Det er ikke alltid det er billigere å kjøpe utstyr i utlandet. (Jeg sparte ca. 30 000kr gjennom å kjøpe i norsk butikk når dem hadde salg mot å kjøpe i USA, det skal dog sies at prisen jeg fikk utstyret for var grisebillig. Angrer jeg ikke kjøpte mer i den den, var i 2013 som JapanFoto hade anonymt salg, trolig pga for høy lagerverdi. Scandinavian klarte ikke matche den prisen, dem kunne kaste med en minnebrikke, det var alt dem kunne gjøre uten å få Canon Norge på fingrene) (totalt sparte jeg over 50 000kr på det kjøpet) Kamera solgte jeg for en stund siden for samme pris jeg kjøpte den for, linsa har jeg fortsatt og kommer ikke til å selge på en god stund)
    Jeg som svensk som jobber i Norge, kjøper oftest alt mitt i Norge. Noen ganger har jeg handlet på B&H men da må det være gunstig kurs. Ofte er det ikke så mye å spare på når man kjøper for mindre summer. Kjøper man for eks et Canon 400/F2.8 så kunne man før spare ca 20-25% av priset mot i Norge. Men husk at skal det gjøres riktig så skal det tolles inn når man ankommer og da er gevinsten spist opp så å si. Har hørt av diverse foto folk at dem blitt stoppet på Gardemoen og bedt om kvittering for utstyr. Jeg har foreløpig ikke blitt stoppet og når jeg drar på fototur, så er det minst 2-3 kamerahus, noen blitser, 4-6 linser hvor av minst et stort tele.
     
    Ursa liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk kredittkort med bonusopptjening hos scandinavianphoto eller komplett? Komplett.no har jo sitt eget mastercard med bonus hos komplett forøvrig.
     
  8. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Dustin er vel Viatrumf på 2%. Med bonuskredittkort også får vel litt. Utvalget er relativt bra tror jeg, men usikker på om prisene bra.
     
  9. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for glimrende tips! Var tilbud på utstyr jeg har kikka på en stund. Nå er både linse og eurobonuspoeng på vei :).
     
    Claus liker dette
  10. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som kan anbefale et sted å bestille framkalling av bilder og fotobøker?
     
  11. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Meiner vi har brukt FotoKnudsen tidlegare og vore fornøgd med fotobøker der. Du får 8% hos Viatrumf hos FotoKnudsen (https://viatrumf.no/cashback/trumffotoknudsen).
     
    joaenzo liker dette

Del denne siden