Jeg sjekket poengoversikten på bonusbilletter i Star Alliance og så at det bare koster 90 000 poeng fra Europa til Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten. I landsoversikten der står bl.a Mauritius og Seychellene. I utgangspunktet er jo dette skambillig! Problemet er vel kanskje tilgjengelighet og hvilke flyselskap som flyr dit. Kanskje bare Turkish og Ethiopian. Er det noen som har noen erfaringer? Virker som dette er valuta for poengene.
Austrian flyr også til Mauritsius. Det går også an å fly via Sør Afrika, og via Afrika generelt, men da betaler en mer poeng fordi en har transit i en dyrere sobe. Jeg har slitt med å finne ledige seter til Mauritsius med Austrian i C iallefall.
Jo mener det er lov med transitt i dyrere sone, men da betaler du tilsvarende poeng som det koster å reise til den dyrere sonen?
Nei det er ikke lov. Det fungerer i praksis slik at du da booker en billett til der du forlater den dyre sonen og kjøper en ny fra dyr til billigere uten CT. Eks OSL-FRA-JNB-MRU Det blir da OSL-JNB på CT og normale poengbilleter JNB-MRU. I dette eksemplet vil det koste 140k+90k+90k Dvs 320k poeng for 2 stk.
Finner mye ledig i Business til Mauritius i Januar / Februar både med Austrian og med Turkish, men kun økonomi med Lufthansa. Så da er spørsmålet skal man velge Austrian eller Turkish? Alternativt reise en annen plass, men vi liker oss på Mauritius og det er trygt og godt for minstemann.
Hei folkens, jeg bare lurer på en ting, kan dere fortelle meg hvor logger dere inn når dere ser på bonus billetter med star alliance selskaper? Jeg vet at hos SAS finnes på deres nettside, men om jeg f.eks vil ha en reise med Austrian eller Turkish som Ronnyb nevner, hvor kan jeg gå inn å sjekke dette? Takk for svar...
Www.united.com Søk opp leg for leg Husk å huke av for award travel. På resultatsiden er det Budiness eller First Award Saver som skal være ledige award seter for oss i *A.
Hei igjen du, tusen takk for dette . Kan du også fortelle meg må jeg ha profil på united.com for å bestille disse billettene?? Og noe til, hva er en typisk "normal" pris i bonusbilletter fra europa til usa? Når jeg ser nå, så er de på ca 70.000poeng + 300kr avgifter virker det som. Eks i dette tilfellet er oslo-vienna-chicago/oslo-istanbul-chicago.
Vi reiste til Seychellene med Turkish på CT i vinter (jan+feb), kan absolutt anbefales som destinasjon! 90.000 poeng for mor, far og 8mnd gammel baby er jo et kupp. Vi betalte ca 5400 kr i avgifter for alt. Det var mye ledige award-billetter bare man bestilte i god tid. Det jeg likte best med turkish var: kun ett stop i Istanbul og kort transfertid men akkurat nok til å nyte 1,5 timer i en av europas beste bizlounger. På flighten fra Istanbul til Mahe på Seychellene brukte Turkish en 330-200 med gammel konfigurasjon. På denne er det ikke ekte lie-flat seter men angle-flat som i SAS gamle biz klasse. Det trekker jo litt ned, men det er en relativt kort IC-flight, kun 7-8 timer fra Istanbul. Maten og servicen på Turkish er i mine øyne suveren, så det trekker jo opp igjen!
Vær oppmerksom på at antall poeng og avgiftene du ser på United sine sider ikke gjelder for oss Eurobonus medlemmer, men bare viss du skal bruke United-poeng. For å finne ut hvor mange EB-poeng du trenger så må du sjekke denne siden; https://www.sas.no/en/eurobonus/point-tables/ Du kan også bruke ANA sin søkemotor for å finne ledige bonusbilletter, men der må du opprette en profil for å kunne søke (men dette er gratis).
Hos SAS står det 100 000poeng i busniess, betyr dette da at man må ut med så mye, selv om det står 70 000poeng hos united?
Ja, prisen du får ved søk på united.com er i United-poeng, brukar du EB-poeng er det poengprisen frå https://www.sas.no/en/eurobonus/point-tables/ som gjeld.
Hvilke erfaringer har folk med å mikse miles fra to forskjellige selskap i Star Alliance for en og samme tur? Jeg har et United kort men ikke nok poenge på det til en reise.
Fant dette på SA sine sider: You can join multiple member airline programmes if you wish, but they are each managed separately so you cannot transfer miles or points between accounts or combine them. Så da er den saken grei...